Datter ser død ud i øjnene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2016

san

Sådan så min søn også ud i starten, han var helt færdig, nye indtryk osv, han var der også Fra kl 9-15.. Der sker så mange nye ting, og de skal holde øje med alt. Så ikke noget at sige til de er meget trætte når de kommer hjem, er jeg også efter en hård dag på jobbet  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2016

Anonym trådstarter

Tror måske i misforstår hvad jeg mener.. Altså, min datter er ikke træt.. Hun ligner en , hvordan skal jeg forklare det.... Hvis man nogensinde har set et virkelig omsorgssvigtet barn i øjnene, ingen glød, bare Tom i blikket (det er lidt svært og forklare) .. Sådan ser hun ud når jeg henter hende. hvor at når hun så ser mig/os så kommer gløden tilbage ... Havde jeg ingen andre erfaringer med institutionen, så havde jeg taget hende ud tror jeg.. Men nu jeg kender stedet så godt og kun har gode erfaringer , og alle vores forventninger til en institution bliver opfyldt, og pædagogerne , faktisk næsten dem alle, klikker vi godt med... Jamen så er det jeg bliver i tvivl om hvad det kan være der foregår siden hun ser sådan ud...  Har pga dette et par gange stået og observeret uden hverken min datter eller de voksne har set mig, og det ligner slet ikke min glade pige men nærmere en totalt forladt og omsorgssvigtet lille pige som bare kigger rundt uden nogle mimik i ansigtet (altså virkelig, det er den bedste måde jeg kan beskrive det på) , før hun får øje på Mig, hvor hun så altid græder indtil jeg tager hende op... 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Tror måske i misforstår hvad jeg mener.. Altså, min datter er ikke træt.. Hun ligner en , hvordan skal jeg forklare det.... Hvis man nogensinde har set et virkelig omsorgssvigtet barn i øjnene, ingen glød, bare Tom i blikket (det er lidt svært og forklare) .. Sådan ser hun ud når jeg henter hende. hvor at når hun så ser mig/os så kommer gløden tilbage ... Havde jeg ingen andre erfaringer med institutionen, så havde jeg taget hende ud tror jeg.. Men nu jeg kender stedet så godt og kun har gode erfaringer , og alle vores forventninger til en institution bliver opfyldt, og pædagogerne , faktisk næsten dem alle, klikker vi godt med... Jamen så er det jeg bliver i tvivl om hvad det kan være der foregår siden hun ser sådan ud...  Har pga dette et par gange stået og observeret uden hverken min datter eller de voksne har set mig, og det ligner slet ikke min glade pige men nærmere en totalt forladt og omsorgssvigtet lille pige som bare kigger rundt uden nogle mimik i ansigtet (altså virkelig, det er den bedste måde jeg kan beskrive det på) , før hun får øje på Mig, hvor hun så altid græder indtil jeg tager hende op... 

Hmm i første indlæg siger du at hun griner og fjoller og lyser op så snart hun ser jer. Nu vender du den og siger hun græder når hun ser jer indtil l tager hende op? Skal bare lige være med hvad der er det rigtige?

hvordan er hun når du afleverer hende om morgenen? 

Hvad er du bange for? Det lyder nemlig lidt på mig som om det er noget meget grimt du forestiller dig?

Anmeld Citér

6. januar 2016

jenny4

Sådan kan min søn på 3,5 også se ud. Jeg tror det er en form for dagdrømmeri hvor alt det de oplever bliver processet - og så kan de ikke være tilstede samtidig. Nogle gange når jeg henter (også tidligt) så tænker jeg "åh din stakkels dreng. Du sidder der og ser helt forladt og alene ud" og når han så ser mig så bliver han sur fordi han ikke er færdig med at lege endnu. 

Jeg tror ikke du skal tage det som et udtryk for at din datter ikke trives, men mere som et udtryk for at hun lige at tjekket ud lidt. Måske kontrasten også bliver større fordi du ofte stimulerer og interagerer med dit barn - altså har øjenkontakt, snakker osv. I vg er hun jo mere overladt til sig selv og de voksne er ikke "underholdning" som vi kan være det hjemme, så måske hvis du lod hende sidde derhjemme uden direkte stimuli at hendes udtryk ville være det samme..?

Anmeld Citér

7. januar 2016

lineog4

Jeg tror du skal fortælle dig selv, st nej dit barn oplever ikke omsorgssvigt. Hun oplever at gå fra den trygge verden hjemme hos mor med en masse omsorg, opmærksomhed mm. Til en vuggestueverden hvor en til en kontakten er mere sparsom og hvor der er en masse nyt. 

Du står og observerer, men du ser hende jo netop ikke i øjnene, for gjorde du det havde I kontakt. Du står og observerer på et barn der måske slet ikke i kontakt med nogen på det tidspunkt, men er helt i sin egen verden. Og formodentlig også et barn der er "træt" og nej ikke træt som du tænker alla gab træt, jeg kunne sove træt. Men et nu er jeg fyldt med oplevelser og kan ikke rumme mere træt - når jeg er sådan træt er jeg også død i blikket, der går simpelthen ikke mere ind. Jo faktisk når man tænker over det enormt sundt at kunne bruge det filter. Når du kommer, kommer trygheden, roen, der forudsigelige og verden kan igen tages ind. 

Hvis du stadig med de tanker kun kan have fokus på blikket og ryger i begreber som omsorgssvigt og forladt, så synes jeg du skal få arrangeret du kan komme på et andet tidspunkt og hente, især en madsituation for der er en kontakt igang og en voksenaktivitet i gang, eller hvis de har samling. Og så kunne du jo også fortælle dine tanker til pædagogerne og høre om din en dag måske kunne bruge kameraet ekstra meget så du kunne se din datter i alle situationer igennem dagen - ved godt det er ekstra arbejde, men hvem ved måske de kunne synes det var sjovt og de kan se du har et ekstra behov for tryghed.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.