Graviditetskløe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.204 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. januar 2016

Anonym trådstarter

Hejsa jeg er begyndt at kløe forskellige steder på kroppen og lidt under fødderne. Ikke voldsomt meget, men det klør. Hvor meget skal man klø før det er nødvendigt at få tjekket sine levertal?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2016

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Hejsa jeg er begyndt at kløe forskellige steder på kroppen og lidt under fødderne. Ikke voldsomt meget, men det klør. Hvor meget skal man klø før det er nødvendigt at få tjekket sine levertal?

Jeg havde leverbetinget graviditetskløe under min graviditet og fik det tjekket alt for sent - dog gik intet galt som sådan, udover minus søvn og fødsel 4 uger før termin ..

Men, jeg vil råde dig til, at ringe til lægen i morgen, for en sikkerhedsskyld, så bliver det nok tjekket ..

better safe than sorry

Anmeld Citér

11. januar 2016

Anonym trådstarter

Ccamilla skriver:

Jeg havde leverbetinget graviditetskløe under min graviditet og fik det tjekket alt for sent - dog gik intet galt som sådan, udover minus søvn og fødsel 4 uger før termin ..

Men, jeg vil råde dig til, at ringe til lægen i morgen, for en sikkerhedsskyld, så bliver det nok tjekket ..

better safe than sorry

Min læge siger at leverbetinget kløe er så slemt, at man næsten ikke kan være i sin egen krop, klør konstant og værst om aftenen/ nat så man heller ikke får sovet. Var din kløe så slemt som beskrevet? Godt det blev opdaget og der ikke skete noget

Anmeld Citér

11. januar 2016

Camilze

Jeg klør også, men tror det er en blanding af graviditeten og min eksem (får astmaeksem om vinteren), lige så snart jeg har smurt creme på, så forsvinder kløen  

Anmeld Citér

11. januar 2016

SP10

Profilbillede for SP10

Min læge siger at leverbetinget kløe er så slemt, at man næsten ikke kan være i sin egen krop, klør konstant og værst om aftenen/ nat så man heller ikke får sovet. Var din kløe så slemt som beskrevet? Godt det blev opdaget og der ikke skete noget

Jeg havde leverbetingets graviditets kløe under begge mine graviditer, den ene gang kløede det men ikke noget voldsomt og ved min anden graviditet kløede det slet ikke, men jeg gik til kontrol, fordi jeg havde det med dem første, så det blev opdaget nogle uger før termin anden gang. Så det med det er voldsomt kløe gælder ikke altid

så syntes da du skal få det tjekket..

Anmeld Citér

11. januar 2016

Anonym trådstarter

SP10 skriver:

Jeg havde leverbetingets graviditets kløe under begge mine graviditer, den ene gang kløede det men ikke noget voldsomt og ved min anden graviditet kløede det slet ikke, men jeg gik til kontrol, fordi jeg havde det med dem første, så det blev opdaget nogle uger før termin anden gang. Så det med det er voldsomt kløe gælder ikke altid

så syntes da du skal få det tjekket..

Skulle det behandles? Hmm jeg må have fat i lægen igen og spørge om de ikke nok vil tjekke det for en sikkerheds skyld.

Anmeld Citér

11. januar 2016

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Altså, jeg gik i bad inden jeg gik i seng og igen midt nat for at dulme kløen - men det startede ligesom dit

Anmeld Citér

11. januar 2016

SP10

Profilbillede for SP10
Anonym skriver:

Skulle det behandles? Hmm jeg må have fat i lægen igen og spørge om de ikke nok vil tjekke det for en sikkerheds skyld.

Ja, fik nogle piller der hedder ursofalk, og fik taget blodprøver en gang om ugen for og holde øje med mine levertal. Og begge gange er jeg blevet sat igang en uge før termin..

Anmeld Citér

11. januar 2016

jeanett1988

Jeg har pt leverbetinget graviditetskløe og det var forfærdeligt inden jeg fik piller til at afhjælpe det. Efter en uge uden søvn valgte jeg at ringe på fg som gerne ville se mig til blodprøve og scanning. Jeg kløede konstant under fødder og i hænderne, men resten af kroppen kløede også. Jeg er nu 35+1 og får taget blodprøver hver uge, og skal scannes igen om en uge for at se om lillebror har det godt. Jeg bliver senest sat igang til termin (14. februar) men håber han kommer ud lidt før, for det er virkelig ikke sjovt. 

Anmeld Citér

11. januar 2016

Anonym trådstarter

jeanett1988 skriver:

Jeg har pt leverbetinget graviditetskløe og det var forfærdeligt inden jeg fik piller til at afhjælpe det. Efter en uge uden søvn valgte jeg at ringe på fg som gerne ville se mig til blodprøve og scanning. Jeg kløede konstant under fødder og i hænderne, men resten af kroppen kløede også. Jeg er nu 35+1 og får taget blodprøver hver uge, og skal scannes igen om en uge for at se om lillebror har det godt. Jeg bliver senest sat igang til termin (14. februar) men håber han kommer ud lidt før, for det er virkelig ikke sjovt. 

Puha det lyder slemt! Godt det blev behandlet i tide!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.