Liste over ting man skal købe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

442 visninger
3 svar
1 synes godt om
7. januar 2016

Krydserfingre

Hej  
Er der en eller nogle af jer der har lavet en decideret liste over de ting man skal ha' når man skal have en baby  
Synes det ville være rart at have et overblik nemlig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Krydserfingre skriver:

Hej  
Er der en eller nogle af jer der har lavet en decideret liste over de ting man skal ha' når man skal have en baby  

I virkeligheden behøver du jo faktisk ikke andet end en pusleplads i starten og så tøj til baby.

Men her er en liste over hvad jeg havde:

Vugge (blev dog ikke brugt da hun sov hos mig indtil hun kom i tremmeseng)

Barnevogn + lift

Legetæppe

Puslebord + pude (Og hoved/hale fad)

Tremmeseng (Kom i brug da hun var 4 mdr)

Skråstol 

Bæresele (Var guld værd når hun kun ville være på arm og jeg f.eks. skulle lave mad. Bruger den stadig flittigt nu hvor hun er 1½ år)

Babydyne

Badekar + babyindsats. Jeg havde en bloomingbath indsats, som jeg var rigtig glad for. Min datter kunne ikke lide de der badestole.

Til et efterår/vinterbarn ville jeg dog nok udskifte liften med en voksi med bæreplade. 

Ellers kan du finde mange gode lister på nettet hvis du googler babyudstyr list. 
Ved at babysam har en god liste.

Anmeld Citér

7. januar 2016

Benjamins'mor

Krydserfingre skriver:

Hej  

Der findes uendeligt mange lister. 

Men jeg har erfaret at man kun kommer til at bruge: 

Puslebord. 

Barnevogn m. lift (barnet kan sove i liften om natten, det har begge mine gjort). 

Tøj i str. 56 og 62. 

Sutter. 

Bleer.

Stofbleer. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

lineog4

Skal ting er jo sådan set ikke særlig meget, og kan begrænses til er sted hvor der kan pusles, en lift eller andet til at sove i i starten og for at komme rundt en barnevogn og/eller autosæde. En smule tøj og så er man faktisk parat. 

Men derudover er et badekar ret meget nemmere end håndvasken synes jeg, en bæredims (jeg ville selv vælge slynge) kan redde en ud af mange situationer, puslepladsen må gerne være indbydende, stationær og let at komme til. En bunke stofbleer hvis nu man får en gylper (men man behøver altså ikke de 50 stykker mange siger, hvis man nu ikke får en gylper, jeg har sagtens kunne klare mig med 10). 

Er sted i huset med et varmt og isoleret tæppe og er stativ til leg og opmærksomhed er også skønt at have. 

Dyne, betræk, lagner, ammepude (var jeg allerede glad for i graviditeten).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.