Eksperthjælp: Udslet og kløe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. januar 2016

Lisbeth Jess

Hej jeg har de sidste par dage været lidt bekymret. Jeg fik lidt røde kinder og en del kløe over kroppen for ca. 2 dage siden. Har ikke noget synligt udslæt, men enkelte knopper som er hudfarvet på kroppen. Jeg tænkte på om det kunne være Lussingesyge, men havde ingen feber og de røde kinder forsvandt i løbet af natten, og der kom ikke yderligere udslet. Ved så heller ikke lige hvor jeg kunne få sygdommen fra. Hvad kan kløen skyldes?

Lisbeths svar

Hej !

Nu er jeg jo ikke læge. alligevel tænker jeg du har noget allergi, siden det klør.

Du må se tiden an og kontakte din egen læge m.h.p evt allergi.

På apoteket kan du købe f.eks  Alnok,  antihistamin, det virker godt mod kløe. Undgå alle produkter med parfyme og parabener.

D.v.s når du gå i bad, det du smører dig med og det du vasker tøj i.

Allergi kan være i mad. Nødder, æg og skaldyr kan være syndere.

Håber du finder årsagen.

Varme hilsner

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2016

Babysoon

lisbeth jess skriver:

Hej jeg har de sidste par dage været lidt bekymret. Jeg fik lidt røde kinder og en del kløe over kroppen for ca. 2 dage siden. Har ikke noget synligt udslæt, men enkelte knopper som er hudfarvet på kroppen. Jeg tænkte på om det kunne være Lussingesyge, men havde ingen feber og de røde kinder forsvandt i løbet af natten, og der kom ikke yderligere udslet. Ved så heller ikke lige hvor jeg kunne få sygdommen fra. Hvad kan kløen skyldes?

Lisbeths svar

Hej !

Nu er jeg jo ikke læge. alligevel tænker jeg du har noget allergi, siden det klør.

Du må se tiden an og kontakte din egen læge m.h.p evt allergi.

På apoteket kan du købe f.eks  Alnok,  antihistamin, det virker godt mod kløe. Undgå alle produkter med parfyme og parabener.

D.v.s når du gå i bad, det du smører dig med og det du vasker tøj i.

Allergi kan være i mad. Nødder, æg og skaldyr kan være syndere.

Håber du finder årsagen.

Varme hilsner

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Jeg tænker på om du som sundhedsplejerske ved hvor længe man har røde kinder hvis det er Lussingesyge?

Anmeld Citér

8. januar 2016

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej Igen !

Nu har jeg nærlæst på Lussingesyge. Voksne kan ganske rigtigt få det. Det er en virus og man kan  smittes via en hoste.

Som jeg læser det, kan de røde kinder vare nogle dage og så begynder udslettet.

Det er en mild sygdom og  du smitter ikke mer. hvis det er den du har.

God bedring med dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.