Lang barsel - ikke flere Su klip

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.347 visninger
13 svar
3 synes godt om
6. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg er desværre blevet sygemeldt fra mit studie pga for kort livmoderhals. Det sker på et træls tidspunkt mht eksamen. Jeg har termin 7. April og jeg er sygemeldt indtil 4 uger inden min planlagte barsel. Jeg kan imidlertid kun starte på studie til september hvert år. Jeg kan under ingen omstændigheder få mig til at aflevere baby i pasning når den er 5 måneder så jeg står i den situation at jeg skal have en lang barsel. Men hvad sker der når de 12 fødselsklip slipper op?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Hej piger. Jeg er desværre blevet sygemeldt fra mit studie pga for kort livmoderhals. Det sker på et træls tidspunkt mht eksamen. Jeg har termin 7. April og jeg er sygemeldt indtil 4 uger inden min planlagte barsel. Jeg kan imidlertid kun starte på studie til september hvert år. Jeg kan under ingen omstændigheder få mig til at aflevere baby i pasning når den er 5 måneder så jeg står i den situation at jeg skal have en lang barsel. Men hvad sker der når de 12 fødselsklip slipper op?

Søger kontanthjælp?

Er der en far i billedet? 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Tiggi

Anonym skriver:

Er vidst noget med at du kan få ekstra SU for den tid du er sygemeldt, men er ikke helt sikker på reglerne. 

Hvis du ikke kan få det til at passe med opstart på dit studie overhoved udover september vil det være for egen regning. Men tænker om du ikke kan få lov at starte til februar, således at du starter til 2. semester (medmindre vi snakker ungdomsuddannelse?) og så dermed sende bebs afsted når han/hun er 9-10 måneder? 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Tiggi

Sandratoft skriver:

Søger kontanthjælp?

Du er ikke berettiget til kontanthjælp når du er under uddannelse. 

Jeg har selv været/er syg under barsel og også indlagt men fordi at jeg er løbet tør for SU før dette sker så kan jeg intet økonomisk få da jeg er indskrevet på et studie. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Anonym trådstarter

Tiggi skriver:

Er vidst noget med at du kan få ekstra SU for den tid du er sygemeldt, men er ikke helt sikker på reglerne. 

Hvis du ikke kan få det til at passe med opstart på dit studie overhoved udover september vil det være for egen regning. Men tænker om du ikke kan få lov at starte til februar, således at du starter til 2. semester (medmindre vi snakker ungdomsuddannelse?) og så dermed sende bebs afsted når han/hun er 9-10 måneder? 

Nej det er desværre ikke muligt da jeg ikke har nået at bestå de nødvendige eksamener, så det bliver en meget lang barsel.. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Sandratoft

Tiggi skriver:

Du er ikke berettiget til kontanthjælp når du er under uddannelse. 

Jeg har selv været/er syg under barsel og også indlagt men fordi at jeg er løbet tør for SU før dette sker så kan jeg intet økonomisk få da jeg er indskrevet på et studie. 

Nåe ja, det havde jeg helt glemt

Anmeld Citér

6. januar 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Søger kontanthjælp?

Ja far er i billedet. Han er dog lige starter på studie til den tid, så han kan ikke tage barsel.

Anmeld Citér

6. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Prøv at høre din studievejleder eller SU kontoret om du kan få SU for den tid du er sygemeldt, som en anden også skriver. 

Ellers kan du vel starte til februar? Hvis dit studie kun starter op til september, passer det vel heller ikke ind i dit studie at starte op igen der?

Alternativt kan du tage SU lån mens du får fødselsklip (det lån er højere end ved normal SU når man får børn) og spare pengene sammen så du har noget at leve af når fødselsklippene slipper op. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Ja far er i billedet. Han er dog lige starter på studie til den tid, så han kan ikke tage barsel.

Så han starter først til september? Er det en videregående uddannelse?

Anmeld Citér

6. januar 2016

esioul

Anonym skriver:

Nogle er berettiget til 12 ekstra klip. Hør su kontoret om du er det

Hvis du er kræver det en erklæring fralægen, for at gøre brug af dem.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.