Ledig og ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

237 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg ryger snart på kh

men jeg har 12 ferie dage til gode, ska de bruges inden jeg ryger på kh eller hvordan er reglerne indenfor det område? 

Hvem ska jeg kontakte ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2016

loop

Anonym skriver:

Jeg ryger snart på kh

men jeg har 12 ferie dage til gode, ska de bruges inden jeg ryger på kh eller hvordan er reglerne indenfor det område? 

Hvem ska jeg kontakte ? 

Du kan læse reglerne her, jeg synes det står meget klart:

https://www.aarhus.dk/da/borger/Beskaeftigelse-og-uddannelse/Uden-arbejde/Kontanthjaelp-og-uddannelseshjaelp/Ferie-med-kontanthjaelp.aspx

Anmeld Citér

4. januar 2016

loop

Anonym skriver:

Jeg ryger snart på kh

Hvem ska jeg kontakte ? 

Og ellers skriv til kommunen og bed om et skriftligt svar.

Jeg har nemlig en veninde der mistede retten til ferie, da hun fik et vikariat mellem to kontanthjælpsperioder. Hun havde spurgt mundtlig og kunne derfor ikke dokumentere at de havde svaret hende forkert. 

Hun havde derfor købt ferierejse til udlandet, men måtte blive hjemme. Derudover fik hun ikke kontanthjælp i to måneder, da hun stoppede midt i en måned i vikariatet.

Hendes kommune er meget krakilske og kører på kanten af reglerne og nogle gange over. Men det er så svært at bevise og kræver mange kræfter. -De er bedre givet ud på jobsøgning.

Jeg håber din kommune er nemmere at danse med, eller allerbedst, at du finder et arbejde.

Anmeld Citér

4. januar 2016

Anonym trådstarter

Og ellers skriv til kommunen og bed om et skriftligt svar.

Jeg har nemlig en veninde der mistede retten til ferie, da hun fik et vikariat mellem to kontanthjælpsperioder. Hun havde spurgt mundtlig og kunne derfor ikke dokumentere at de havde svaret hende forkert. 

Hun havde derfor købt ferierejse til udlandet, men måtte blive hjemme. Derudover fik hun ikke kontanthjælp i to måneder, da hun stoppede midt i en måned i vikariatet.

Hendes kommune er meget krakilske og kører på kanten af reglerne og nogle gange over. Men det er så svært at bevise og kræver mange kræfter. -De er bedre givet ud på jobsøgning.

Jeg håber din kommune er nemmere at danse med, eller allerbedst, at du finder et arbejde.

Så det er kommunen jeg ska snakke med eller der hvor man søger om kontanthjælp ?

Anmeld Citér

4. januar 2016

Bshizzle

I sommers skulle jeg ha været på ferie med min familie, men var da på KH en del mdr før.. 

Jeg tog kontakt til min Sagabehandler som kunne oplyse mig om at jeg ikke havde været på KH i nok tid til at kunne holde den ferie jeg ville med mine børn 

Hun nævnte at man skulle ha været på KH i 12 mdr for at kunne optjene ferie med familien..  

Heldigvis for mig var jeg ik i Aktivering og var i Flexjob, hvor jeg bad om ferie.. Jeg fik mine 3 uger.. Men fik så ikke KH suppleret op i de uger.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.