svamp i skeden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

642 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej piger.. Vil llige høre om nogen af jer  har ererfaring med skede svamp. Har de sidste tre dage været ekstra følsom dernede når jeg tørre mig og ekstra udflåd.. har bare tænkt det en del af det hele.  Men nu mistænker jeg lidt svamp for det begyndt at klø en smule..  hva fik I for det og hvor længe gik der for det var væk.

Er 36+0 idag og har læst det ka være farligt for baby hvis man føder før tid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hej piger.. Vil llige høre om nogen af jer  har ererfaring med skede svamp. Har de sidste tre dage været ekstra følsom dernede når jeg tørre mig og ekstra udflåd.. har bare tænkt det en del af det hele.  Men nu mistænker jeg lidt svamp for det begyndt at klø en smule..  hva fik I for det og hvor længe gik der for det var væk.

Jeg fik det tjekket ved lægen og så hentede jeg nogen stikpiller på apoteket. Man skal bare huske man ikke må bruge indføringshylsteret når man er gravid, så du skal bruge fingrene. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Hej  

Da jeg var gravid havde jeg også svamp to gange. Jeg havde aldrig haft det inden. Men alligevel var jeg ikke i tvivl om, at det var det. 

Så jeg vil mene, at hvis du er det mindste i tvivl om, det er det eller ej, så ville jeg kontakte lægen i morgen. De kan hvert fald afgøre det. 

Men hvis du er sikker på, at det er det. Så kan du købe noget, der hedder Cannesten på apoteket. Jeg har valgt kun at købe creme. Men jeg ved, at du kan købe en kombi pakke. Hvor det både er creme og stikpille. Du skal dog være opmærksom på, at du ikke må bruge indførings hylsteret. Du skal derfor selv føre stikpillen op i skeden. 

Som sagt anvendte jeg kun creme. Jeg gik meget sent i gang med at bruge det, da jeg håbede, at det kunne gå væk selv. Jeg tror, at jeg var symtomfri efter 4-5 dage. Men du skal fortsætte en uge, mener jeg efter, at symptomberne er væk. 

Under alleomstændigheder mener jeg, at du skal kontakte lægen, når du er så langt i graviditeten. Men det er selvfølgelig op til dig.

Anmeld Citér

3. januar 2016

Anonym trådstarter

Må gi lægen et kald imorgen selvom jeg har brugt cannesten idag. . 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg havde svamp mange gange mens jeg var gravid, kunne godt tyde på det er det du har også.

Sidste gang opdagede jeg det lørdag aften, og ville på apoteket efter canesten søndag. Jeg fødte dog søndag til middag (jeg var 40+2), så jeg nåede ikke at blive behandlet for det inden fødslen. Jeg havde læst noget med at man kunne overføre det til barnet under fødslen hvis det var ubehandlet, men det afviste både jordemoderen og sygeplejersken, og der var da heller ikke noget at mærke eller se på min søn

Anmeld Citér

4. januar 2016

Anonym trådstarter

Nå ok for når man læser om det står der at man kan smitte barnet... 

Anmeld Citér

4. januar 2016

Anonym trådstarter

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Hej  

Da jeg var gravid havde jeg også svamp to gange. Jeg havde aldrig haft det inden. Men alligevel var jeg ikke i tvivl om, at det var det. 

Så jeg vil mene, at hvis du er det mindste i tvivl om, det er det eller ej, så ville jeg kontakte lægen i morgen. De kan hvert fald afgøre det. 

Men hvis du er sikker på, at det er det. Så kan du købe noget, der hedder Cannesten på apoteket. Jeg har valgt kun at købe creme. Men jeg ved, at du kan købe en kombi pakke. Hvor det både er creme og stikpille. Du skal dog være opmærksom på, at du ikke må bruge indførings hylsteret. Du skal derfor selv føre stikpillen op i skeden. 

Som sagt anvendte jeg kun creme. Jeg gik meget sent i gang med at bruge det, da jeg håbede, at det kunne gå væk selv. Jeg tror, at jeg var symtomfri efter 4-5 dage. Men du skal fortsætte en uge, mener jeg efter, at symptomberne er væk. 

Under alleomstændigheder mener jeg, at du skal kontakte lægen, når du er så langt i graviditeten. Men det er selvfølgelig op til dig.

Smurte du det også inden i eller kun uden på

Anmeld Citér

4. januar 2016

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Smurte du det også inden i eller kun uden på

Jeg havde det inden i. Så smurte fra hvor skamlæberne skiller sig og lidt ind i åbningen. Det er svært at forklare på besked.  Men det er sådan jeg forstod det  

Har du snakket med lægen? 

Anmeld Citér

5. januar 2016

Anonym trådstarter

Ja puhaen kombipakke men en stikpille og creme. . Synes bare det var ubehageligt at stikke den op.. så den kom ik helt op håber stadig den virker.. har også smurt lidt creme på selve pillen for overhovedet at kunne få den ind.. puh

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.