Hvad er dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.501 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. januar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja hvad er dette?

Det er lidt svært at se på billedet, men min datter har røde kinder og er rød på hagen (værst på højre kind, ses tydeligt). 

Det startede i morges da vi stod op, og er så langsomt blevet værre i løbet af dagen. Først tænkte jeg vinterkinder, selvom der ikke var noget i går. Derfor har jeg smurt hende med en god fed creme, som plejer at kunne tage det, 2 gange i dag, hvilket normalt er nok. Det har så ikke gjort en disse, over hovedet. 

Her til aften har jeg smurt hende med en creme fra libero, som hjalp på hende meget tørre albuer, efter bare 1 indsmøring. Så må jeg se om det har hjulpet.

Jeg undrer mig bare fordi huden overhovedet ikke føles ru, eller tør på nogen måde. Bare dejlig blød som den plejer. 
Og så har hun tidligere haft en episode med nældefeber der dækkede hende fra livet og ned, men det forsvandt helt af sig selv efter få timer. Og det var helt hævet, hvilket dette ikke er. 

Derudover har hun også flere ting som hun slår ud på omkring munden, når hun spiser det. Kanel (ret normalt ved jeg), men også svesker og bearnaisesovs blandt andet. Jeg ved ikke om det har nogen sammenhæng eller noget, men ville lige nævne det..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2016

MorTil3+

MummiT skriver:

Ja hvad er dette?

Det er lidt svært at se på billedet, men min datter har røde kinder og er rød på hagen (værst på højre kind, ses tydeligt). 

Det startede i morges da vi stod op, og er så langsomt blevet værre i løbet af dagen. Først tænkte jeg vinterkinder, selvom der ikke var noget i går. Derfor har jeg smurt hende med en god fed creme, som plejer at kunne tage det, 2 gange i dag, hvilket normalt er nok. Det har så ikke gjort en disse, over hovedet. 

Her til aften har jeg smurt hende med en creme fra libero, som hjalp på hende meget tørre albuer, efter bare 1 indsmøring. Så må jeg se om det har hjulpet.

Jeg undrer mig bare fordi huden overhovedet ikke føles ru, eller tør på nogen måde. Bare dejlig blød som den plejer. 
Og så har hun tidligere haft en episode med nældefeber der dækkede hende fra livet og ned, men det forsvandt helt af sig selv efter få timer. Og det var helt hævet, hvilket dette ikke er. 

Derudover har hun også flere ting som hun slår ud på omkring munden, når hun spiser det. Kanel (ret normalt ved jeg), men også svesker og bearnaisesovs blandt andet. Jeg ved ikke om det har nogen sammenhæng eller noget, men ville lige nævne det..

Lussingesyge måske??

Anmeld Citér

3. januar 2016

MamaGulloev

MorTil3+ skriver:

Lussingesyge måske??

Hun har ingen feber, og ellers ingen tegn på sygdom udover at hun kastede en lille smule op til morgen. Muligvis fordi hun spiste for hurtigt. 

Men burde der ikke være feber ved lussingesyge?

Anmeld Citér

3. januar 2016

MorTil3+

Vores datter slår også ud ved forskellige madvarer, bernaisesovs, remoulade, syltetøj og ketchup. Vores mindste søn får det med hollandaise sovs og remoulade. Der var også en dag hun havde været ude og lege på en mark med vuggestuen og de havde rullet rundt i det høje græs der ringede de helt i panik at hun var slået ud i hele hovedet men da jeg så kom for at hente hende var det væk igen, Men synes faktisk ikke det minder om kontakteksem når det sidder på den måde.

Anmeld Citér

3. januar 2016

MorTil3+

MummiT skriver:

Hun har ingen feber, og ellers ingen tegn på sygdom udover at hun kastede en lille smule op til morgen. Muligvis fordi hun spiste for hurtigt. 

Men burde der ikke være feber ved lussingesyge?

Ikk nødvendigvis, da vores datter havde det mener jeg ikke hun var syg overhovedet.

Anmeld Citér

3. januar 2016

MamaGulloev

MorTil3+ skriver:

Ikk nødvendigvis, da vores datter havde det mener jeg ikke hun var syg overhovedet.

Nå jamen så er det da sikkert det.

Kan jeg sende hende i vs i morgen selvom hun har det? Hun er jo ikke påvirket af det..

Anmeld Citér

3. januar 2016

JVF

Kunne det måske være en tand der er på vej? Det ligner meget min datters kinder, når hendes tænder bryder igennem. :-)

Anmeld Citér

3. januar 2016

MamaGulloev

JVF skriver:

Kunne det måske være en tand der er på vej? Det ligner meget min datters kinder, når hendes tænder bryder igennem. :-)

4 hjørne tænder er i gang med at komme nu 

Men de har været undervejs længe (2 af dem er helt igennem) og udslættet er først kommet i dag. Så tænker ikke det er derfor. Har heller aldrig oplevet at hun har fået røde kinder i forbindelse med tænder, og nu har hun snart 16 styks

Anmeld Citér

3. januar 2016

JVF

MummiT skriver:

4 hjørne tænder er i gang med at komme nu 

Men de har været undervejs længe (2 af dem er helt igennem) og udslættet er først kommet i dag. Så tænker ikke det er derfor. Har heller aldrig oplevet at hun har fået røde kinder i forbindelse med tænder, og nu har hun snart 16 styks

Puuha, 4 på én gang? Sikke en omgang  

Ja det ville nok være lidt spøjst hvis det først er nu hun reagere sådan på tænder 

Men jeg tænker at hvis hendes almen tilstand ikke er påvirket og der ikke er noget feber at spore, så tror jeg nu ikke der er noget alarmerende ved de røde kinder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.