Anbefaling af en god psykolog, terapeut el lign.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2016

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

De kan aldrig fortælle dig om det er noget han har når de ikk selv har snakket med ham...

Det er heller ikke meningen at han skal diagnostiseres, men at jeg kan tale frit med en om mine problemer i relation til hans måde at være på overfor mig. Det ville jeg heller aldrig kunne hvis han var til stede! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2016

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Du bør efter min opfattelse gå til en psykolog og få hjælp der. En psykiater vil ikke kunne vejlede dig som pårørende, når din partner ikke er medspiller, og selvom der findes mange dygtige og veluddannede psykoterapeuter, er der også en del inhabile af slagsen, ihvertfald kan du ikke gå ud fra, en hvilken som helst psykoterapeut er inde i området. 

Passer du på dig selv, så det ikke ender med, at du ud over at skulle være mor for dit barn også kommer til at være den, der tager dig af din kæreste, påtager dig ansvaret for, at han "fungerer" osv? Din indsigt i hans personlighedsstruktur må ikke føre til, at du, om jeg så må sige, bliver hans "behandler" eller den, der hele tiden skal være på forkant med hans reaktioner og søge at afbøde dem. 

Altså jeg bliver nok aldrig som "behandler" for ham, for det er sgu svært at behandle når han ikke selv vil indse det. Derfor vil jeg netop tale med en professionel om nogle redskaber til at passe bedre på mit eget selvværd også i relation til når barnet kommer men ja du har ret i at psykoterapeut jo ikke er en beskyttet titel, så kan være en psykolog vil fungere bedre - det vigtigste for mig er en der ved noget om personlighedsforstyrrelser! Derfor jeg også ville høre om nogen kunne anbefale en 

Anmeld Citér

4. januar 2016

modesty

Sagen er den, at jeg står og skal føde om en måned. Min kæreste og jeg har ikke været sammen så længe, og jeg kender ham derfor ikke så godt igen. Undervejs gennem min graviditet har jeg dog oplevet at han er ekstremt selvoptaget og egoistisk i sine behov. Det er en længere historie, men jeg er nok kommet frem til at han i en eller anden grad lider af narcissistisk personlighedsforstyrrelse - han er som skrevet ind i beskrivelsen af denne diagnose. Jeg er selvfølgelig virkelig bange for hvordan det skal gå når vi får vores lille barn snart, for man kan ikke kritisere ham uden at han farer op i vilde aggressioner. Han anklager i øvrigt mig for alt det han selv gør - der er så at sige andre regler for ham end for andre mennesker. Nu hvor vi skal have et barn så løber jeg ikke bare fra ham som det første, selvom mange nok ville råde mig hertil - men jeg ønsker egentlig (for nu) at få nogle redskaber til hvordan jeg bedst kan håndtere hans sygdom (som han i øvrigt aldrig kommer til at erkende selv), og tackle det og ham, særligt for at få tingene til at fungere med vores lille barn som snart er her. Jeg vil derfor rigtigt gerne snakke med en psykolog eller coach/terapeut om hvordan jeg evt kan tackle ham bedst muligt - og vil derfor høre om der er nogen herinde fra der har en god anbefaling til en der kunne vide lidt om denne type personlighedsforstyrrelse, eller bare med et  kendskab til personlighedsforstyrrelser generelt? Det ville være rigtigt rart med en anbefaling af nogen, så man ikke bare famler i blinde og ender med at betale i dyre domme for en der ikke er god! Jeg bor i København. På forhånd tak for hjælpen 

Du skal selvsagt vælge en psykologuddannet. En psykiater vil sikkert slet ikke tale med dig, og selvom der findes gode psykoterapeuter, findes der også kvaksalvere, da Gud og hvermand kan kalde sig psykoterapeut.

Men jeg må indrømme at jeg synes at din plan er meget uholdbar. Du siger at du allerede nu kan mærke at han kører dit selvværd ned. Du har tænkt dig at se en professionel - bag hans ryg? - uden hans deltagelse eller opbakning, for at kunne deale med hans - påståede - personlighedsforstyrrelse. Jeg kan ikke på nogen måde se det langtidsholdbare i den plan. Og hvis det ikke er langtidsholdbart, hvad er så pointen?

Du virker helt overbevist om at jeres forhold ikke kommer til at holde. Hvorfor dog ikke bare cutte båndet nu? Er det fordi du er bange for at være alene med en lille baby? Det er umiddelbart den eneste grund jeg kan se til at blive.

Anmeld Citér

5. januar 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Du skal selvsagt vælge en psykologuddannet. En psykiater vil sikkert slet ikke tale med dig, og selvom der findes gode psykoterapeuter, findes der også kvaksalvere, da Gud og hvermand kan kalde sig psykoterapeut.

Men jeg må indrømme at jeg synes at din plan er meget uholdbar. Du siger at du allerede nu kan mærke at han kører dit selvværd ned. Du har tænkt dig at se en professionel - bag hans ryg? - uden hans deltagelse eller opbakning, for at kunne deale med hans - påståede - personlighedsforstyrrelse. Jeg kan ikke på nogen måde se det langtidsholdbare i den plan. Og hvis det ikke er langtidsholdbart, hvad er så pointen?

Du virker helt overbevist om at jeres forhold ikke kommer til at holde. Hvorfor dog ikke bare cutte båndet nu? Er det fordi du er bange for at være alene med en lille baby? Det er umiddelbart den eneste grund jeg kan se til at blive.

Fair og forståeligt at du tænker sådan. Det er en meget lang historie som overhovedet ikke er beskrevet i detaljer, og der er skam flere forskellige grunde til at jeg ikke smutter lige nu som ikke er beskrevet her. Men nej jeg er ikke bange for at være alene med barnet, det er ikke det som det omhandler, jeg går ikke i detaljer med det da jeg ikke har brug for råd om min situation, men derimod bare en god anbefaling. I øvrigt har psykiater aldrig været nævnt, da det jo er en medicinsk uddannet og slet ikke det jeg søger. 

Anmeld Citér

5. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg står og skal føde om en måned. Min kæreste og jeg har ikke været sammen så længe, og jeg kender ham derfor ikke så godt igen. Undervejs gennem min graviditet har jeg dog oplevet at han er ekstremt selvoptaget og egoistisk i sine behov. Det er en længere historie, men jeg er nok kommet frem til at han i en eller anden grad lider af narcissistisk personlighedsforstyrrelse - han er som skrevet ind i beskrivelsen af denne diagnose. Jeg er selvfølgelig virkelig bange for hvordan det skal gå når vi får vores lille barn snart, for man kan ikke kritisere ham uden at han farer op i vilde aggressioner. Han anklager i øvrigt mig for alt det han selv gør - der er så at sige andre regler for ham end for andre mennesker. Nu hvor vi skal have et barn så løber jeg ikke bare fra ham som det første, selvom mange nok ville råde mig hertil - men jeg ønsker egentlig (for nu) at få nogle redskaber til hvordan jeg bedst kan håndtere hans sygdom (som han i øvrigt aldrig kommer til at erkende selv), og tackle det og ham, særligt for at få tingene til at fungere med vores lille barn som snart er her. Jeg vil derfor rigtigt gerne snakke med en psykolog eller coach/terapeut om hvordan jeg evt kan tackle ham bedst muligt - og vil derfor høre om der er nogen herinde fra der har en god anbefaling til en der kunne vide lidt om denne type personlighedsforstyrrelse, eller bare med et  kendskab til personlighedsforstyrrelser generelt? Det ville være rigtigt rart med en anbefaling af nogen, så man ikke bare famler i blinde og ender med at betale i dyre domme for en der ikke er god! Jeg bor i København. På forhånd tak for hjælpen 

Pernille ianev på Frederiksberg er rigtig god. Men der er ofte lang ventetid på gode psykologer så ikke sikkert, du kan nå at komme til inden fødsel. Held og lykke

Anmeld Citér

5. januar 2016

MorTil3+

Anonym skriver:

Anja Leavens er rigtig god. Hun har desuden meget kendskab til personlighedsforstyrrelser.

Anmeld Citér

5. januar 2016

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Pernille ianev på Frederiksberg er rigtig god. Men der er ofte lang ventetid på gode psykologer så ikke sikkert, du kan nå at komme til inden fødsel. Held og lykke

Tusind tak, jeg kigger nærmere på det

Anmeld Citér

5. januar 2016

Anonym trådstarter

MorTil3+ skriver:

Anja Leavens er rigtig god. Hun har desuden meget kendskab til personlighedsforstyrrelser.

Hun lyder som den helt rette, kan google mig frem til at hun har et meget stort kendskab på området inden for personlighedsforstyrrelser. Tusind tak

Anmeld Citér

5. januar 2016

loop

Anonym skriver:

Fair og forståeligt at du tænker sådan. Det er en meget lang historie som overhovedet ikke er beskrevet i detaljer, og der er skam flere forskellige grunde til at jeg ikke smutter lige nu som ikke er beskrevet her. Men nej jeg er ikke bange for at være alene med barnet, det er ikke det som det omhandler, jeg går ikke i detaljer med det da jeg ikke har brug for råd om min situation, men derimod bare en god anbefaling. I øvrigt har psykiater aldrig været nævnt, da det jo er en medicinsk uddannet og slet ikke det jeg søger. 

Jeg er på linie med Modesty her. Jeg vil bare tilføje, at så længe barnet er inde i dig, kan du frit flytte hen hvor du vil. Det kan du ikke når barnet er født.

Ud fra det du skriver, lyder du desværre mere nedbrudt end du selv vil erkende. Hele situationen lyder meget uholdbar. Som modesty skriver, gå til psykolog bag mandens ryg, for at få hjælp til at tackle kærestens udbrud, som du selv har læst dig frem tin en diagnose for. Skal barnet så også gå til psykolog for at lære hvordan far skal tackles?

Hvorfor ikke flytte væk fra manden mens du kan. Hvis han så indvilger i at gå i behandling både ham alene, men også på sigt jer to sammen, så kan i måske flytte sammen senere.

Det er ikke rimeligt at et barn skal være forsøgsperson, fordi du tror du kan "redde ham". Det kan du ikke hvis han virkelig er som du formoder.

Det er godt ment det jeg har skrevet, selvom du nok vil opfatte det anderledes.

Jeg håber du finder en kompetent psykolog, og at du ikke kæmper imod, men får indsigt i hvad du er oppe imod(hvis han er som du har dianostiseret).

Ønsker det bedste for dig, og håber for barnet at du er væk fra ham, inden det kommer til verden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.