Fe + ff dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
1 svar
0 synes godt om
29. december 2015

Anonym trådstarter

Håber nogle kan hjælpe mig her... 

Jeg er privat ansat.  Har 25 ferie dage. Og optjener feriefridage. 

Mine ferie uger er planlagte og arbejdsgiver ved hvornår de skal afholdes. Det er ferie med løn.

Har holdt i ferie i uge 42, 2 ugers sommerferie og en uge her i december. Og har så en uge til bage til den planlagte ferie i uge 7.

Jeg har så også afholdt 2 feriefridage i november. 

Problemet: de to dage i november kan jeg se at de har taget fra mine feriedage, så jeg nu kun har 3 dage til uge 7. Jeg ved at de feriefridage kan blive udbetalt hvis man ønsker det. Og jeg ved at firmaet bare tager de timer hvis jeg enten ikke får dem afholdt eller får dem udbetalt.... Men hvornår?  Er det her til d.1? For løber de til maj,er det ikke et problem,  men forsvinder de her til januar, så står jeg pludselig uden de dage i uge 7 og firmaet scorer så mine feriefridage på min bekostning. 

Ved det er lidt indviklet, men håber der er nogle der kender til det.

Jeg gjore arbejdsgiver opmærksom på at de to dage i november skulle fraskriver min feriefridage og ikke mine feriedage.

Så tænker at de må have en økonomisk gevinst ved alligevel at tage dem som feriedage.

Jeg vil tage fat i arbejdsgiver i dag, hvis det viser sig at jeg i sidste ende kommer til at mangle de dage/penge.

Visdom ønskes, gode råd mv

Takker....  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2015

Mamman

Profilbillede for Mamman

Det er forskelligt fra arbejdsplads til arbejdsplads om de følger kalenderåret eller om de følger ferieåret. Jeg har været i virksomheder hvor jeg har prøvet begge dele. Så prøv og hør din arbejdsgiver ad

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.