Hvor går bagatel grænsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad havde du gjort?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

772 visninger
7 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar 2016

Anonym trådstarter

Ja jeg er lige lidt nysgerrig på, hvad folk generelt tænker om det her og hvad I havde gjort, hvis det var jer

Jeg har solgt en lækker taske via DBA. Køber betalte for forsendelsen, men da jeg skal sende den, finder jeg ud af, at den koster 14 kr. mindre at sende end dét køber havde betalt. Hvad havde I gjort? Havde I kontaktet køber, været ærlig og ført de 14 kr. tilbage til køber eller havde I ladet vær og tænkt det var under bagatelgrænsen?

Den anden dag havde jeg solgt en bluse, som viste sig, at koste 11 kr. mere end forventet, da jeg skulle sende den, men her kontaktede jeg ikke køber, for jeg gad helt ærligt ikke besværet for 11 kr. og syntes også det virkede sådan lidt småligt. Men når det er omvendt, kan jeg ikke lade vær med at få følelsen af, at man snyder køber Ville I også tænke sådan? eller hvor går grænsen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2016

LeneKE

Hvis det var mig, der havde købt noget og betalt for portoen, og det så viste sig at være 14 kr billigere end det jeg havde betalt, så ville jeg tænke "nå, pyt med det" - ville sige det samme til sælger hvis hun kontaktede mig og sagde det  

Anmeld Citér

6. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Ja jeg er lige lidt nysgerrig på, hvad folk generelt tænker om det her og hvad I havde gjort, hvis det var jer

Jeg har solgt en lækker taske via DBA. Køber betalte for forsendelsen, men da jeg skal sende den, finder jeg ud af, at den koster 14 kr. mindre at sende end dét køber havde betalt. Hvad havde I gjort? Havde I kontaktet køber, været ærlig og ført de 14 kr. tilbage til køber eller havde I ladet vær og tænkt det var under bagatelgrænsen?

Den anden dag havde jeg solgt en bluse, som viste sig, at koste 11 kr. mere end forventet, da jeg skulle sende den, men her kontaktede jeg ikke køber, for jeg gad helt ærligt ikke besværet for 11 kr. og syntes også det virkede sådan lidt småligt. Men når det er omvendt, kan jeg ikke lade vær med at få følelsen af, at man snyder køber Ville I også tænke sådan? eller hvor går grænsen?

14 kr er for mig en bagatel uanset på hvilken side man står.

Som sælger ville jeg ikke kontante køber og som køber ville jeg have det sådan lidt "Pyt da".

Anmeld Citér

6. januar 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg er medlem i nogen grupper på Facebook og her er reglerne - er Porto billigere overføre man tilbage, er Porto dyrere er det eget ansvar da man selv har givet køber prisen. 

Så jeg ville helt klart overføre tilbage, personligt synes jeg alt andet er dårlig stil.

Anmeld Citér

6. januar 2016

Kamilla-m

Anonym skriver:

Selvfølgelig havde jeg overført tilbage.

jeg ville ogsp blive temmelig pist vis jeg havde betalt eks 40kr i porto, men ku se på frimærkerne at det kun havde kostet 26kr. og ja jeg ville føle mig snydt..

Ville ikke "snyde" andre.

Anmeld Citér

6. januar 2016

Mettefpigen

Jeg havde betalt de 14 kr tilbage 

Anmeld Citér

6. januar 2016

SandraXOXO

Jeg køber og sælger en del, og når der er aftalt pris og Porto forventer jeg intet tilbage hvis det skulle blive billigere, jeg betaler heller ikke tilbage selv- har dog kun oplevet det blev lidt dyrere. Men det er helt klart en lille små ting. Plus minus 14 kr, det går nok lige op i sidste ende tænker jeg. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg bliver også selv ærgerlig, når jeg kan se der er sat frimærker på for en mindre værdi end jeg har givet, men hvis det bliver sendt med mobilporto, så kan man jo ikke se værdien af porten, da det bare er en portokode og det var tilfældet her. Så køber ville i princippet ikke vide, hvor meget det havde kostet.  

Min egen holdning er at man bør tilbageføre beløbet, men det var interessant lige at se et overordnet billede af jeres holdninger herinde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.