Er bange for at miste igen.... Kan man gøre noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.142 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. december 2015

Anonym trådstarter

Har mistet i oktober måned i uge 7-8 stykker.  Måtte havde en medicinsk abort da fosteret var gået til. Har nu netop testet positiv igen, men han har svært ved at glæde mig sådan rigtigt da jeg frygter det sker igen.

Kan man få et par tjek up blodprøver eller lign, indtil man kommer til NF, så man kan se at det udvikler sig som man skal, eller får man ikke sådan noget "bare" med det jeg har været igennem.....?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2015

Sabone

Anonym skriver:

Har mistet i oktober måned i uge 7-8 stykker.  Måtte havde en medicinsk abort da fosteret var gået til. Har nu netop testet positiv igen, men han har svært ved at glæde mig sådan rigtigt da jeg frygter det sker igen.

Kan man få et par tjek up blodprøver eller lign, indtil man kommer til NF, så man kan se at det udvikler sig som man skal, eller får man ikke sådan noget "bare" med det jeg har været igennem.....?

Jeg aborterede i november og er nu også gravid igen. 

Jeg har været ved lægen og få der bekræftet og de har henvist mig til tidlig scanning, så det skal jeg d. 4. januar. 

Ring til din læge og hør ad.. Og hvis de ikke vil hjælp dig, kan du købe dig til en tidlig scanning 

Anmeld Citér

27. december 2015

drabo

Profilbillede for drabo

Ked af at du har mistet, og tillykke med graviditeten. Som udgangspunkt tror jeg ikke en læge vil henvise en til scanninger og blodprøver " bare" fordi man har mistet. Det gøres ved risiko for graviditet udenfor livmoderen, mistanke om ny abort eller usikkerhed omkring termin.

du kan købe dig til private scanninger i de fleste byer efterhånden, de tidlige scanninger koster 300-500 kr. De kan selvfølgelig give dig en sikkerhed for at alting er som det skal være lige i det øjeblik, men der er ikke meget man kan gøre for t forhindre en abort medmindre man har et kendt medicinsk problem, som er skyld i aborten.

peøv at nyd din graviditet og læg bekymringerne væk. Jeg ved godt det er svært har selv mistet, men har nu fået en lille guldklump. Glæd dig over at hver dag der går, så er du tættere på målet. Jeg begyndte personligt at slappe mere af efter nf, men først helt da jeg begyndte at mærke liv. Scanningerne kan give et lidt tryghed, men det kan jo gå galt lige efter, så lov evt dig selv at du må få lavet en eller to evt. Bestil tid allerede nu, og prøv a bruge energien på at glæde dig over hver dag der går.

held og lykke

Anmeld Citér

27. december 2015

esioul

Anonym skriver:

Man kan tjekke om HCG stiger som det skal via blodprøver. Du kan altid spørge din læge. 

Anmeld Citér

27. december 2015

januar16

Tillykke med den nye graviditet

Følger lige med, for når jeg bliver gravid igen vil jeg også gerne have en tidlig scanning.

Tænker det aldrig kan skade at spørge lægen, og fortælle at man er nervøs efter at have mistet. Hvis min læge ikke ser grund til at blive fulgt tættere (Og de kloge siger at en abort ikke har betydning for sandsynligheden for næste graviditet), så investerer jeg selv i en scanning

Anmeld Citér

27. december 2015

MyLove E

Hej. For 4 år siden, mistede jeg 2 gange i streg, ved ved graviditet 2 og 3 fik jeg tidlige scanning i uge 4-5 og de holdt øje med det der hg noget tal. 

Men snak med din læge..

Anmeld Citér

27. december 2015

Snevejr84

Du kan få taget blopprøver for at tjekke hcg og købe en tidlig scanning. Men der er desværre ingen garantier. Prøv og nyd det mest muligt og stort tillykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.