At være gravide samtidig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. september 2009

Karo

Da jeg var gravid med Marcus ventede vores nabo i sommerhuset sig også samt Martins fætter og hans kæreste. Min nabo var 5 uger længere henne end mig og fætterens kæreste 5 uger mindre end mig. Til at starte med syndes vi det var lidt sjovt men samtidig også hyggeligt at vi kunne gå og vente os sammen. Men det gik hurtigt i vasken, da de begge er typer der skal gøre tingene mere besværlige end de er. Min nabo var bla. sur over at hendes arbejdsgiver ikke kunne se det rimelige i at de skulle sponsorere en fridag hver gang hun skulle til læge eller jordemor. Jeg spurgte hende hvorfor det var nødvendigt at blive hjemme en hel dag og fik et meget fornærmet svar om at det var hun jo nød til med transport, ventetid samt selve konsultationen. Nu var jeg jo selv gravid og havde længere transport end hun havde og kunne alligevel ikke se problemet. Og sådan var hun, alt skulle gøres til et problem og hun udnyttede systemet i alle kanter og hjørnet hvor hun kunne komme til det. Blev bla. sygemeldt med bækkenløsning selv om hun intet fejlede.

Fætterens kæreste fik også bækkenløsning, men det passede da i det mindste. Hun gjorde ikke tingene mere besværlige eller overdrev omkring hendes tilstand og det var jo fint. Men så skulle hun til gengæld gøre sig bemærket på andre måder. I Martins familie er en vugge som de fleste har sovet i da de var små, og da Martin og jeg fortalte at vi ventede os blev i spurgt om vi ville låne denne vugge. Selvfølgelig ville vi det, men da fætterens kæreste fandt ud af dette skulle der gøres et stort problem ud af dette. Hun mente seriøst at vi skulle vider give vuggen da hendes datter blev født (da var Marcus 5 uger), men det havde vi ikke tænkt os. Da Marcus blev døbt siger hun så at det er vel nok en fin dåbskjole vi har der og om den er fra min familie. Jeg fortæller at det er den ikke men fra Martins. Så startede krise nummer to. Hvorfor var der ingen der havde fortalt om denne kjole til hende og det kunne da godt være at hun ville have hendes datter dødt i den samme kjole. Så var jeg jo hurtig os sige at det var jo indet problem da hendes datter skulle døbes 2 uger senere, men jo i hendes verden var det da de nu havde besluttet at bruge kjolen fra hendes familie.

Da jeg blev gravid denne gang tænkte jeg, at det ville være dejligt denne gang at slippe for alt dette drama. Men nej sådan skulle det ikke være. Fik at vide i weekenden at naboen også venter sig og skal føde to dage før mig og at fætteren og kæresten også er gravide og skal føde 7 uger efter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2009

Sabina & Simone

Ej stakkel... Sidder seriøst her og føler med dig på den hårde måde...
Nu skulle du lige til at nyde en "alene" graviditet og slippe for alt det brok og ballade... Men det er bare typisk den slags...

Vi gik også 4 sammen, jeg selv, min svigerinde, min kusine og en veninde...
Men der var heldigvis ingen problemer... Tror jeg var den der havde de fleste problemer... Eller... Nej... Det var min kusine, havde jeg lykkeligt glemt... For vi så ikke så meget til hinanden i den periode... Men hun var faktisk indlagt det meste af hende graviditet og fejlede alt hvad man kunne i en graviditet...
Min svigerinde var bare så sød (er hun så stadig) Hun trissede bare rundt med den der store mave og havde overskud til alt... Var vist lidt misundelig... Jeg havde nemlig selv en forbandet mavepine det meste af tiden... Og var sygemeldt fra oktober til jeg fødte i februar... Ikke fordi jeg ville, men min læge nægtede at lade mig tage på arbejde - så var det i hvert fald på eget ansvar... Så blev pænt hjemme... Hehe...

Men håber da for din skyld at det bliver lidt nemmere denne gang... Ellers må du jo bare sige til dem at du ikke gider høre på det...

herfra

Anmeld

22. september 2009

Skouboe

Ej, hvor jeg kender det..

Min svoger og svigerinde har en datter der er 2 uger yngre end Freja - det var en lang sammenligning alle steder fra... Og det blev ikke bedre af at min mand og svoger er tvillinger...

Jeg håber at jeg næste gang kan opleve en "alene" graviditet.

Anmeld

22. september 2009

Brams

Nej det er en lille smule komisk (på den dårlige måde), føler virkelig med dig for hvor er det dog træls at skulle bøvle med det når nu man bare gerne vil glæde og hygge sig.

Har I sikret Jer vuggen igen ??

Trine 34+5

Anmeld

22. september 2009

Dictes mor

Det er så pudsigt, at du skriver det indlæg, for det er lige sådan jeg også har det! Man ville egentlig gerne gå og nyde det lidt alene uden at skulle sammenlignes og uden at skulle høre på en masse brok osv. Jeg spekulerer meget på om jeg kommer til at få de samme problemer. Da vi blev gravide spurgte min svigerfamilie om ikke vi ville låne den vugge, som Per og hans søstre lå i da de var små, og det ville vi da gerne, men nu er min svigerinde jo også blevet gravid, og jeg ved at hun også gerne vil have den. Så nu må vi se, jeg tror, at det ender med at hun får den. Heldigvis er min svigerfamilie utrolig fair og går meget op i at alt skal deles fuldstændigt lige, så vi få nok noget andet istedet. Nu må vi se, jeg håber ikke, at det bliver ligesom du oplevede det.

Jeg håber meget, at det bliver bedre denne her gang, ellers må du prøve at overhøre dem, og nøjes med at tænke på dig selv. Heldigvis er dit barn noget helt særligt, og det kan de ikke tage fra dig ligemeget hvor irriterende de så end kan være.

Stort knus fra Camilla

Anmeld

22. september 2009

Karo

Brams skriver:

Nej det er en lille smule komisk (på den dårlige måde), føler virkelig med dig for hvor er det dog træls at skulle bøvle med det når nu man bare gerne vil glæde og hygge sig.

Har I sikret Jer vuggen igen ??

Trine 34+5

Vi er igen blevet spurgt om vi vil låne den og det sagde vi ja til. Men nu må vi ses for hun bliver sikkert helt husterisk hvis hun ikke får fingerne i den denne gang.

Anmeld

22. september 2009

Karo

Majastina skriver:

Det er så pudsigt, at du skriver det indlæg, for det er lige sådan jeg også har det! Man ville egentlig gerne gå og nyde det lidt alene uden at skulle sammenlignes og uden at skulle høre på en masse brok osv. Jeg spekulerer meget på om jeg kommer til at få de samme problemer. Da vi blev gravide spurgte min svigerfamilie om ikke vi ville låne den vugge, som Per og hans søstre lå i da de var små, og det ville vi da gerne, men nu er min svigerinde jo også blevet gravid, og jeg ved at hun også gerne vil have den. Så nu må vi se, jeg tror, at det ender med at hun får den. Heldigvis er min svigerfamilie utrolig fair og går meget op i at alt skal deles fuldstændigt lige, så vi få nok noget andet istedet. Nu må vi se, jeg håber ikke, at det bliver ligesom du oplevede det.

Jeg håber meget, at det bliver bedre denne her gang, ellers må du prøve at overhøre dem, og nøjes med at tænke på dig selv. Heldigvis er dit barn noget helt særligt, og det kan de ikke tage fra dig ligemeget hvor irriterende de så end kan være.

Stort knus fra Camilla

Ja det er da lidt sjovt at i står i sammen situation.

For Martins mormor og morfar (som ejer vuggen) handlede det ikke om hvem de helst ville låne den til, men det faktum at jeg skulle føde først og derfor havde vi en aftale inden vi vidste at hun ville blive gravid. En anden grund var at fætteren aldig selv havde ligget i den, mens Martin havde.

Anmeld

23. september 2009

Dictes mor

Jeg kan ikke rigtig se, hvorfor det er vigtigt for fætterens kone, at de får vuggen, hvis han aldrig har brugt den.

Jeg har snakket med Per om det med vuggen her, og vi har besluttet, at det er min svigerinde, som skal have den, jeg tror, at det er vigtigere for hende end det er for Per, hun har jo selv ligget i den, og hvis jeg havde sådan en vugge fra min barndom ville det i hvert fald være vigtigt for mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.