Parkering, hvad havde i gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.630 visninger
7 svar
4 synes godt om
8. januar 2016

Anonym trådstarter

Vi bor i en boligområde med få andelsboliger og ellers er det lejeboliger som udlejes af boligforeningen.

Der er 3 veje, hvor man for at begrænse kørslen rundt har små bump og store parkeringspladser i midten. Man må ikke parkere rundt i hjørnerne (hvor der er plads til at lege eller vende bilen f.eks. Man må gerne læsse varer af og så køre igen.

Der er så den er dame, hvis mor bor et par huse fra os. Hun bor selv på en af de andre veje, men hendes søn der går i børnehave med vores. Hun parkere ALTID på den der vendeplads lige ud for os (vi bor lige i kanten af en). Vi har en gang fået en p-bøde og så jeg ved at de kan komme, har dog aldrig set en p-vagt herude.

Hun har noget til at ligge i forruden, men jeg kan ikke se hvad den billet går ud på, og på kommunens hjemmeside har jeg svært ved at finde en billet der kan passe til vores område.

Jeg kan mærke at det irriterer mig helt vildt. Jeg kan sagtens finde hende på fjæsen, men hvad skal jeg skrive?

Har overvejet at spille dum og spørge hvor man kan købe sådan en billet der gør at man må holde der.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Vi bor i en boligområde med få andelsboliger og ellers er det lejeboliger som udlejes af boligforeningen.

Der er 3 veje, hvor man for at begrænse kørslen rundt har små bump og store parkeringspladser i midten. Man må ikke parkere rundt i hjørnerne (hvor der er plads til at lege eller vende bilen f.eks. Man må gerne læsse varer af og så køre igen.

Der er så den er dame, hvis mor bor et par huse fra os. Hun bor selv på en af de andre veje, men hendes søn der går i børnehave med vores. Hun parkere ALTID på den der vendeplads lige ud for os (vi bor lige i kanten af en). Vi har en gang fået en p-bøde og så jeg ved at de kan komme, har dog aldrig set en p-vagt herude.

Hun har noget til at ligge i forruden, men jeg kan ikke se hvad den billet går ud på, og på kommunens hjemmeside har jeg svært ved at finde en billet der kan passe til vores område.

Jeg kan mærke at det irriterer mig helt vildt. Jeg kan sagtens finde hende på fjæsen, men hvad skal jeg skrive?

Har overvejet at spille dum og spørge hvor man kan købe sådan en billet der gør at man må holde der.

Men hvorfor generer det dig ?? 

Du kan da vel være ligeglad med om hun holder ulovligt, eller har jeg ikke fanget pointen 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Men hvorfor generer det dig ?? 

Du kan da vel være ligeglad med om hun holder ulovligt, eller har jeg ikke fanget pointen 

Og det er jo nok det der bremser mig... 

Jeg tænker om jeg er dum fordi det genere mig. Det genere mig fordi der er nogle regler her, fordi vi selv og alle andre der bor her, pænt holder oppe på p-pladsen.

Det genere mig fordi at det er næsten hver dag, i øvrigt bor hun 3mins gang herfra.

Det genere mig fordi det er kun 5 meter fra vores lille bitte forhave.

Og alle de her grunde, gør at jeg sikkert bare skal passe min egen butik.

Men er jeg den eneste der kunne blive irriteret af det? 

Anmeld Citér

8. januar 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Og det er jo nok det der bremser mig... 

Jeg tænker om jeg er dum fordi det genere mig. Det genere mig fordi der er nogle regler her, fordi vi selv og alle andre der bor her, pænt holder oppe på p-pladsen.

Det genere mig fordi at det er næsten hver dag, i øvrigt bor hun 3mins gang herfra.

Det genere mig fordi det er kun 5 meter fra vores lille bitte forhave.

Og alle de her grunde, gør at jeg sikkert bare skal passe min egen butik.

Men er jeg den eneste der kunne blive irriteret af det? 

Hvis det oprigtigt genere dig, så sig det til hende ude på parkeringspladsen.  -ikke over Facebook 

Det ville rage mig en høstblomst, så længe den ikke holder i vejen -og det kan jeg ikke lige læse om den gør.... 

Anmeld Citér

8. januar 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79
FruStolpe skriver:

Hvis det oprigtigt genere dig, så sig det til hende ude på parkeringspladsen.  -ikke over Facebook 

Det ville rage mig en høstblomst, så længe den ikke holder i vejen -og det kan jeg ikke lige læse om den gør.... 

Jeg er enig her!

Tag den med hende på en pæn måde, på p-pladsen, hvis det virkelig genere dig så meget! Vh stine

Anmeld Citér

8. januar 2016

Kay

Jeg ville godt kunne finde på at skrive til hende på Facebook og spørge pænt og oprigtigt om hvor hun har fået sådan en parkerings tilladelse for i går fået en bøde for at holde der men du ville gerne kunne parkere der da det er så meget tættere på 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Kan du ikke bare ringe efter en p vagt eller sådan noget? En vendeplads er jo til at vende på og ikke parkere.  Det ville irritere mig

Anmeld Citér

8. januar 2016

jenny4

Jeg synes du skal lade være at irritere dig over det. Som jeg forstår det er det kun det faktum at hun bryder reglerne og altså ikke at hun er i vejen. Og så falder det for mig ind under "jeg har ondt i røven over andre uden reel grund"-kategorien. Det var noget andet hvis hun var til gene eller fare for andre. Den med haven kunne jeg måske forstå om sommeren men her om vinteren er det vist begrænset hvor meget vi sidder og hygger der Prøv at sammenligne med andre situationer - ville du også blive irriteret hvis hendes cykel holdt ulovligt eller hun aldrig købte billet i bussen? Hvis du havde set en p-vagt og hun var ved at parkere ville du så sige det? Jeg tænker lidt, vær mod andre som du gerne vil at de er mod dig. Du kender ikle hendes bevæggrunde for at holde der - måske er hun bare en snylter der håber at slippe afsted med det, måske har hun en eller anden god grund til det.. Anyways så er det ikke din opgave at være dommer over det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.