Hej
jeg er i uge 36, og har haft et par anfald som dig, så sent som i går, hvor jeg også kastede surt op og her til morgen. Det er livmoderen der presser på mavesækken, og derved mavesyre opad, fordi lukkemusklen ikke er så god, alle glatte muskler bliver lidt slappe i graviditeten, mener det er pga progesteron, i starten af graviditeten for at slappe livmoderen, så ikke den presser fosteret ud, som jo egentligt er et fremmedlegeme... Nåh, nok om hormoner..
...og det gør hos nogen(mig) hjernedødt ondt, og kan vare længe. Tjekkede netdoktor i dag, som sagde at chokolade, kaffe og alkohol udløser anfald, også store og fede måltider. Så ind på netdoktor og tjek efter, skær ned på det lækre, og drik mælk... Også samarin og balancid skulle hjælpe, det vil blive købt ind i dag!
Sakset fra netdoktor:
Under graviditet presser den forstørrede livmoder mavesækken sammen. Herved er der forhøjet tryk inde i mavesækken. Maveindhold vil derfor have tendens til at blive presset op i spiserøret. Endvidere fører den ændrede hormonbalance til en generel afslapning af spiserørets lukkemuskel.
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/spiseroerskatar.htm
Anmeld
Citér