Tror måske i misforstår hvad jeg mener.. Altså, min datter er ikke træt.. Hun ligner en , hvordan skal jeg forklare det.... Hvis man nogensinde har set et virkelig omsorgssvigtet barn i øjnene, ingen glød, bare Tom i blikket (det er lidt svært og forklare) .. Sådan ser hun ud når jeg henter hende. hvor at når hun så ser mig/os så kommer gløden tilbage ... Havde jeg ingen andre erfaringer med institutionen, så havde jeg taget hende ud tror jeg.. Men nu jeg kender stedet så godt og kun har gode erfaringer , og alle vores forventninger til en institution bliver opfyldt, og pædagogerne , faktisk næsten dem alle, klikker vi godt med... Jamen så er det jeg bliver i tvivl om hvad det kan være der foregår siden hun ser sådan ud...
Har pga dette et par gange stået og observeret uden hverken min datter eller de voksne har set mig, og det ligner slet ikke min glade pige men nærmere en totalt forladt og omsorgssvigtet lille pige som bare kigger rundt uden nogle mimik i ansigtet (altså virkelig, det er den bedste måde jeg kan beskrive det på) , før hun får øje på Mig, hvor hun så altid græder indtil jeg tager hende op...
Jeg tror du skal fortælle dig selv, st nej dit barn oplever ikke omsorgssvigt. Hun oplever at gå fra den trygge verden hjemme hos mor med en masse omsorg, opmærksomhed mm. Til en vuggestueverden hvor en til en kontakten er mere sparsom og hvor der er en masse nyt.
Du står og observerer, men du ser hende jo netop ikke i øjnene, for gjorde du det havde I kontakt. Du står og observerer på et barn der måske slet ikke i kontakt med nogen på det tidspunkt, men er helt i sin egen verden. Og formodentlig også et barn der er "træt" og nej ikke træt som du tænker alla gab træt, jeg kunne sove træt. Men et nu er jeg fyldt med oplevelser og kan ikke rumme mere træt - når jeg er sådan træt er jeg også død i blikket, der går simpelthen ikke mere ind. Jo faktisk når man tænker over det enormt sundt at kunne bruge det filter. Når du kommer, kommer trygheden, roen, der forudsigelige og verden kan igen tages ind.
Hvis du stadig med de tanker kun kan have fokus på blikket og ryger i begreber som omsorgssvigt og forladt, så synes jeg du skal få arrangeret du kan komme på et andet tidspunkt og hente, især en madsituation for der er en kontakt igang og en voksenaktivitet i gang, eller hvis de har samling. Og så kunne du jo også fortælle dine tanker til pædagogerne og høre om din en dag måske kunne bruge kameraet ekstra meget så du kunne se din datter i alle situationer igennem dagen - ved godt det er ekstra arbejde, men hvem ved måske de kunne synes det var sjovt og de kan se du har et ekstra behov for tryghed.
Anmeld
Citér