Tænke, tænke, tænke... jeg synes egentlig at vi gør mange ting efterhånden, men mange af dem er blevet så meget en vane, at man tager dem for givet som naturlige 
Alle produkter - rengøring og personlig pleje er miljømærkede - jeg bruger kun et minimum makeup/cremer og det meste neutralt.
Vaske, opvaskemaskine mv. er på miljøprogrammer (de tager længere tid, men kan fx sættes over når man tager på arbejde). De hårde hvidevarer at miljømærkede.
Vi cykler i stedet for at købe en bil. Når en bil er nødvendig låner vi én igennem en deleordning. Når jeg pendler mellem København go Nordjylland er det i tog (fremfor med fly eller bil). Vi har intet fjernsyn. Slukker for standby-strømmen på vores andre apparater. Slukker varmen når vi er væk mere en én dag. Lufter ud og stiller alle radiatorer på samme niveau.
Vi forsøger at spise produkter der er producerede under nogle ordentlige forhold... spiser ikke voldsomt meget kød.
Genbruger mange ting - syr selv, bygger selv (efter bedste evne), køber brugte varer til os selv og baby. Et gammel håndklæde blev fx i går forvandlet til en stak hagesmække og et baby-badehåndklæde.
Det var vist hvad jeg sådan kunne grave frem... 
Anmeld
Citér