14 dages rejse hvorhen med tre børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. januar 2016

Muffinmus

Om tre år har vi kobberbryllup og allerede nu ved vi at der ingen stor fest bliver. Vi vil hellere spare op og rejse ud i verden. Her mener jeg ikke Spanien, Grækenland mm.

Vi har ikke mange krav, men det skal være:

Varmt 

Børnevenligt og sikkert ( 7,11,12 til den tid)

Nemt at rejse til/i

Gøres så billigt som muligt. Vi er ikke nødvendigvis til 4 stjernede hoteller 

Har i været nogle fantastiske steder der kan bruges. Eller evt. nogle gode råd, så kom endelig med dem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2016

lineog4

MariaE skriver:

Om tre år har vi kobberbryllup og allerede nu ved vi at der ingen stor fest bliver. Vi vil hellere spare op og rejse ud i verden. Her mener jeg ikke Spanien, Grækenland mm.

Varmt 

Nemt at rejse til/i

Har i været nogle fantastiske steder der kan bruges. Eller evt. nogle gode råd, så kom endelig med dem

Kommer lidt an på årstiden?

Anmeld Citér

2. januar 2016

Muffinmus

Nu.. Ca...plus minus lidt,  men ikke sommer.

Anmeld Citér

2. januar 2016

alenemor42

Thailand

Anmeld Citér

2. januar 2016

Muffinmus

I må gerne skrive om hvorfor også, og om det er et land generelt eller specifikke steder.

Anmeld Citér

2. januar 2016

Babilooo

Thailand ... Billig mad og de er super søde ved børn. Og nu er perfekt tidspunkt. 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Becks

Thailand :)

Jeg har været mange steder i Thailand, der er så skønt! Især på denne årstid..

Maden er god, de er gode til børn og er generelt bare et neget venligt folkefærd :)

Anmeld Citér

2. januar 2016

Muffinmus

Thailand er klart på ønskelisten. Sammen med Cuba, Vietnam, Laos mm. Men Cuba er umiddelbart ikke ret Børnevenligt og orker ikke at bestikke toldere som flere vi kender har måtte gøre for ikke at få alle mulige beskyldninger. 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Liv_86

MariaE skriver:

Varmt 

Nemt at rejse til/i

De fleste steder er jo nemme at rejse til, spørgsmålet er hvor længe i vil flyve. 

Hvis jeg selv skulle have en ekstra lækker ferie udover det sædvanlige ville jeg nok vælge Cuba, Thailand, Barbados, Bora Bora, noget i den stil. 

Fløj til USA med en spæd på 4 mdr da der var vulkan udbrud på Island, derfor kom det til at tage 36 timer og det gik rigtig fint. 

Hvis I har noget god underholdning med til jeres børn burde de godt kunne klare en god lang flyvetur 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Pikku Myy

MariaE skriver:

Thailand er klart på ønskelisten. Sammen med Cuba, Vietnam, Laos mm. Men Cuba er umiddelbart ikke ret Børnevenligt og orker ikke at bestikke toldere som flere vi kender har måtte gøre for ikke at få alle mulige beskyldninger. 

Vi har været i Cuba fuldstændig uden problemer. Cubanere elsker børn. Der plads over alt. Og børn kommer foran i køen til fx toilettet. De tager det som en selvfølge.

Vi har heller ikke oplevet problemer med toldere. Igen oplevede vi kun venlighed i lufthavnen da vi skulle hjem (jeg går ud fra det er der man møder toldere). Fx var min søn meget træt, så jeg bar ham i min favn, med det resultat at vi bare gik forbi alle sikkerhedsscanningsdimserne, fordi det var vigtigere at han sov, end at jeg skulle scannes. Min mand havde dog lidt problemer med at komme ud af landet, men efter lidt forklaringer frem og tilbage viste det sig at det skyldtes at han havde haft min søn med ind. Og når det nu stod i hans papirer at han havde et barn med ind, skulle han da også have det med ud igen. Det blev løst da tolderen stak hovedet ud af boksen, og så at jeg havde ham.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.