Sindsyge mavesmerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.016 visninger
10 svar
3 synes godt om
8. januar 2016

Mortil2drenge<3

jeg fik igår kl 21 sindsyge mavesmerter som varede ved mange timer, valgte jo ringe til fødegangen men hun sagde hun synes jeg skulle tage 2 panodiler og ligge og slappe af hvis det ikke blev bedre skulle jeg ringe til vagtlægen, jeg gik op og vækket min mand fordi jeg havde så mange smerter og var også sådan lidt utryg ved det valgte så ringe til lægen da smerten gjorde ondt øverst oppe og følte som om det brændte og det var bare en rigtig slem slem mavepine som kom i bølger 

da lægen kom tog hun mit blodtryk og tjekkede min urin og mærkes på min mave, hun var ikke bekymret også fordi jeg har mærket liv, hun spurgte som om hun skule indlægge mig sagde jeg nej til vil hellere prøve at få noget søvn, har det så også okay her til morgen har dog ikke mærket ham den lille endnu. 

Nogen som har prøvet noget lignende ? Have sådan en gang slem slem mavepine.  Burde jeg være nervøs ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2016

Mortil2drenge<3

Slet ingen ? 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Kay

Molly90 skriver:

jeg fik igår kl 21 sindsyge mavesmerter som varede ved mange timer, valgte jo ringe til fødegangen men hun sagde hun synes jeg skulle tage 2 panodiler og ligge og slappe af hvis det ikke blev bedre skulle jeg ringe til vagtlægen, jeg gik op og vækket min mand fordi jeg havde så mange smerter og var også sådan lidt utryg ved det valgte så ringe til lægen da smerten gjorde ondt øverst oppe og følte som om det brændte og det var bare en rigtig slem slem mavepine som kom i bølger 

da lægen kom tog hun mit blodtryk og tjekkede min urin og mærkes på min mave, hun var ikke bekymret også fordi jeg har mærket liv, hun spurgte som om hun skule indlægge mig sagde jeg nej til vil hellere prøve at få noget søvn, har det så også okay her til morgen har dog ikke mærket ham den lille endnu. 

Nogen som har prøvet noget lignende ? Have sådan en gang slem slem mavepine.  Burde jeg være nervøs ? 

Hvis du ikke har mærket den lille skal du ringe til fg

Anmeld Citér

8. januar 2016

Spiloppi

Hvor langt er du henne? Jeg synes umiddelbart det lyder som et anfald af for meget mavesyre, når du beskriver det som i toppen af maven... Jeg har selv engang ligget og grædt af smerter en hel nat netop pga det, og endte også hos vagtlægen fordi man jo tror der er noget alvorligt galt! Men det er helt ufarligt, og mon ikk du mærker din baby i løbet a dagen? Giv ham lige lidt tid og drik rigeligt med vand! Det er selvfølgelig bare mig der gisner, men det lyder fuldstændig som det. Også nu hvor vagtlægen sagde der ikke var noget galt med babyen eller andet heldigvis!! Mit råd ville være lige at se det an i dag og spise basisk så som havregrød, banan og drikke rigeligt vand og mælk. God bedring 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Mom2beIhope

Jeg er selv i uge 24 og lider ret meget for meget mavestyre og halsbrand... Det kan variere i styrke, men det kan gøre virkelig ondt og brænde ret meget i netop den øverste del af maven (det er der mavesækken sidder)

Jeg har fået det råd at jeg skal drikke flydende link, som kan købes på apoteket.

Har du snakket med din JM eller FG?

Anmeld Citér

8. januar 2016

Cola Zero

Hej

jeg er i uge 36, og har haft et par anfald som dig, så sent som i går, hvor jeg også kastede surt op og her til morgen. Det er livmoderen der presser på mavesækken, og derved mavesyre opad, fordi lukkemusklen ikke er så god, alle glatte muskler bliver lidt slappe i graviditeten, mener det er pga progesteron, i starten af graviditeten for at slappe livmoderen, så ikke den presser fosteret ud, som jo egentligt er et fremmedlegeme... Nåh, nok om hormoner..

...og det gør hos nogen(mig) hjernedødt ondt, og kan vare længe. Tjekkede netdoktor i dag, som sagde at chokolade, kaffe og alkohol udløser anfald, også store og fede måltider. Så ind på netdoktor og tjek efter, skær ned på det lækre, og drik mælk... Også samarin og balancid skulle hjælpe, det vil blive købt ind i dag! 

Sakset fra netdoktor: 

Under graviditet presser den forstørrede livmoder mavesækken sammen. Herved er der forhøjet tryk inde i mavesækken. Maveindhold vil derfor have tendens til at blive presset op i spiserøret. Endvidere fører den ændrede hormonbalance til en generel afslapning af spiserørets lukkemuskel. 

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/spiseroerskatar.htm 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Fremad

Som en andden skriver så kan det lyde som mavesyre og for meget af det... hold dig fra alt syrligt frugt, kaffe osv... 

har du oveni en snert af forstoppelse så bliver det ikke bedre... 

Anmeld Citér

8. januar 2016

Mortil2drenge<3

Mom2beIhope skriver:

Jeg er selv i uge 24 og lider ret meget for meget mavestyre og halsbrand... Det kan variere i styrke, men det kan gøre virkelig ondt og brænde ret meget i netop den øverste del af maven (det er der mavesækken sidder)

Jeg har fået det råd at jeg skal drikke flydende link, som kan købes på apoteket.

Har du snakket med din JM eller FG?

Snakket med fødegangen igår, men jeg ved ikke rigtig om jeg skal kontakte dem igen har ikke mærket liv siden igår aftes/nat  

Anmeld Citér

8. januar 2016

Babysoon

Jeg ville ringe. Sygehuset skriver følgende:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

8. januar 2016

Babysoon

Jeg ville ringe. Sygehuset skriver følgende:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.