Mænd lang tid væk hjemmefra pga arb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. september 2009

Kloster

Hej.
Min mand arbejder som teknisk tegner og udvikler/opfinder høstmaskiner. Firmaets marked er primært i udlandet. Kæmpe marked i Tyskland, Frankrig, Polen osv.
Han er tit ude og rejse i foråret og efteråret. Det er ofte nogle dage ell højst 1 uge.

Nu har han så udviklet en hel ny maskine, som han skal hjælpe med at starte op i Tyskland.
Det drejer sig om, han skal arb 2 uger - 1 uge hjemme - arb 2 uger.
Han ringede så hjem i dag, om hvad jeg sagde til, at han tog afsted i 3 uger - 1 uge hjemme - arb 2 uger.
Han brænder virkelig for det. Er udlært klejnsmed og har kun taget nogle kurser indenfor tegning, så det er virkelig en anerkendelse for ham, men også for hans "CV" (engang).

Men jeg tænker bare... Jeg skulle lige synke de 2 uger, som det var fra starten af. Men nu er det 3 uger, jeg og drengene ikke ser ham.
Jeg er fuldstændig sikker på, vi nok skal klare det, men vi har aldrig været væk fra hinanden i så lang tid i de 14 år, vi har været sammen.

Er der nogle af jer andre, hvor manden rejser en del?
Hvordan klarer I jer?
Hvad med savnet?
Børnenes savn?

Jeg ved jo hvor meget det betyder for ham, så jeg synes næsten ikke, jeg kan "nægte" ham det.

Ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg. Skal nok bare lige vænne mig til tanken...

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

Munder

Puha, jeg kan da sagtens forstå du lige skal vænne dig til tanken. Er det kun denne ene gang, at han skal være hjemmefra så lang tid, eller vil det blive flere gange?

Jeg kan desværre ikke svare som kone/mor på, hvordan det vil være, da min mand ikke rejser.