Er smerterne normale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

309 visninger
7 svar
1 synes godt om
2. januar 2016

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg er gravid i uge 10. Ogår aftes, da jeg skulle i seng ville jeg lige ud og tisse en sidste gang, trods jeg havde gjort det en 30-45 min før. Da jeg rejste mig fik en ubehagelig stikkende smerte i hele underlivet, lidt lige som det faldt ud. Jeg måtte læne mig om i vindueskarmen og prøvede at sætte mig ned. Det gjorde så ondt og varede 10 sekunder, da jeg gik på toilettet gjorde det stadig ondt, så det var med små skridt. Hele natten har jeg vendt mig stille og roligt, men det har givet lidt trækkende smerte.

Siden jeg blev gravid har jeg når jeg har tisset følt at livmoderen skubbede til blæren til sidst, er der normalt at have smerte der, allerede fra start?

Er der andre der har oplevet ovenstående smerte? Jeg er lidt nervøs for om der er noget galt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det er normalt at opleve lidt smerte fx ved ligamenterne. 

Men måske var det en god ide at få stixet din urin for en urinvejsinfektion? 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Det er normalt at opleve lidt smerte fx ved ligamenterne. 

Men måske var det en god ide at få stixet din urin for en urinvejsinfektion? 

Tak for svar, har også haft smerter før men aldrig så voldsomt. Jeg fik vidst tjekket urin i uge 6 ved lægen, der var ikke noget. Men har også selv tænkt jeg måske kan have blærebetændelse Men så burde jeg bare næsten have haft det i uge 6 også. 

Anmeld Citér

2. januar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Tak for svar, har også haft smerter før men aldrig så voldsomt. Jeg fik vidst tjekket urin i uge 6 ved lægen, der var ikke noget. Men har også selv tænkt jeg måske kan have blærebetændelse Men så burde jeg bare næsten have haft det i uge 6 også. 

Ja det kan selvfølgelig være. Jeg ville holde lidt øje med det og så snakke med lægen igen. Evt ved din nf med scanningssygeplejersken

Anmeld Citér

2. januar 2016

Chellie

Anonym skriver:

Ikke nødvendigvis .. Der kan ske meget på 4 uger. Men uanset, så kan ligamentsmerter altså godt gøre pænt nas, så det kan jo sagtens være, det bare er det.. 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Ikke nødvendigvis .. Der kan ske meget på 4 uger. Men uanset, så kan ligamentsmerter altså godt gøre pænt nas, så det kan jo sagtens være, det bare er det.. 

Okay tak, alt er jo nye følelser og fornemmelser og man bliver lidt bange når det gør så ondt, så tidligt. 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Ja det kan selvfølgelig være. Jeg ville holde lidt øje med det og så snakke med lægen igen. Evt ved din nf med scanningssygeplejersken

Jeg ser tiden an og ser om jeg vil skrive til lægen, skal til NF om 3 uger - tænker det er lang tid at gå med hvis det er blærebetændelse. 

Anmeld Citér

2. januar 2016

Chellie

Anonym skriver:

Jeg ser tiden an og ser om jeg vil skrive til lægen, skal til NF om 3 uger - tænker det er lang tid at gå med hvis det er blærebetændelse. 

Altså, lige præcis blærebetændelse må man godt være lidt paranoid omkring. En ubehandlet blærebetændelse kan både sætte gang i en alt for tidlig fødsel, og den kan give besvimelsestilfælde og milde lammelser. En af mine kollegaer mistede synet på det ene øje (heldigvis midlertidigt) pga en blærebetændelse. Og når det nu er så enkelt som en hurtig stix i en urinprøve ved lægen, er der overhovedet ikke nogen grund til, ikke lige at få det tjekket. Hellere 20 gange for meget, end én gang for lidt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.