Tid hos lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

410 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. januar 2016

PinkRoses

Hej..
Jeg sidder med to positive test foran mig  taget på to forskellige dage og tidspunkter.. Jeg ringer derfor til lægen i dag, får at vide hvor langt jeg ca er og at når jeg er 9+ uger henne skal jeg ringe og få en tid..

Hvad har andre erfaringer med? 

Jeg synes at have hørt man kommer til lægen "med det samme" og får foretaget en test der?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2016

Loa

PinkRoses skriver:

Hej..
Jeg sidder med to positive test foran mig  taget på to forskellige dage og tidspunkter.. Jeg ringer derfor til lægen i dag, får at vide hvor langt jeg ca er og at når jeg er 9+ uger henne skal jeg ringe og få en tid..

Jeg synes at have hørt man kommer til lægen "med det samme" og får foretaget en test der?

Nja både og. Den test lægen bruger er jo den samme som din egen, så den er ikke mere nøjagtig. 

Men ja, de vil bare helst først se én i uge 9-10 stykker og lave vandrejournal og sådan.

Anmeld Citér

8. januar 2016

Pige91

Du skal til dit første lægebesøg efter 8+0 (det er lidt forskelligt hvornår man kommer ind - jeg var da jeg var 8+ et eller andet). Her får du lavet vandrejournal og taget blodprøver til risikovurderingen for downs syndrom. Den sammenholdes med din nakkefoldsscanning.

Synes derfor det er lidt sent du skal ringe i uge 8+, jeg ville bare bestille en tid med det samme - sådan så du er sikker på de har tid til dig 

Du skal ikke ind og have taget en test - din hjemmetest er ligeså præcis som lægens. Derfor er det spild af lægens tid, at tage derind for at få konstateret graviditet, når du jo godt ved det i forvejen. 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Yoggibear

Det er nu altså forskelligt fra læge til læge. 

Det har både min læge sagt og den fertilitsklinik jeg er tilknyttet. 

Min læge vil gerne se en i 6-7 så, hvis jeg var dig ville jeg ringe til din læge og hør hvordan han/hun har det.

tillykke med det 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Sandratoft

PinkRoses skriver:

Hej..

Hvorfor vil du ind og have foretaget en test ved lægen? 

Jeg kom også først ind i uge 8 eller 9. 

Anmeld Citér

9. januar 2016

PinkRoses

Det synes jeg bare at have hørt og fået at vide man gjorde  derfor jeg spørger herinde om det er sådan det er, at man venter til uge x 

Anmeld Citér

9. januar 2016

Anonym

Da jeg var gravid ringede jeg til lægen, da jeg var en uge over tid og fik en tid et par dage efter til blodprøvetagning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.