Eksperthjælp: 5 uger hvor længe skal han være hud mod hud ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.373 visninger
2 svar
11 synes godt om
27. december 2015

Lisbeth Jess

Hej. Jeg har en lille dreng på 5 uger.

Siden fødslen har han været så meget som muligt hud mod hud og i favn. Han sover så vidt muligt alle sine lure i mine eller fars arme - bortset fra om natten, for det fik vi af vide på sygehuset at det var det bedste. Men hvor længe skal vi fortsætte med det? Jeg savner at have hænderne fri når jan sover til at få ordnet forskellige ting, så ville gerne snart kunne ligge ham i liften eller ud i barnevognen og sove. Hvornår stopper behovet for at skulle være hos mor eller far hele tiden?

Derudover må han ikke komme med i byen endnu- hverken hos familie eller ud og handle osv da han er meget modtagelig overfor bakterier (længere historie), men vi har også en søn på halvandet som gerne vil have der skal ske lidt så derfor er jeg ofte væk fra den lille for at lave noget med den store- så bliver far hjemme med den lille.. Det går rigtig godt og far passer ham ligeså godt som jeg selv, men kan det på nogen måde være skidt for ham at vi "skiftes" sådan til at være hos ham? Jeg er jo nødt til også at prioritere den lille storebror ??

Lisbeths svar

Hej !

Jeg husker godt han var syg efter fødslen og åbenbart er han stadig modtagelig for infektioner Det er fint han er hud mod hud det efterligner hans tid i livmoderen. Far er lige så god som mor .

Hans behov for kropskontakt kan han få ved at være i en slynge det giver hænderne fri. Det er vigtigt I som familie finder en løsning hvor I er sammen alle 4.i dagligdagen og når i er ude og lege.

I kan gå ture til legepladsen med storebror og  lillebror , hvor han enten er i slynge eller barnevogn. Selvom han ikke må smittes kan han sagtens komme med ud og gå. Han skal bare ikke hostes på af andre.

I skal vel til kontrol på OUH? Han er jo som sådan ikke immunsvækket vel  ?, han har haft en infektion og der skal passes på her i starten. Hvis familien er raske må de vel godt komme på besøg. ?

Jeg håber du har god kontakt med din sundhedsplejerske og hun kommer en gang om ugen og snakker med jer og vejer lillebror, gør hun ?

Hvordan har du det?, det er hårdt at få et nyt barn 18 måneder efter første barn, og så er han syg. det kan knække enhver.

Den store reagerer sikkert også han forstår slet ikke hvad der foregår. Hav tålmodighed med ham, lige nu har du sikkert to babyer.

Håber du formår at finde trygheden og troen på du gør det godt. Nu skal I til 5ugers undersøgelse, og så håber jeg du får en god snak med  din læge.

Skriv igen og du kan sende en mail, hvis du vil.

Ønsker jer alt det bedste.

Med håbet om et godt nyt år.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2015

Mamalou

Kære Lisbeth.

Jeg får altså lyst til at fortælle dig, at jeg synes du gør det godt! Du virker rigtig varm, forstående og anerkendende i dine svar. Du er et kæmpe plus for Baby.dk.

Glædelig jul & godt nytår! 

Mvh. Louise 

Anmeld Citér

29. december 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Kære Louise!.

Tak for din påskønnelse af mine svar. det gør mig meget glad. 

Godt nytår til dig og dine.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.