Se listen: I disse kommuner kommer børn under tre år i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

952 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. december 2015

Baby.dk

Fra Avisen.dk

Ifølge en undersøgelse foretaget af Bupl, der er pædagogernes fagforening og a-kasse, er der siden 2008 sket en tredobling af antallet af kommuner, hvor børnene bliver rykket op i børnehaven tidligere.

Kommunerne der sender børn i børnehave, når de er under tre år:

Brøndby: 2 år og 8 måneder

Læs resten

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2015

2babygirls

Baby.dk skriver:

Fra Avisen.dk

Ifølge en undersøgelse foretaget af Bupl, der er pædagogernes fagforening og a-kasse, er der siden 2008 sket en tredobling af antallet af kommuner, hvor børnene bliver rykket op i børnehaven tidligere.

Læs resten

Nu bor jeg i Århus kommune, og begge mine børn er først startet i børnehave den måned de fylder 3 år.

Anmeld Citér

25. december 2015

ung-mor-2014

Baby.dk skriver:

Fra Avisen.dk

Læs resten

Herning gjorde det fordi der var få børn i børnehaven og alt for mange i dagplejen, så derfor ændrede de det

skal lige siges det fortalte min dagpleje mig

Anmeld Citér

25. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min store startede ved 2år og 10måneder. Det var meget passende for ham, han manglede udfordringer i dagplejen til sidst.  

Anmeld Citér

27. december 2015

mortilpige

Min datter startede i børnehave, da hun var 2 år og 6 mdr..'

Hun manglede udfordringer i vuggestuen, og hun rykkede sammen med 4 andre af sine legekammerater, der ca havde samme alder.

Det har været SÅ godt for dem alle, og har styrket dem så meget på alle måder

MEN.. I vores børnehave er der så også en "lillegruppe". Det vil sige, at når de rykker fra vuggestuen, kommer de godtnok over i børnehaven, men de er fra 2 1/2 og op til 3 1/2 på stuen. De har deres egen stue og faste egne pædagoger. De er så sammen med "de store" på legepladsen, og en 1/2 time om morgenen når vi aflevere, men ellers er de "bare dem"

Jeg syntes personlig rigtig godt om den måde at gøre det på, for de bliver stimuleret langt bedre, end da de var i vuggestuen, fordi at der ikke skal tages hensyn til de helt små, men samtidig tillades det, at de ikke er på samme højde som de lidt ældre. 

Anmeld Citér

27. december 2015

JH12

Norddjurs kommune kommer de også afsted før.. Oftest 2 år og 11 måneder. 

Min datter var 2 år og 9 måneder. Hun hadet det virkelig det første lange stykke tid.. Alt for få pædagoger, til godt 30 børn. Så min datter blev desværre rigtig meget overset, og blev ikke hjulpet godt på vej ind i den nye verden, hvor hun INGEN kendte.

Anmeld Citér

28. december 2015

Zicla

I min kommune kom min datter i børnehave da hun var 2 år og 10 måneder...

Men hun var allerede klar til at komme i børnehave da hun var 2½ år da hun manglede udfordringer

Anmeld Citér

28. december 2015

Mor1986

I Syddjurs sendes de ud den måned de fylder 2 år og 10 mdr. Det passede fint til vores datter da hun trængte til der skete noget mere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.