Eksperthjælp: 4 måneder vågner med et skrig om natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.415 visninger
0 svar
0 synes godt om
8. januar 2016

Lisbeth Jess

Hej
Min søn på 4 mdr. er begyndt at vågne om natten i et kæmpe skrig. Det er så hårdt. Han har tidligere gjort det i en periode og nu er det så begyndt igen. Det er kun om natten og ikke når han om dagen sover i barnevogn. Ham vågner og skriger/græder i søvne og jeg tager ham op og vugger ham i armene og taler blidt til ham. Det kan tage et kvarters tid inden ham falder til ro.Vi samsover og han plejer at amme fint i løbet af natten og får i øvrigt også godt med mad om dagen og sover gode lure, er meget glad og tilfreds generelt. Jeg er i tvivl om hvad det kan betyde, er det mon tigerspring, mareridt eller måske sult? Håber der findes råd og måske forklaring.
Mvh

Lisbeths svar

Hej !

Når han vågner med at skrig så er det grundet ubehag af en eller anden art. Det kan være sult, du ammer og han spiser fint læser jeg.

Han kan også bare have brug for at blive vugget som du gør så fint. selvom det er hårdt at sidde og ikke vide hvorfor, han skriger.

Han får sine behov for mad, omsorg og tryghed opfyldt. Du kan få ham til ro igen og det er fint.

Jeg tænker, hvis han havde ondt i sine ører så ville det være ofte han vågnede og skreg om natten. Deter oftest der det gør mest ondt.

Som jeg forstår dit spørgsmål er det kun en enkel gang. Hvis det varer ved og bliver hyppigere, vil jeg anbefale at få checket hans ører hos en ørelæge.

Nogen gange har de små en periode, hvor de  har ekstra brug for nærhed, det går ofte i ro igen.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.