Barsel før tid på Su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej piger. Jeg er gravid i uge 26+6 og døjer rigtig meget med bækkenet. Jeg kan ikke sidde ret lang tid af gangen og har mange smerter. Min læge siger det er bækkenløsning men vil gerne vente nogle uger endnu med at tale om evt aflastning da jeg ikke har fysisk krævende arbejde. Jeg skal dog aflevere projekt om 2 uger og jeg kan ikke møde op til de mange timers daglige skrivning med min gruppe. Kan man evt med de Su klip man har gå på barsel før tid og så have de 2 måneder mindre i den anden ende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej piger. Jeg er gravid i uge 26+6 og døjer rigtig meget med bækkenet. Jeg kan ikke sidde ret lang tid af gangen og har mange smerter. Min læge siger det er bækkenløsning men vil gerne vente nogle uger endnu med at tale om evt aflastning da jeg ikke har fysisk krævende arbejde. Jeg skal dog aflevere projekt om 2 uger og jeg kan ikke møde op til de mange timers daglige skrivning med min gruppe. Kan man evt med de Su klip man har gå på barsel før tid og så have de 2 måneder mindre i den anden ende?

Du kan gå på barsel 2 måneder før termin, ikke før. Ellers kan du blive sygemeldt. Ved ikke om man kan sygemeldes med su eller deltids sygemeldes.

selv blev jeg sygemeldt i uge 24 pga bækkenløsning og plukveer, men jeg kom på kontanthjælp og meldt ud af skolen..

Anmeld Citér

4. januar 2016

JVF

Er der mulighed for at du kan få lov til at arbejde på projektet hjemmefra, i dit eget tempo? Jeg fik dispensation fra fravær på mit studie, de sidste fire uger inden termin pga bækkenløsning. 

Jeg studerede og skrev opgaver i mit eget tempo i løbet af dagen og tit foregik det i sofaen 

Anmeld Citér

4. januar 2016

Anonym trådstarter

JVF skriver:

Er der mulighed for at du kan få lov til at arbejde på projektet hjemmefra, i dit eget tempo? Jeg fik dispensation fra fravær på mit studie, de sidste fire uger inden termin pga bækkenløsning. 

Jeg studerede og skrev opgaver i mit eget tempo i løbet af dagen og tit foregik det i sofaen 

Men 4 uger inden termin så er det vel barsel og ikke dispensation eller? 

Anmeld Citér

4. januar 2016

JVF

Anonym skriver:

Men 4 uger inden termin så er det vel barsel og ikke dispensation eller? 

Nej jeg fik dispensation, fordi jeg valgte at forblive aktiv studerende, da jeg havde termin på dagen for min sidste eksamen, så jeg valgte ikke at gå på barsel og stadig følge undervisningen, for ikke at komme bagud på studiet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.