2016. Økonomisk tjek og rådgivning på banken??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.009 visninger
11 svar
5 synes godt om
28. december 2015

Anonym trådstarter

2016 skal være året hvor jeg får styr på min økonomi. Jeg går altid i minus hver måned og det er uansvarligt og uholdbart når man er i et fast forhold og har 2 børn. Det er ikke fair og kæresten og jeg kommer tit op at skændes over det. Så derfor.... Jeg har tænkt at få rådgivning og hjælp og overblik over min økonomi. Og så vil jeg have det sådan at jeg ike kan trække minus på mit kort.

Hvad tror I banken tænker om mig når de kan se at jeg altid går i minus hver måned? Tænker de at børnene er i "fare" og vil de kontakte kommunen?? 

Det er ikke mening at min kæreste skal med da han har styr på hans økonomi. Vi har ikke fælles økonomi men fælles budget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2015

Anonym trådstarter

28. december 2015

Berta

Uden at have indgående kendskab til bank virksomhed så kan jeg dog ikke forestille mig at de på nogen måde vil kontakte kommunen fordi din konto går lidt i minus. Forældre evne og ens evne til at håndtere sin privat økonomi hænger da ikke sådan direkte sammen.  

Jeg tænker de vil tænke at det er fedt hvis du vil prøve at få bedre styr på din økonomi og hvis ikke de kan give dig noget fornuftig rådgivning ifht det så er det da en underlig bank. 

Har du talrige dyre lån / kvik lån og bliver de almindelige regninger  (husleje, vand, varme, el) ikke betalt så får det måske nogle konsekvenser for dig - men det er næppe banken der reagerer på det. De tager sig bare godt betalt for dine overtræk. 

Det giver bare en god ro at have styr på økonomien. Og det er meget sjovere at bruge penge når man ved at man har dem. 

Pøj Pøj med det. 

/Berta

Anmeld Citér

28. december 2015

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Uden at have indgående kendskab til bank virksomhed så kan jeg dog ikke forestille mig at de på nogen måde vil kontakte kommunen fordi din konto går lidt i minus. Forældre evne og ens evne til at håndtere sin privat økonomi hænger da ikke sådan direkte sammen.  

Jeg tænker de vil tænke at det er fedt hvis du vil prøve at få bedre styr på din økonomi og hvis ikke de kan give dig noget fornuftig rådgivning ifht det så er det da en underlig bank. 

Har du talrige dyre lån / kvik lån og bliver de almindelige regninger  (husleje, vand, varme, el) ikke betalt så får det måske nogle konsekvenser for dig - men det er næppe banken der reagerer på det. De tager sig bare godt betalt for dine overtræk. 

Det giver bare en god ro at have styr på økonomien. Og det er meget sjovere at bruge penge når man ved at man har dem. 

Pøj Pøj med det. 

/Berta

Jeg har ingen lån overhovedet og husleje, regninger og alt muligt der skal betales bliver betalt... Jeg bruger bare for meget end hvad jeg har og det vil jeg gerne have styr på. Er bare bange for at de tænker at det er uholdbart og uansvarligt når man har børn... (Og det er det jo egentlig også)

Anmeld Citér

28. december 2015

alenemor42

Jeg ville ikke inddrage banken.

Kender du ikke en der kan hjælpe med at få sat dit budget op og vise dig fordele i stedet for ?

Anmeld Citér

28. december 2015

Berta

Anonym skriver:

Jeg har ingen lån overhovedet og husleje, regninger og alt muligt der skal betales bliver betalt... Jeg bruger bare for meget end hvad jeg har og det vil jeg gerne have styr på. Er bare bange for at de tænker at det er uholdbart og uansvarligt når man har børn... (Og det er det jo egentlig også)

Så har du jo egentlig temmelig godt styr på din økonomi. Så er det "bare" det almindelige månedlige overforbrug. Det er absolut ikke noget der betyder noget i forhold til dine evner eller ansvarlighed som mor. 

Men for din egen skyld bliver det da rart at få styr på det. Et hævekort der ikke kan trækkes over er nok en god start. Sørg altid for at have basis fødevarer så hvis du har brugt pengene d. 22 i måneden så sulter I ikke. Og bliver sikkert mere kreative med maden. For ikke at skulle undvære de gode grøntsager så køb frostgrønt - så ved du at I har det til sidst på måneden.  Det er selvfølgelig surt at løbe tør for penge - men sikkert sundt at prøve og det kan måske bedre give dig en bevidsthed om hvor mange penge du har at gøre godt med.

Prøv at tage dit kontoudtog / netbank og lav en oversigt over hvad du har brugt pengene på den sidste måned (eller 3). Del det ind i kategorier - mad / tøj / junk / benzin / biograf mm / restaurant og de kategorier du nu synes er relevante for dig. Måske bliver du overrasket - eller i hvert tilfælde bevidst om hvor pengene forsvinder hen.

Anmeld Citér

28. december 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Jeg ville ikke inddrage banken.

Kender du ikke en der kan hjælpe med at få sat dit budget op og vise dig fordele i stedet for ?

Nej desværre  

Hvorfor ville du ikke inddrage banken?

Anmeld Citér

28. december 2015

MoarMoar

Banken vil nok gerne være behjælpelig med at give dig et kort du ikke kan trække over også kan de lave en fast overførsel til jeres budget konto. 

Det bedste råd og det der virker er: 

hæv aldrig fra din budgetkonto, da kontoen spare op til regninger som kun kommer kvartalsvis eller årligt. Hvis din budgetkonto kører rundt vil der altid være penge til regninger. 

Anmeld Citér

28. december 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Nej desværre  

Hvorfor ville du ikke inddrage banken?

De er bare ikke altid lige hjælpsomme. .. men vil da håbe det er anderledes i dit tilfælde 

Anmeld Citér

29. december 2015

Rockertand

alenemor42 skriver:

De er bare ikke altid lige hjælpsomme. .. men vil da håbe det er anderledes i dit tilfælde 

Selvfølgelig vil de da hjælpe, det er en del af deres job.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.