Er lægebesøg obligatoriske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

441 visninger
5 svar
4 synes godt om
11. januar 2016

Sandratoft

Skal man til alle lægebesøgene i sin graviditet? 

Synes ikke jeg fik så synderligt meget ud af dem i min sidste graviditet. Jo, måske skal man til det første i uge 9, men hvad med de andre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2016

FruStolpe

Sandratoft skriver:

Synes ikke jeg fik så synderligt meget ud af dem i min sidste graviditet. Jo, måske skal man til det første i uge 9, men hvad med de andre? 

Nej. 

Alle lægebesøg og Scanninger er tilbud og ikke noget man SKAL 

Anmeld Citér

11. januar 2016

Sandratoft

FruStolpe skriver:

Nej. 

Alle lægebesøg og Scanninger er tilbud og ikke noget man SKAL 

Heller ikke det første? Hvis man ikke går til lægen, hvordan ved sygehuset så at man er gravid? 

Anmeld Citér

11. januar 2016

female

Sandratoft skriver:

Hverken lægebesøg eller skanninger er obligatoriske. Ved første lægebesøg opstartes imidlertid din vandrejournal og i hvert fald min læge orienterede sygehuset om graviditeten. Din vandrejournal skal du formentlig bruge som dokumentation overfor din arbejdsgiver ift barsel. 

Forhåbentlig får de færreste "noget ud af" lægebesøgene, da det jo er et tegn på, at alt er som det skal være. Så jeg har altid taget det som noget positivt, at lægebesøget og for den sags skyld også jordemoderbesøgene har været "spild af tid".

Anmeld Citér

11. januar 2016

FruStolpe

Sandratoft skriver:

Heller ikke det første? Hvis man ikke går til lægen, hvordan ved sygehuset så at man er gravid? 

Det aner jeg ikke 

Men hvis man gerne vil ha Scanninger og føde på sygehuset så skal man jo ha lavet en vj. Og der skal tages en blodprøve inden er det uge 10.

Så de fleste af os er jo nød til at stikke hoved ned til lægen. Men igen det er valgfri.  Al behandling her i landet er jo valgfri

Anmeld Citér

11. januar 2016

Carina:-)

Jeg har med de sidste 4 børn kun taget det første besøg ved lægen for at blive henvist til sygehuset.

Har så diabetes og med fri adgang til læger og jm samt gennesnitlig 30 besøg på sygehus til skanninger osv i løbet af en graviditet har jeg fravalgt  de alm lægebesøg og jm besøg for ellers kunne jeg ikke lave andet....

Så nej ingen tvang men vil anbefale dig at gå til det 1 mhs til vandre journal og skanninger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.