Hvordan foregår det? Hvordan starter vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

356 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. januar 2016

Aagaard

Hej 

Jeg og min mand vil på sigt gerne have et barn mere. Vi har et i forvejen. Siden hendes fødsel har det så vist sig at min mand har en kronisk, arvelig (50%), smertefuld gigtsygdom. Han er helt afklaret med at han ikke vil have flere børn, som så hver vil have 50%risiko for at arve sygdommen. Vores anden mulighed er jo så donorsæd. Men her er så spørgsmålet; hvordan gør man? Hvor starter vi? Skal vi spare mange tusinde sammen først?

Håber der er nogen her, som er kloge på den slags

Mvh Aagaard

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2016

esioul

Aagaard skriver:

Hej 

Jeg og min mand vil på sigt gerne have et barn mere. Vi har et i forvejen. Siden hendes fødsel har det så vist sig at min mand har en kronisk, arvelig (50%), smertefuld gigtsygdom. Han er helt afklaret med at han ikke vil have flere børn, som så hver vil have 50%risiko for at arve sygdommen. Vores anden mulighed er jo så donorsæd. Men her er så spørgsmålet; hvordan gør man? Hvor starter vi? Skal vi spare mange tusinde sammen først?

Mvh Aagaard

Det kommer lidt at på om det er inseminering eller reagensglas. Som udgangspunkt er det nok inseminering. Mener lige der er lavet nye regler, hvor man selv skal betale det. Jeg ville nok beregne 5000 inkluderet sæd og medicin pr forsøg. 

Anmeld Citér

9. januar 2016

esioul

Aagaard skriver:

Hej 

Mvh Aagaard

Egentlig nok lidt mere, da der også skal betales for scanninger. I skal tage fat i en privat klinik og få en samtale i hus. Så vil de have blodprøver på dig og scanne dig. 

Anmeld Citér

9. januar 2016

Aagaard

Hej - tak for dit svar!

Som udgangspunkt er det nok inseminering så. Nøj medicin? For en inseminering.. Ved du om man kan uden medicin? Det føles lidt voldsomt.

Nå, men tak for hjælpen - vi må have fat i en klinik.

Anmeld Citér

9. januar 2016

esioul

Aagaard skriver:

Hej - tak for dit svar!

Som udgangspunkt er det nok inseminering så. Nøj medicin? For en inseminering.. Ved du om man kan uden medicin? Det føles lidt voldsomt.

Nå, men tak for hjælpen - vi må have fat i en klinik.

Nogle får uden. Men det er for de bedre kan styre cyklus og at du ikke får ægløsning for tidligt inden inseminering.  Jeg stak mig i maveskindet med hormon. :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.