vil I hjælpe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

700 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. september 2009

HelleBelle

Først undskylder jeg hvis svarene står andet sted på siden, har simpelthen ikke tid til at læse det hele igennem :0)

Er det for sent at lave en kage til i morgen eftermiddag?? Tænker på trækketid ?

jeg har lavet min første portion mmf :0) snehvid.

Der er af lidt mere end 500gram flormelis + 200gram marshmellows,  hvor meget rækker det til?

Skulle jeg ha farvet det før det blev stift eller kan jeg farve med frugtfarve nu/i morgen?

Hvordan lyder: lyse købebunde, tobleronecreme og hindbærmousse ?
Håber I har tid til at svare...snart ;0)
knus
Helle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

HelleBelle

Hvorfor skal man forresten smøre med smørcreme?? kan det udelades??

Anmeld

22. september 2009

Sabina & Simone

Du kan godt nå det til i morgen... Hvis du samler kagen idag... Indholdet lyder fint, er det de fleste bruger...
Smørcremen er for at "lukke" for kagen... Altså så der ikke kommer fyld ud, for det ødelægger MMF'en, så det kan du ikke rigtigt undvære...
Hvis du bruger alm frugt farve så skulle det have været i sammen med flormelisen, men du kan prøve at putte det i... Ved bare ikke hvordan MMF'en reagerer, for jeg laver altid sugarpaste...

Håber det giver lidt svar...

Anmeld

22. september 2009

ekzunz

Jeg har også lavet en med alm. lyse købebund, tobleronecreme og hindbærmousse - det smager fantastisk, så det kan du sagtens gøre!

Og jeg vil mene du sagtens kan nå det. Du skal bare skynde dig at lave tobleronecremen så den kan nå at køle af inden du skal piske den - det tager nogle timer.

Jeg lavede mmf og tobleronecreme den 1.dag, 2. dag lavede jeg hindbærmousse og lagde den straks sammen. Så stod den på køl et par timer for lige at få moussen til at blive lidt fast. Så smurte jeg den op med Ultimate Chocolate Frosting (meget nemmere end smørcreme - og det smager bedre...) og så pyntede jeg den med det samme - uden at sætte den på køl først. Det fungerede fint - og den blev pænt glat i overfladen.

Anmeld

22. september 2009

HelleBelle

Tak skal i ha`, er i fuld gang
Har lavet jordbærmousse (kæresten glemte at købe hindbær), toblerone creme og det der du foreslog Znuzke (nam nam) det hele kom på køl ca 18.30.
Så vil jeg prøve at samle dem ved 20.00 tiden. men er i tvivl om jeg har nok mmf??? hvor tyndt skal det rulles ud??
Regnede med at lave 2 små, en til eftermiddag og en til aften.
det der ultimate smøreguf skal vel først på i morgen ikke? når man har vendt kagen ud.
Lavede en tobleronecreme hvor chokoladen skulle smeltes og blandes i stift flødeskum, så det hele skulle være klart.

Anmeld

22. september 2009

ekzunz

Du skal bare lige være opmærksom på at Ufc'en ikke skal være kold når den skal smøres på. Jeg plejer (ha ha) at lave den lige inden jeg skal bruge den.
hvis den er kold og stiv, så ødelægger man kagen når det smøres på.

Hvis du har lavet af 200 gr. skumfiduser, så vil jeg tro at du har nok til 2 kager - altså alm. lagkager.

jeg lavede af 2 x 100 gr. og der var nok til 2 kager.

Når nu du skriver "vende kagen ud" er det så fordi du laver den i en skål så den bliver rund??

Husk nu at tage billeder

Anmeld

22. september 2009

HelleBelle

Hejsa Znucke ;0)

Ja jeg havde godt nok tænkt at det ufc skulle være blødt. Jeg må ta det ud i morgen tidlig.
Jeg synes det var svært med de lagkagebunde, de smuldrede lidt for mig. kan man fugte dem lidt en anden gang,  eller samler de sig når de tager fugt fra cremen?
Ja det får jeg se i morgen.
Håber godt nok det er pengene, tiden og umagen værd .

Jeg har lavet 2 kager i skåle, og er lidt bange for der ikke er nok mmf. Så er jeg på den for det skal helst ligge natten over ikke? kan nok ikke nå at lave mere.....

Jeg skal nok ta et billede eller 2 .

Jeg fylder år i morgen så den skal ha hele armen selv om jeg er på kur. Den genoptager jeg torsdag morgen . en liter fløde jow jowog lidt smør og en masse sukker DEJLIGT

Anmeld

23. september 2009

mariamiss6

du kan sagtens lave mmf når du skal bruge det.....

Anmeld

23. september 2009

HelleBelle

lavede en rigtig stilfuld kage hvid i hvid (fordi jeg ikke havde tid til at farve)
Og så den her i lidt klamme farver, men jeg har jo ikkelige de rigtige .
De blev lækre brugte bare udstiks forme, for havde ikke så meget tid, men det var SJOVT!!!!!
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. september 2009

HelleBelle

her kan i se den hvide også, blev lidt for meget med de store kugler mmf, men man lærer jo af sine fejl ;0)
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.