Er det urimeligt at gå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.780 visninger
6 svar
13 synes godt om
23. december 2015

Anonym trådstarter

Jeg har gennem længere tid overvejet, Ja næsten besluttet at forlade min mand. Vi har været sammen i 12 år og har to børn sammen. Sagen er den, at vi på nogle meget afgørende punkter ikke passer sammen. Jeg er et meget følsomt menneske der har brug for anerkendelse og fysiks berøring ikke kun modtage også give. Mens han er stik modsat. Berøring er kun under sex (han bryder sig heller ikke om at jeg rører ham) og han ignorerer generelt følelsesmæssige problemer medmindre han bliver tvunget til at se det. Jeg føler konstant at jeg slår mig på ham psykisk. Jeg har faktisk i en del år gået og ventet på, at min kærlighed til ham var slidt op og jeg derfor kunne forlade ham. Men jeg elsker ham stadig, kan man forlade en mand man elsker? Disse emner er noget vi har talt om mange gange, han prøver at give mig mere, jeg prøver at forvente mindre. Det er bare umuligt. Vores behov er alt for forskellige. Jeg føler ikke at jeg kan leve i det. Jeg føler ikke at jeg nogensinde kan få det helt godt når jeg er sammen med ham. Jeg bruger enormt meget energi på at være såret over hans manglende omsorg, være vred eller prøve ikke at forvente noget. Men vi har børn og jeg elsker ham. Er der nogen der har gode råd, tanker eller har oplevet noget lignende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2015

jenny4

Anonym skriver:

Jeg har gennem længere tid overvejet, Ja næsten besluttet at forlade min mand. Vi har været sammen i 12 år og har to børn sammen. Sagen er den, at vi på nogle meget afgørende punkter ikke passer sammen. Jeg er et meget følsomt menneske der har brug for anerkendelse og fysiks berøring ikke kun modtage også give. Mens han er stik modsat. Berøring er kun under sex (han bryder sig heller ikke om at jeg rører ham) og han ignorerer generelt følelsesmæssige problemer medmindre han bliver tvunget til at se det. Jeg føler konstant at jeg slår mig på ham psykisk. Jeg har faktisk i en del år gået og ventet på, at min kærlighed til ham var slidt op og jeg derfor kunne forlade ham. Men jeg elsker ham stadig, kan man forlade en mand man elsker? Disse emner er noget vi har talt om mange gange, han prøver at give mig mere, jeg prøver at forvente mindre. Det er bare umuligt. Vores behov er alt for forskellige. Jeg føler ikke at jeg kan leve i det. Jeg føler ikke at jeg nogensinde kan få det helt godt når jeg er sammen med ham. Jeg bruger enormt meget energi på at være såret over hans manglende omsorg, være vred eller prøve ikke at forvente noget. Men vi har børn og jeg elsker ham. Er der nogen der har gode råd, tanker eller har oplevet noget lignende. 

Du kan kun selv vurdere det, men inden du går synes jeg du skylder jer og jeres børn at I opsøger en parterapeut. Måske han/hun kan slå hul på problemet og hjælpe jer til at mødes trods jeres forskelligheder. 

Anmeld Citér

9. februar 2016

Muffe

Jeg måtte oprette en bruger for at svare, men din mand lyder som en udiagnosticeret aspeger. 

Jeg er selv formentlig udiagnosticeret aspeger og kunne genkende meget af mig selv i din beskrivelse. 

Har I talt om den mulighed? 

http://www.aspergerforeningen.dk/

Den gode nyhed: Han kan være en fantastisk mand selvom han er asperger.

Den dårlige: Han ændrer sig ikke. Det er sådan han er.

Hilsen

Muffe (mand - 42 år)

Anmeld Citér

9. februar 2016

Anonymor

Muffe skriver:

Jeg måtte oprette en bruger for at svare, men din mand lyder som en udiagnosticeret aspeger. 

Jeg er selv formentlig udiagnosticeret aspeger og kunne genkende meget af mig selv i din beskrivelse. 

Har I talt om den mulighed? 

http://www.aspergerforeningen.dk/

Den gode nyhed: Han kan være en fantastisk mand selvom han er asperger.

Den dårlige: Han ændrer sig ikke. Det er sådan han er.

Hilsen

Muffe (mand - 42 år)

Arh, skulle vi måske ikke lige lade være at male fanden på væggen her. Der er nu rigtig mange mennesker, der ikke bryder sig om at tale om følelser eller om fysisk berøring, uden de af den årsag har en psykisk forstyrrelse

Anmeld Citér

9. februar 2016

Anonymor

Anonym skriver:

Jeg synes, at man har et ansvar for at prøve at kæmpe, når man har børn sammen. Når det er sagt, må i få jer en alvorlig snak om, om i overhovedet kan mødes på midten. Hvis det har været sådan her i 12 år, trods du jævnligt har bragt det på banen, hvad er så sandsynligheden for, at han ændrer sig? Eller at du gør? Og er det overhovedet rimeligt at forlange og forvente, at han ændrer sig? På en eller anden vis har man jo ret til at være den man er. Selvfølgelig skal man være klar på at indgå visse kompromiser i et parforhold, men at ændre hele sin personlighed hverken skal eller bør man forlange af hinanden. Det kan man i øvrigt heller ikke, men det er så en helt anden snak.

Sådan groft sagt, er den ene måde at være på jo ikke mere rigtig end den anden. Og du kan eller vil vel hverken selv være en person, der ikke kan tale om følelser, eller som bare er ligeglad med ikke at blive rørt. Så er det vel på en måde heller ikke helt rimeligt at forlange, at han ændrer sig over på din banehalvdel.

Det er ikke fordi, at jeg ikke forstår, det er svært. Jeg forstår det godt - Jeg har selv været i sådan et forhold. Men nogen gange når man også et punkt, hvor man må erkende, at ens personlighedstræk og præferencer er uforenelige. Så skal man spørge sig selv, om det er noget man kan leve med, eller om begge parter var bedre tjent med at finde en partner, der var et bedre match. Der findes masser af dejlige mænd derude, der er i emotionel kontakt med sig selv, og som nyder berøring. Der findes også mange kvinder, der har det som din mand.

Jeg tror hurtigt, at vi kan blive optaget af, at vores måde at være på, er den mest hensigtsmæssige. Men det er der jo ikke noget facit på. Altså hvilken måde der er mest hensigtsmæssig. Så efter 12 år tror jeg snarere, at du bør nå en erkendelse af at du ikke kan (eller bør) ændre ham så fundamentalt, og så er det måske mere en overvejelse omkring, om du så kan leve med status quo.

Som sagt: Selvfølgelig kan man indgå kompromiser. Men for mig lyder det som om, at det her er så fundamentalt for den han er, og så kan man altså ikke bare lige ændre det. 

Anmeld Citér

9. februar 2016

lillespir26

Anonym skriver:

Mon ikke du bare forventer græsset er grønner på den anden side??? 

Anmeld Citér

9. februar 2016

lineog4

Her hjemme er det nogenlunde samme historie - nu ved jeg ikke hvad du mener med ingen berøring, for jeg kan ved at være lidt pågående og stille mig i vejen fx få et kram  men min kære husbond er bare ikke den romantiske, kysse, nusse, holde i hånden type

Jeg har også brug for den anerkendelse der er i berøringen, i kyssene, i at blive set som en kvinde og ikke bare den gode ven Line. Vi har kendt hinanden i 24 år og det er klart gået ned af bakke, og har haft perioder som dem du beskriver hvor jeg har tænkt om græsset er grønnere hos naboen, og det er det sikkert i forhold til berøring og den anerkendelse, men ville den mand så kunne rumme mig som min mand kan også med alle mine dårlige sider, ville den mand kunne give mig den tryghed, den sikre havn jeg har når verden braser sammen, ville den mand kunne få min vildeste diskussionslyst tændt og også elske mig bagefter, ville jeg turde blotte mit inderste for den mand?

Jeg har valgt at forsøge ikke at tage hans manglende lyst til put og romantik personligt. Og ja så er jeg vist også lidt ihærdig og krævende og kan finde på at sige: nu skal du nusse mig for det har jeg behov for, får måske kun 5 minutter så er han faldet i søvn, men jeg fik 5 minutter  

Jeg er ikke nået dertil hvor det ikke sårer nogle gange og det tror jeg heller aldrig jeg kommer til, men jeg er nået der til hvor jeg kan se alle de andre gode sider, alt den anerkendelse jeg får på andre måder af min mand. Og ja så til så må jeg tage, skal vi se en film sammen så må han acceptere jeg vil putte, men tilgengæld må jeg også acceptere han ikke tager initiativet til det og at jeg er den aktive puttepart - det er kompromisset. 

Det kan være din situation er lidt mere sort/hvid for min kære mand klarer jeg er en putter. Men jeg tænker stadig mit råd ville være ar sætte fokus på alt det andet han gør som anerkendelse, alt det er gør du stadig elsker og formodentlig også i glimt føler dig elsket. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.