Mænd lang tid væk hjemmefra pga arb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. september 2009

Kloster

Hej.
Min mand arbejder som teknisk tegner og udvikler/opfinder høstmaskiner. Firmaets marked er primært i udlandet. Kæmpe marked i Tyskland, Frankrig, Polen osv.
Han er tit ude og rejse i foråret og efteråret. Det er ofte nogle dage ell højst 1 uge.

Nu har han så udviklet en hel ny maskine, som han skal hjælpe med at starte op i Tyskland.
Det drejer sig om, han skal arb 2 uger - 1 uge hjemme - arb 2 uger.
Han ringede så hjem i dag, om hvad jeg sagde til, at han tog afsted i 3 uger - 1 uge hjemme - arb 2 uger.
Han brænder virkelig for det. Er udlært klejnsmed og har kun taget nogle kurser indenfor tegning, så det er virkelig en anerkendelse for ham, men også for hans "CV" (engang).

Men jeg tænker bare... Jeg skulle lige synke de 2 uger, som det var fra starten af. Men nu er det 3 uger, jeg og drengene ikke ser ham.
Jeg er fuldstændig sikker på, vi nok skal klare det, men vi har aldrig været væk fra hinanden i så lang tid i de 14 år, vi har været sammen.

Er der nogle af jer andre, hvor manden rejser en del?
Hvordan klarer I jer?
Hvad med savnet?
Børnenes savn?

Jeg ved jo hvor meget det betyder for ham, så jeg synes næsten ikke, jeg kan "nægte" ham det.

Ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg. Skal nok bare lige vænne mig til tanken...

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

Munder

Puha, jeg kan da sagtens forstå du lige skal vænne dig til tanken. Er det kun denne ene gang, at han skal være hjemmefra så lang tid, eller vil det blive flere gange?

Jeg kan desværre ikke svare som kone/mor på, hvordan det vil være, da min mand ikke rejser.

Men, som datter kan jeg da give dig lidt. Min far har altid rejst meget, da vi var små. Jeg savnede ham meget, men min mor var rigtig god til at lade mig savne...Hun talte om det, vi hyggede ekstra med popcorn, pandekager og saftevand (ja det er det jeg husker i dag). Jeg husker også mange af de gange han er kommet hjem, en helt speciel følelse af glæde (og spænding, da han altid havde gaver med hjem).

Det har nok været rigtig hårdt for min mor, for det krævede nok ekstra omsorg + hun jo stod i perioder og skulle stå for hele huset selv.

Jeg håber da I kommer godt igennem, og det er jo nok også nemmere i dag, med mobiltelefoner og email. Vi hørte stort set ikke fra min far dengang, da det jo var dyrt at ringe over Atlanten.

Skriv endelig en update på, hvordan det kommer til at gå.

Dorte

Anmeld

22. september 2009

Kloster

Hej.

Ja det er vist bare et luksusproblem, for det er kun denne ene gang, han skal afsted så meget.
I hvert fald lige hvad vi ved.
Det kommer også til at gå. Det ved jeg. Men det kræver planlægning. Og heldigvis kommer de store drenge snart til at gå til indendørs fodbold. Det er kun 1 gang om ugen og ikke så mange kampe. Ellers fylder det fodbold ret meget i vores hjem. En hel del kørsel, du ved...

Kloster

Anmeld

23. september 2009

Munder

Kloster skriver:

Hej.

Ja det er vist bare et luksusproblem, for det er kun denne ene gang, han skal afsted så meget.
I hvert fald lige hvad vi ved.
Det kommer også til at gå. Det ved jeg. Men det kræver planlægning. Og heldigvis kommer de store drenge snart til at gå til indendørs fodbold. Det er kun 1 gang om ugen og ikke så mange kampe. Ellers fylder det fodbold ret meget i vores hjem. En hel del kørsel, du ved...

Kloster

Kender det , da min mand har trænet drenge.

Rart at det kun er denne ene gang...Det er da også en spændende udfordring for ham

Anmeld

23. september 2009

AnneKH

Hejsa...
Jeg kender alt til, hvad du føler, når din mand skal afsted i lang tid.
Min kæreste arbejder som pilot, og flyver for et tysk firma, hvor han flyver  privatflyvning rundtom i verden. Dvs. at vi herhjemme kører på 20-10 (han er i udlandet 20 dage i måneden, og er så hjemme de efterfølgende 10!)
Vi har lært at leve med det.. Skype/msn/facebook er FANTASTISKE opfindelser, og når han så er hjemme - så er han virkelig 100%hjemme, har ikke mobilen tændt hele tiden, skal ikke bekymre sig om overarbejde.. og er ikke sur og tvær fordi han kommer sent hjem fra kontoret! 
For os har det virkelig haft stor betydning, at vi har kunne vænne os til situationen selv, inden lillepigen ankommer.. på den måde bliver det ikke et stressmoment, at Far er så meget væk - det er jo bare en del af vores hverdag (eller.. det håber vi ihvertfald!!)!
Jeg tror hurtigt Jeres børn vænner sig til tanken.. køb evt. webkamera, så I kan se hinanden over computeren.. og gør det til noget hyggeligt, at far skal afsted men at I stadig kan snakke sammen! Det er jo gratis, hvis I begge har SKype!  Selvfølgelig savner man hinanden HELT vildt.. men han kommer jo hjem igen, og sådanne 3 uger skal nok gå stærkt!

Jeg krydser ihvertfald fingre for, at de kommer til at flyve afsted for Jer...

Kram, Anne 26+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.