Nedsat sædcelle-motilitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
3 svar
2 synes godt om
25. december 2015

Amore

Hej

Er der nogen der har (vel-dokumenterede) forslag til, hvad man kan gøre for at forbedre sædcellers motilitet..?

Vores eneste problem er, at min kærestes sædceller ikke bevæger sig særlig godt. Mange er lokalt motile og ingen er målrettet fremad motile. Alle de andre parametre er i orden, og han er sund og rask og 32 år.

Vi har læst at selen, zink og D-vitamin tilskud skulle være godt for motiliteten. Men vi tænkte om der er andre der ude, som har haft samme problem og har kunnet løse det..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2015

Lisbeth1985

Hvor bliver i behandlet? Privat eller offentligt?

Min mand og jeg blev for nyligt færdigbehandlet i det offentlige efter 5 ICSI og 2 MA (den ene efter en naturlig graviditet). Vi opsøgte en privat klinik,som hurtigt fandt ud af,at min mand mangler mandligt kønshormon - det bliver han nu behandlet for og vi håber,at det løser vores fertilitetsproblemer:-)

Det test og prøver,som vi har fået lavet i det private,laver de ikke i det offentligt - ligeledes vil min mand ikke kunne modtage sin behandling i det offentlige. Det private system er meget længere fremme og villige til at eksperimentere i langt højere grad - man betaler naturligvis også en god slat penge for det. 

Jeg fortryder inderligt,at min mand og jeg ikke har rundet det private tidligere,men at vi blot lod os spise af med,at min mands dårlige sædkvalitet ikke kunne behandles - det havde skånet os for meget!

Anmeld Citér

26. december 2015

Amore

Lisbeth1985 skriver:

Hvor bliver i behandlet? Privat eller offentligt?

Min mand og jeg blev for nyligt færdigbehandlet i det offentlige efter 5 ICSI og 2 MA (den ene efter en naturlig graviditet). Vi opsøgte en privat klinik,som hurtigt fandt ud af,at min mand mangler mandligt kønshormon - det bliver han nu behandlet for og vi håber,at det løser vores fertilitetsproblemer:-)

Det test og prøver,som vi har fået lavet i det private,laver de ikke i det offentligt - ligeledes vil min mand ikke kunne modtage sin behandling i det offentlige. Det private system er meget længere fremme og villige til at eksperimentere i langt højere grad - man betaler naturligvis også en god slat penge for det. 

Jeg fortryder inderligt,at min mand og jeg ikke har rundet det private tidligere,men at vi blot lod os spise af med,at min mands dårlige sædkvalitet ikke kunne behandles - det havde skånet os for meget!

Ja, du har ret. Det offentlige laver ikke nogen udredning af årsagerne til den nedsatte sædkvalitet. Man kommer blot på et samlebånd og får lov til at rulle videre i den store masse uden individualiseret rådgivning, udredning eller behandling.

Vi er lige skiftet over til privat, fordi vi blev træt af det offentlige med ventetider, nedlukningen af Skejby og den ringe udredning og behandling.

Måske min kæreste skulle lade sig blive undersøgt.

Anmeld Citér

26. december 2015

Lisbeth1985

Amore skriver:

Ja, du har ret. Det offentlige laver ikke nogen udredning af årsagerne til den nedsatte sædkvalitet. Man kommer blot på et samlebånd og får lov til at rulle videre i den store masse uden individualiseret rådgivning, udredning eller behandling.

Vi er lige skiftet over til privat, fordi vi blev træt af det offentlige med ventetider, nedlukningen af Skejby og den ringe udredning og behandling.

Måske min kæreste skulle lade sig blive undersøgt.

Det er en god idé

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.