Hvor ofte bliver man vejet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.613 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. januar 2016

Anonym trådstarter

Hvor ofte bliver man vejet til de forskellige undersøgelser under graviditeten ?

Jeg har altid haft det meget svært med vægten på trods af at jeg kun vejer 5-8 kg. for meget i forhold til BMI.

Jeg frygter at skulle vejes under de forskellige læge og jordemoder besøg, jeg får det dårligt hver gang at jeg skal forholde mig til min vægt og især hvis manden er med til undersøgelserne og kommer til at høre hvad jeg vejer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2016

superbaby

Jeg ligger vægtmæssigt som dig og blev kun vejet første gang hos lægen. Mener bare jeg blev spurgt de efterfølgende gange. Jeg talte aldrig med jordemoderen om vægt. Var så heldig kun at tage knap 10 kg på, så tror egentlig de vurderer om det er relevant at veje og tale om 

Anmeld Citér

2. januar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ved oprettelse af vandrejournal, alle JM besøg og ved alle lægebesøg, blev jeg vejet. 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hvor ofte bliver man vejet til de forskellige undersøgelser under graviditeten ?

Jeg har altid haft det meget svært med vægten på trods af at jeg kun vejer 5-8 kg. for meget i forhold til BMI.

Jeg frygter at skulle vejes under de forskellige læge og jordemoder besøg, jeg får det dårligt hver gang at jeg skal forholde mig til min vægt og især hvis manden er med til undersøgelserne og kommer til at høre hvad jeg vejer.

jeg blev vist kun vejet til mine lægebesøg.

Medmindre der er en obstetrisk grund til at blive så kan du jo altid frabede dig det mere end højst nødvendigt. De kan jo ikke tvinge dig til at blive vejet - det er dit eget valg. 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Chellie

Jeg er kun blevet vejet én gang, og det var til første lægeundersøgelse. De øvrige gange har JM eller læge spurgt om jeg har været på vægten for nylig derhjemme, og så skrevet dét tal ned. Men jo, de følger stadig vægten tæt, det kan ikke nægtes. Måske ekstra meget ved mig, fordi jeg i forvejen har et højt BMI (over 30 da jeg blev gravid) og svangerskabsdiabetes oven i, så det er meget vigtigt, at jeg ikke tager for meget på.

Anmeld Citér

2. januar 2016

superbaby

Anonym skriver:

Du kan bare lade manden blive hjemme, hvis det er en del af bekymringen . Hverken læge- eller jordemoderbesøgene er særligt interessante for dem . Min mand var ikke med nogen af gangene og når vi kommer til nummer to, skal han helt sikkert ikke bruge tid på det heller. Scanningerne er derimod en hyggelig ting at være sammen om

Anmeld Citér

2. januar 2016

Karina84

Anonym skriver:

Jeg synes at det er rigtig ærgeligt at du har det skidt med din vægt overfor din mand og kommende far. 

Din krop kommer til at forandre sig gennem en graviditet og for mange ændre den sig for altid. Sådan er det bare... 

Jeg er sikker på at din mand elsker dig lige højt hvad du end vejer, prøv at glem det og brug i stedet din mands støtte, den er guld værd når man skal være forælder. 

Anmeld Citér

2. januar 2016

FruStolpe

Jeg blev i begge mine graviditeter kun vejet ved første lægebesøg.  Jeg nægtede ganske simpelt at blive vejet  

Mit bmi var begge gange ca 27 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Becks

Jeg er blevet vejet ved alle besøg, der har haft med baby at gøre :)

Jeg havde et højt BMI da jeg blev gravid.. Har dog tabt mig ubevidst, ca. 15 kg. Og er 35+3 nu

Anmeld Citér

2. januar 2016

Sedigfor

Jeg skulle vejes mange gange, fik os flere undersøgelser da de var bange for jeg vil få svangerskabs forgiftning og fordi min datter vejede for lidt. Men det er forskelligt. Var ved to jordemødre i min graviditet, hende jeg var hos her hvor jeg bor, spurgte hun og havde jeg ikke vejet mig hjemmefra eller ude ved wc'et var det os ligemeget, bare hun ku holde øje med Lin datters vægt med at skønne. Så meget forskelligt (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.