Hej, jeg har en pige på 4 måneder. Den sidste måneds tid er det blevet mere og mere tydelig at hun holder fest hver aften og jeg kan først få hende til at sove for natten ved midnatstid. Hun våger ved 8-9 tiden om morgenen. Og sover 3 gange af 1.5-3 timer om dagen. Ville meget gerne have at hun var lidt mere vågen om dagen og tilgengæld kunne sove allerede ved 8-9 tiden om aftenen, men syntes det er synd at vække hende når hun sover godt i barnevognen og syntes også at hun skal have lov til at sove når hun er træt. Hun er bare mega glad og frisk om aftenen, selv om vi har fast putte ritual og der er stille og mørkt i huset. Nogle gode ideer? Mvh Mor til 3
Lisbeths svar
Hej !
Håber du har haft en dejlig juletid. Beklager det sene svar. Det har været en travl, men skøn juletid, også for mig.
Hvis du skal have brudt rytmen med din yngste skal du nok forsøge at få hende op lidt før om morgenen.
Jeg er som du fuldt tilhænger af at børn skal sove, det de kan og hvornår de kan. Alligevel kan der justere lidt så rytmen passer til resten af familien..
Med det du beskriver sover hun rigtig godt i mange timer , hun har brug for leg og samvær med jer,og det skal gerne være, så hun sover noget tidligere.
Du kan forsøge at vække ved 730 tiden, så er hun sikkert klar til søvn ved 9 tiden, så skulle dagsrytmen blive anderledes og hun kan puttes lidt tidligere.
Hun er stadig så lille så du nok ikke kan regne med en virkelig putterytme endnu. Hun nyder sikkert at være i favn, mens de andre bliver puttet.
Håber det lykkes for jer at få et par timer mere sammen om aftenen.
I ønskes en fortsat dejlig juleferie og et godt nyt år.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér