Årh - vi er bare så splittede herhjemme!
Da min mand & jeg lærte hinanden at kende for snart 12 år siden, var der ingen tvivl - vi ønskede os begge 3 børn.
vi fik så vores første barn - hård graviditet, men nem fødsel. Hun var nem og vi var glade. Efter graviditeten finder man ud af at jeg har en genfejl, som gør at jeg er desponeret for at få blodpropper - specielt under graviditeter. Samtidig viser det sig, at denne genfejl vil overføres til alle mine børn.
vi snakker lidt om det og beslutter at denne genfejl ikke skal stoppe os. 3 år efter får vi barn nr 2. Sindsygt hård graviditet og ligeså hård fødsel med igangsættelse over flere dage. Under hele graviditeten og fødsel blev vi enige om, at vi måtte "nøjes" med vores to skønne børn.
tiden gik og hele graviditets og fødselsforløbet kom på afstand - vores venner og familie begyndte at få børn og det trak lidt i os begge igen. Vi ville gerne have en treer. Sidenhen kommer endnu en sygdom frem i lyset og vores børn har 50% chance for at få cystenyrer. Hmm - vi kan jo ikke gøre noget ved det i forhold til de to skønne børn vi allerede har, men i forhold til et eventuelt tredje barn ville man kunne benytte sig af ægsortering. For os er det indgreb alt for stort og omfattende og vi ville lave et barn på den naturlige måde og håbe på det bedste.
sagen er nu den at vi har en lyst til at skulle have et sidste barn, men samtidig er der flere ting, som taler imod.
For:
• lysten
• overskuddet
• hjerterum
• plads i familien
Altså et ønske og en masse følelser omkring det.
imod:
• genfejl
• risiko for nyresygdom
• virkelig hårde graviditeter & en hård fødsel
• en krop der ikke er helt på toppen
• fremtidig økonomi i forhold til rejser, huskøb, bilkøb osv
Jeg kan jo godt se, at det mest fornuftige ville være at stoppe mens legen er god, men hvordan filan kommer man til den erkendelse!?
Er der andre af jer, som har måttet revidere i jeres planer i forhold til børn? - Jeg har brug for råd