halsbrand ? hjææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.889 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. januar 2016

Trine89

Hej alle sammen, 

Jeg er en af de heldige gravide som døjer lidt (læs MEGET) med halsbrand. Og det er efterhånden så voldsomt at jeg ikke kan holde det ud mere. 

Min kæreste er selv en af dem som har tendens til for meget mavesyre og har derfor nogle Alminox til at ligge. 

Men må jeg tage sådan en? Jeg har forsøgt at google lidt men der er delte meninger om, om det er noget gravide må tage eller ej. 

Kram 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2016

MsGadgaard

Trine89 skriver:

Hej alle sammen, 

Jeg er en af de heldige gravide som døjer lidt (læs MEGET) med halsbrand. Og det er efterhånden så voldsomt at jeg ikke kan holde det ud mere. 

Min kæreste er selv en af dem som har tendens til for meget mavesyre og har derfor nogle Alminox til at ligge. 

Men må jeg tage sådan en? Jeg har forsøgt at google lidt men der er delte meninger om, om det er noget gravide må tage eller ej. 

Kram 

Uh, det lyder også træls.

Men synes, at du skal ringe til din læge mandag og spørge.

Pro.medicin.dk siger "kan om nødvendigt bruges" af gravide. Så tror ikke der er noget galt i at bruge dem, hvis du har virkelig mange gener, men synes stadig du skal snakke med lægen. 

Det er ikke altid smart at selvmedicinere. Og lægen vil nok gerne holde styr på hvad du tager og ikke tager, især når du er gravid. Det kan være han foreslår et helt andet præparat til dig 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Michella2

Trine89 skriver:

Hej alle sammen, 

Kram 

Jeg døjede ultra meget af halsbrand også, og har i forvejen overproduktion af mavesyre, så graviditeten var nærmest ulidelig!

ring til din læge og klag din nød, han/hun kan udskrive en recept på lanzoprazol som er fantastisk 

dem må du gerne tage under din graviditet, og de neutraliserer i maven i stedet for at ligge det der "lag". De hjalp mig rigtig meget 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Tutter92

Jeg brugte Galieve da jeg var gravid.

For til sidst i graviditeten kunne jeg slet ikke ligge ned uden det gjorde virkelig ondt.

Galieve virkede med det samme, og jeg kunne intet mærke efter jeg tog det.

Det smager klamt, men det virker  

Anmeld Citér

8. januar 2016

Manna

hej din stakkel. Den værste bivirkning under graviditet efter min mening.

jeg spiste mange alminox og mod slutningen også gaviscon (flydende) for at kunne sove.

Anmeld Citér

8. januar 2016

Trine89

Det bliver lige et samlet svar  

Jeg vil selvfølgelig kontakte min læge så snart det er muligt. Ville bare vide om jeg kunne tage en enkel til når jeg skal sove for bare at kunne få lidt søvn. 

Men tusind tak for jeres svar  

Anmeld Citér

8. januar 2016

Michella2

Trine89 skriver:

Det bliver lige et samlet svar  

Jeg vil selvfølgelig kontakte min læge så snart det er muligt. Ville bare vide om jeg kunne tage en enkel til når jeg skal sove for bare at kunne få lidt søvn. 

Men tusind tak for jeres svar  

Det kan du sagtens 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Monski

Trine89 skriver:

Hej alle sammen, 

Kram 

Jeg havde også ekstrem halsbrand og fil en recept men det Hjalp ikke specielt meget, til gengæld så var isterninger det bedste  jeg spiste isterninger hele tiden og især lige inden jeg skulle sove 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Mullesmith

Jeg får omeprazol på recept, de duer bare. 

Anmeld Citér

9. januar 2016

Chellie

Trine89 skriver:

Hej alle sammen, 

Kram 

Jeg tjekkede med min læge, som siger at Alminox er fint til gravide. Der er ingen skadelige stoffer i, det er udelukkende syre-neutraliserende, ikke andet. Det svarer omtrent til at drikke et stort glas mælk (som i øvrigt også hjælper rigtig meget på halsbrand).

Jeg lider også meget af halsbrand, og spiser dem jævnligt, når almindelig mælk ikke slår til 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.