Eksperthjælp: Mit barn skriger når han er i bad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.637 visninger
3 svar
1 synes godt om
27. december 2015

Lisbeth Jess

Hej.
Jeg har oplevet et par gange nu at når jeg vil have min søn i bad så begynder han og græde voldsomt når jeg prøver og få ham i bad, det er hjerteskærende for mig. For de skrig han kommer med har jeg aldrig hørt før, tårene står bare ned ad kinderne på ham? kan det være fordi der er sket noget eller er det en periode han er i?
P.s han bor ikke hos mig pt derfor skriver jeg til dig om råd

Lisbeths svar

Hej !

Beklager jeg har været så længe om at svare .

Det lyder ikke godt, han er så ked af at komme i bad.

Han bor ikke hos dig skriver du. Hvis han kun er på week end besøg hos dig, vil jeg foreslå dig at droppe badet. Et bad skal være en hyggestund mellem barn og forældre. det er det ikke, når han græder så meget.   Derfor Fjern  badet.

Lav en klatvask af ham i stedet og nyd at lege, synge snakke og grine. I skal have dejligt samvær  og nærvær

Der er nogen børn der ikke bryder sig om at komme i bad.

Hvis du har ham i længere tid skal på sigt trænes i at bade.

Lad ham sidde i badekarret med noget legetøj uden vand. sæt dig på gulvet ved siden af ham. Når det er sjovt kan du starte med at hælde lidt vand i, mens I leger. Lyt til ham, han skal være tryg . Lad ham sprøjte på dig, så  han ser at blive våd er ikke farligt men sjovt.

Hav vandet i en spand. lyden af en bruser kan skræmme.

Du må have tålmodighed, han skal nyde det.

Held og lykke med det hele og jeg ønsker et godt nyt år.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2015

lineog4

Jeg ved ikke hvor gammel din dreng er. Men begge mine drenge har haft en periode hvor bad var ensbetydende med skrig fra de var omkring 2 år... Jeg var meget forbavset med den første for med min datter har bad altid været en leg, noget hun elskede og pludselig stod jeg med en dreng der var rædselsslagen. 

Det var især bruseren og lyden inde i badet der gjorde ham bange, så i et stykke tid forsøgte vi at bade ham med vandet fra baljen (ja blev nok ikke helt ren). Og skulle bruseren i brug så gik jeg med i bad. Derudover gik vi en del mere i svømmehallen, for det bar noget han ville og så blev bruseren et nødvendigt onde for ham. Men det med løbende vand var en skræk for ham i et pænt stykke tid.

Med den mindste var det mere det "almindelige" jeg kan ikke lide shampoo osv. Og hans skrig var anderledes og ja nu var jeg også måske mere forstående fordi jeg havde prøvet det før. 

Anmeld Citér

27. december 2015

Sprit25

Har jeg også prøvet. Her hjalp det at komme en våd stofble over skulderne. Så fandt hun noget tryghed  

Anmeld Citér

27. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Nu ved jeg ikke hvor gammel din dreng er, men da min datter var ca 6 mdr ville hun ikke i badekar. Til gengæld nød hun hvis jeg tog hende med i brusebad, så hun kunne putte sig ind til mig og nyde det varme vand.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.