Nogle kloge :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

957 visninger
6 svar
2 synes godt om
5. januar 2016

Anonym trådstarter

Hvor længe kan man leve med KOL?

min far har lige fået det konstateret i en alder af 65 og med en lungekapacitet på 71% 

er så ked  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2016

lineog4

Anonym skriver:

min far har lige fået det konstateret i en alder af 65 og med en lungekapacitet på 71% 

er så ked  

Min mor har en veninde der har levet med det i knapt 20 år og har en kapacitet på under de 50 nu. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

An&Jo

Det er et svært spørgsmål, nogen lever med det i flere årtier, og andre holder ikke til det så længe.. 

Det kommer også an på generel form osv, så det er meget forskelligt fra person til person.. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

Becks

Hvis han stopper med at ryge nu, burde kol'en ikke blive værre, og han vil dermed have gode chancer for at bevare de 71 %

71 % er en ok funktion..

Jeg arbejder med borgere der har slem KOL, nogle har en lungefunktion på under 30 og er dermed bundet til ilt hele døgnet..

Anmeld Citér

5. januar 2016

Anonym trådstarter

Becks skriver:

Hvis han stopper med at ryge nu, burde kol'en ikke blive værre, og han vil dermed have gode chancer for at bevare de 71 %

71 % er en ok funktion..

Jeg arbejder med borgere der har slem KOL, nogle har en lungefunktion på under 30 og er dermed bundet til ilt hele døgnet..

Dejligt at hører :-)

han har ikke røget de sidste 8år .. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Muffinmus

71% er ok i forhold til sygdommen. Så længe han er holdt med rygningen, burde det ikke forværres i væsentlig grad.

Min egen far har det også...

Har set borgere der kun kan gå hjemme tilsluttet iltapparat,  kun kan gå i bad og så ikke mere den dag, fordi energien var opbrugt.

Det vigtigste,  ud over rygestop,  er motion. At de presser sig selv lidt og lærer at KOL er til at leve med og at man godt kan dyrke moderat motion uden at det skader. 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Kay

Anonym skriver:

er så ked  

Det kommer an på rigtig mange ting 

om han ryger, om han motionere om han passer på sin krop

han kan sagtens kæmpe i mod og endda få større lunge kapacitet end han har nu men det kræver at han gør noget for det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.