Piger, jeg ved ikke hvad jeg skal stille op lige nu!
Vi blev henvist til HAB (klinik for gentagne aborter) i juni og har været igennem alle prøverne, der dog intet viste. Jeg er dog meget overvægtig og blev derfor anbefalet på det kraftigste at tabe mig inden en ny graviditet - det har jeg selvfølgelig taget alvorligt og skal starte ved diætist d. 19. januar.
Vi har ikke forsøgt at blive gravide siden juni og har brugt kondom ved stort set hvert samleje. Jeg er kun blevet gravid 3 gange på 2½ år, så vi har nok tænkt, at vi også ville få svært ved det næste gang og derfor undladt kondom i hvad jeg regnede for "sikre" perioder. De findes ikke, det ved jeg godt og nu føler jeg mig så dum...
For i dag er jeg gået to dage over tid og står med en positiv test.
Jeg har droppet folinsyre, jeg har drukket alkohol og har i det hele taget gjort hvad jeg kunne for ikke at tænke på baby og graviditet. Jeg har tudet de to sidste dage ved tanken om at jeg kunne være blevet gravid igen, for det VIL JEG IKKE VÆRE! Jeg har jo endnu ikke optimeret min krop, så en graviditet kan lykkes og har kun nået at tabe mig få kilo på egen hånd.
Min psyke er slet ikke klar og jeg tuder af angst mens jeg skriver dette. Jeg føler mig så uansvarlig fordi jeg er blevet gravid inden det store vægttab.
Derudover afslutter jeg min uddannelse på mandag og sidder pt og sender ansøgninger ud... men har det så dårligt med at skulle føre en arbejdsgiver bag lyset.
Jeg føler mig så dum, uansvarlig og samtidig også sindssygt utaknemlig fordi jeg absolut ingen glæde kan finde ved denne graviditet.
Jeg aner ikke hvem jeg skal vende mig mod og tale om det her med (andet end selvfølgelig min kæreste, men han er stadig på arbejde).
Undskyld denne lange smøre, men jeg er så ulykkelig!
Anmeld
Citér