Hvad bruger du Baby.dk til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

594 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej mødre

Til en artikel om mødre på babysites kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer med og færden her på Baby.dk.

Som overskriften siger: Hvad bruger du Baby.dk til?

Er det for dig primært debat, adspredelse og inspiration, eller fungerer sitet også som et netværk, hvor du finder nye venner?

Er du primært bruger på Nettet, eller deltager du også i IRL-arrangementer såsom babytræf, fester og restaurant-besøg med andre Baby.dk-mødre?

Summasumarum: Hvilken forskel gør Baby.dk i din hverdag, i forhold til dit almindelig netværk?

Mvh
Karoline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

mariamiss6

baby-sider er 30-35% af mit daglige sociale liv...

Jeg bruger det til at få svar på forskellige problemstillinger i dagligdagen, til at lufte ud, og til almindelig adspredelse.

Jeg har ikke tidligere mødtes med folk fra diverse sider, men skal det den 1. oktober, når nogen af os skal til noget kagekursus. Men dette skyldes blandt andet, at det for mig også bliver en aften hvor jeg skal more mig med en god veninde fra det virkelige liv.

Jeg ved ikke om man som sådan kan sige at baby-sider gør en forskel for mig, i mit daglige liv og  netværk....
Men jeg synes altid det er rart at tale om tingene, med andre end familien. Jeg har ikke for mange venner, som vi ser ofte, fordi jeg synes det er svært at finde tid til at pleje diverse venskabsforhold. Derfor synes jeg også det er hyggeligt at "have venner" på nettet. Det er ikke lige så krævende, forstået på den måde, at der ikke er nogen der kræver at man møder op 1 gang om ugen, og smider alt hvad man har i hænderne. Her kan man komme og gå som man har tid, lyst, overskud, og energi til, uden at have de helt store forpligtelser til at følge op hele tiden.

Anmeld

22. september 2009

oo

jeg bruger primært baby.dk's barnløshedsgruppe eller barnløshedsbehandlingsgruppe. det er en rigtig behagelig gruppe for stemningen er optimistisk, selvom de fleste af os har prøvet i mange år og mistet børn. man kan få svar derinde om alt lige fra de hormoner man tager, den behandlingsform man tilbydes til regler og love i forbindelse med behandling. her mener jeg ikke profesionelle råd, men råd fra andre MENNESKER der står i samme situation som en selv. alle de spørgsmål lægerne godt kan have svært ved at svare på både fordi de måske ikke selv har været i barnløshedsbehandling, men også fordi de ofte bliver en anelse kliniske.
Desuden bruger jeg siden til debat. ikke debat på et højt plan som sådan, men debat om hverdagen, hvilke valg man tager i livet og hvordan man agere overfor andre. ens verdensopfattelse, kan man vel sige.
Der er ingen tvivl om, at jeg har "mødt" en del kvinder herinde, som jeg godt kunne finde på, at holde kontakt med udenfor baby.dk, MEN jeg har ikke lyst til at deltage i de store møder med en hel flok. det har slet ikke min interesse og jeg er heller ikke social nok som person til, at det ville være særlig vellykket!

Anmeld

22. september 2009

Sweet1978

Baby.dk fangede min interresse frem for de andre pga. barnets bog. Ellers bruger jeg dagbogen flittigt. Jeg opretter og følger debatter for info, men langt hen af vejen er Baby.dk på alle måder min DAGBOG, alt inkl. mine indlæg er en kontunierlig fortælling om mit liv som jeg kan bladre tilbage i og huske og vise mine børn. Især barnets bog har jeg planer om at bruge, når den bliver printvenligt hvad jeg tror den når inden min første fylder 18 vil jeg printe den og sætte den i en fin mappe sammen med relevante dagbogsindlæg mm. Så de får minder fra deres liv i gave.

Vennekontakt, jo men der bruger jeg mere Facebook men har overført stort set alle herfra til Fabebook synes bare det er nemmere at overskue på FB da man får de personlige nyheder på sin væg og kan inddele folk i kategorier. Her er det bare en stor klump også kan jeg personligt ikke huske hvem folk er i længden. Dem jeg har som venner herinde er dem jeg har relationener til og derfor gider følge i indlæggene. Det er smart de lyser rødt så kan man nemt finde de indlæg der er relevante.

Anmeld

22. september 2009

Miss BananaHammock

Jeg synes det er rart at have et sted hvor jeg kan snakke baby lige så meget jeg vil uden folk begynder at blive irriteret   min omgangskreds er ikke klar over vores projekt, så det er rart at kunne snakke med nogen om det. Men derudover er baby.dk også bare blevet et total hygge sted hvor jeg har mødt en masse fantastiske mennesker ! Glæder mig til næste møde 

Anmeld

22. september 2009

Diana...

Nena skriver:

Jeg synes det er rart at have et sted hvor jeg kan snakke baby lige så meget jeg vil uden folk begynder at blive irriteret   min omgangskreds er ikke klar over vores projekt, så det er rart at kunne snakke med nogen om det. Men derudover er baby.dk også bare blevet et total hygge sted hvor jeg har mødt en masse fantastiske mennesker ! Glæder mig til næste møde 

Enig og jeg glæder mig os! Jamen det et hygge sted for mig hvor jeg har mødt nogen fantastiske mennesker og få mig et godt grin en gang imellem og godt råd osv.

Anmeld

22. september 2009

Lærke90

Jeg fandt siden i forbindelse med at kæresten og jeg overvejede om vi ikke snart skulle til at stifte familie.

Det var rigtig rart at finde et sted hvor man kunne få svar på en masse spørgsmål og en masse gode råd med på vejen. Specielt fordi min omgangskreds ikke er helt samme sted i deres liv lige nu hvad angår børn.

Dejligt at kunne snakke baby, uden at der bliver vendt øjne af en
synes at der er nogle rigtig søde mennesker herinde - som jeg også fik bekræftet til et babykomsammen. Det må snart gøres igen

Anmeld

22. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Lærke90 skriver:

Jeg fandt siden i forbindelse med at kæresten og jeg overvejede om vi ikke snart skulle til at stifte familie.

Det var rigtig rart at finde et sted hvor man kunne få svar på en masse spørgsmål og en masse gode råd med på vejen. Specielt fordi min omgangskreds ikke er helt samme sted i deres liv lige nu hvad angår børn.

Dejligt at kunne snakke baby, uden at der bliver vendt øjne af en
synes at der er nogle rigtig søde mennesker herinde - som jeg også fik bekræftet til et babykomsammen. Det må snart gøres igen

Præcis det samme.

Jeg deltager desuden  i de træf jeg kan og synes det er vanvittigt hyggeligt! Og så læser jeg al den info I har liggende om graviditet, fødsel osv. osv. og forsøger at lære af andres erfaringer og danne mig et overblik over babyjunglen...

Anmeld

22. september 2009

dorthemus

Jeg synes Baby.dk er et fantastisk sted at meningsudveksle og få gode og værdifulde råd og tips

Jeg har primært brugt Barnløshedsgruppen hvor jeg har oplevet, at blive meget forstået af kvinder i min egen situation...jeg har oplevet flere meget rørende udtryk for støtte og skulderklap herinde. Og det har været uvurderligt for mig da jeg er alene og flere har haft brug for at give udtryk for følelser, glæde og frygt for alt det nye ukendte.
Efter jeg er blevet gravid (Juhuu ) kigger jeg også på graviditetsgruppen og gruppen for enlige forældre, men også Ordet er frit er spændende læsning.

Styrken herinde er, at vi er så forskellige og derfor er der en mangfoldighed af meninger og holdninger om alt mellem himmel og jord.
Ulempen er at vi befinder os i cyberspace...der er sgu flere herinde som jeg godt møde  

Knus Dorthe

Anmeld

22. september 2009

Dictes mor

Jeg bruger det som netværk, for at snakke med folk og få venner i samme situation som mig selv. Så det er community delen af baby.dk jeg bruger. Der er så mange søde damer herinde, og jeg har fået mig nogle gode venner herinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.