Eksperthjælp: Gravid trods sterilisation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.425 visninger
0 svar
0 synes godt om
8. januar 2016

Lisbeth Jess

Hej
Jeg er mor til 4 børn og blev steriliseret i forbindelse med et kejsersnit for knap 5 mdr siden. Efter 7 uger kom een første menstruation ( den er kommet tidligt ved alle børn, og ammer ikke) 44 dage efter kom menstruation nr 2, 100% efter bogen ifølge min normale cyklus som ligger på 42-44 dage
Nu er der gået 46 dage og har ikke skyggen af menstruation, men har kvalme og er nu bekymret
Kan jeg trods sterilisation være gravid, hvad er risikoen? For er eer ingen graviditet vil jeg overveje at få prævention ved siden af også, for at være sikker ?

Lisbeths svar

Hej !

Håber du har fået din menstruation ?

Det er frustrerende ,når du er blevet steriliseret at gå og være bekymret for en evt graviditet.

En sterilisation hvor æggelederen klipses eller bindes sammen er prævention med det samme. Hvis du alligevel er blevet gravid så er en af clipsene røget af. Hvis du ikke er gravid så er din uregelmæssige cyklus stadig efter de hormonelle forandringer efter en graviditet.

Du må en tur til egen læge og lade ham hjælpe dig videre,hvordan du bliver afklaret  om alt er ok.

Held og lykke med det hele.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.