Irriteret og ja??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.511 visninger
20 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. januar 2016

annecatrine88

Hej Piger.

Jeg har en datter på 3 år som jeg fik sammen med min eks. Jeg flyttede fra ham da hun var 7 måneder og det var meget bøvlet. Han var rigtig sur på mig og troede alt mulig om mig. 

Jeg endte med at blive træt af alle hans trusler, så jeg besluttet at vi skulle i statsamtet. Her søgte jeg om forældremyndigheden. De første 3 gange mødte han ikke op i statsamtet, dog kom han den fjerde gang. Altid noget selvfølgelig, men vi endte i retten, hvor det blev besluttet at han skulle have hende hveranden weekend og så skulle vi deles om ferierne. Og jeg fik ikke den fulde forældremyndighed.

Siden dengang har han haft hende hveranden weekend, men han har ikke haft hende i det halve af ferierne, kun 1 uge i sommerferien. 

Nu har jeg så fået et arbejde hvor jeg skal rejse engang imellem og da han havde hende i julen omkring den 17 december spurgte jeg om han kunne have hende når jeg nu skal afsted. Bare så hun ikke opdager at jeg er væk og bliver ked af det. Men han skulle lige vende det med hans nye forlovede. Fair nok. Efterfølgende har jeg spurgt ham to gange personligt hvor han ikke vidste det endnu og derefter har jeg skrevet 3 SMS'er, dem har han ikke svaret på. Fra den 18 december og hen til den 8 januar har han kun haft hende i 22 timer juleaften. Her den anden dag skrev jeg til ham igen for at høre om han havde fundet ud af om han kunne have hende og da jeg ikke havde hørt fra ham måtte jeg jo konkludere at han ikke gad se hans datter, denne svarede han heller ikke på og nu i dag har han heller ikke svaret.

Tænker lidt om jeg skal søge om den fulde forældremyndighed igen for han virker jo ikke interesseret i at have hende, men hvordan skal jeg gøre det denne gang her?? Kan man udfylde nogle papir som jeg kan få ham til at skrive under eller ligge foran ham hvor han afgiver den "frivilligt"????

Det skal lige siges at han skal have et nyt barn her om 3 måneder, så er bange for at han mister den sidste bitte interesse han har for min datter helt når det nye barn kommer..

Min datter er ligeledes meget ked af det når hun skal over til ham. Undskyld det blev SÅ langt. Håber det giver mening og at I kan hjælpe mig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2016

Mettefpigen

Har han hende ikk hver anden weekend??

Anmeld Citér

4. januar 2016

annecatrine88

Mettefpigen skriver:

Har han hende ikk hver anden weekend??

Joo, men det virker mest som tvang og har spurgt om han måtte aflevere tidligere om søndagen istedet for det tidspunkt. 

Anmeld Citér

4. januar 2016

Anonym

Kan forloveden der er gravid nu have nogle sygdommer eller andet besvær med graviditeten der kan gøre det svært for dem at have din datter? Og måske far er bange for at svare dig i frygt for din reaktion?

Jeg ved hvertfald da jeg var gravid havde jeg mange problemer, blandt andet en svær bækkenløsning og fare for for tidlig fødsel, og de gange vi havde min bonussøn de sidste 4 månederne så endte jeg næsten altid med at blive syg fordi han havde fået en forkølelse eller lignende med sig fra børnehaven og blev indlagt et par gange grundet dette, så vi blev nødt til at sige nej nogle gange i de måneder grundet dette.

Jeg siger ikke det er en undskyldning for ikke at svare dig, men tænker måske der ligger noget andet bag det end manglende interesse for din datter :-)  

Anmeld Citér

4. januar 2016

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil søge fuld forældremyndighed? Det har jo ingen indflydelse på samværet? Det giver kun mening hvis han modarbejder dig i forhold til valg af daginstitution osv. Hvilket er det eneste forældre myndigheden har indflydelse på?

Anmeld Citér

4. januar 2016

Mettefpigen

annecatrine88 skriver:

Joo, men det virker mest som tvang og har spurgt om han måtte aflevere tidligere om søndagen istedet for det tidspunkt. 

Hvis barnet har det godt er det vel det vigtigste?... Forstår ikk helt hvorfor du vil søge den fulde forældre myndighed...

Anmeld Citér

4. januar 2016

annecatrine88

Anonym skriver:

Kan forloveden der er gravid nu have nogle sygdommer eller andet besvær med graviditeten der kan gøre det svært for dem at have din datter? Og måske far er bange for at svare dig i frygt for din reaktion?

Jeg ved hvertfald da jeg var gravid havde jeg mange problemer, blandt andet en svær bækkenløsning og fare for for tidlig fødsel, og de gange vi havde min bonussøn de sidste 4 månederne så endte jeg næsten altid med at blive syg fordi han havde fået en forkølelse eller lignende med sig fra børnehaven og blev indlagt et par gange grundet dette, så vi blev nødt til at sige nej nogle gange i de måneder grundet dette.

Jeg siger ikke det er en undskyldning for ikke at svare dig, men tænker måske der ligger noget andet bag det end manglende interesse for din datter :-)  

Hans forlovede fejler ingenting. Ved dog at hun ikke er så glad for at jeg er tilstede. Hvilket jeg godt kan forstå. Det er jo altid træls at der er en eks, men i dette tilfælde kan det jo ikke undgåes da vi har en datter sammen. 

Anmeld Citér

4. januar 2016

annecatrine88

solskinsliv skriver:

Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil søge fuld forældremyndighed? Det har jo ingen indflydelse på samværet? Det giver kun mening hvis han modarbejder dig i forhold til valg af daginstitution osv. Hvilket er det eneste forældre myndigheden har indflydelse på?

Hvis han ikke engang kan svare på ting omkring hans datter, hvilket der også har været omkring at hun skulle til nogle undersøgelser, så kan jeg ikke forstå at han skal være med til at bestemme. 

Anmeld Citér

4. januar 2016

annecatrine88

Mettefpigen skriver:

Hvis barnet har det godt er det vel det vigtigste?... Forstår ikk helt hvorfor du vil søge den fulde forældre myndighed...

Der har været mange tilfælde hvor jeg har stået og skulle vide noget fordi hun har været til forskellige undersøgelser, hvor han heller ikke har svaret. 

Anmeld Citér

4. januar 2016

Anonym

annecatrine88 skriver:

Hans forlovede fejler ingenting. Ved dog at hun ikke er så glad for at jeg er tilstede. Hvilket jeg godt kan forstå. Det er jo altid træls at der er en eks, men i dette tilfælde kan det jo ikke undgåes da vi har en datter sammen. 

Hehe, ja, jeg er hellere ikke så glad for min mands eks, og det tog lang tid for mig at distancere min bonussøn fra hans mor (vi har haft mange problemer startet af henne) men nu elsker jeg min bonussøn og tænker ikke over at han ikke er min når vi har han!

Jeg ville holdt fast i håbet om at far kommer godt tilbage i billedet igen og forsøgt med lidt mere tålmodighed :-) det kan ikke være nemt at være mor til delebarn, ved hvertfald det ikke altid er lige nemt at være bonusmor :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.