Hjælp til brystpumpe...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2015

Paddehatten

Lomm skriver:

Nej du kan ikke med hånden, du er jo ikke en ko 

Hehe sommetider føler man sig da som sådan én  har nu ellers set en guide til udmalkning med hånden, så hvorfor skulle man ikke kunne det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2015

Paddehatten

Berta skriver:

Jeg havde en manuel pumpe men jeg blev aldrig gode venner med den. Til gengæld synes jeg det var nemt at håndmalke da jeg lige havde lært teknikken. Kunne malke 150-200 ml ud på 10 min (barn +6 mdr)

Hold da op  det var godt nok meget!! Har du et godt fif? 

Anmeld Citér

22. december 2015

Klumpe-dumpe

Nej du kan ikke med hånden, du er jo ikke en ko 

nu kan jeg ikke helt gennemskue udfra dit svar, om det er ironisk. 

Men bare lige for at slå det fast, så kan kvinder godt malke ud via hånd-malking. 

Anmeld Citér

22. december 2015

Paddehatten

Anja82 skriver:

Du kan også leje hos barselstid.dk..

Ok, den side kender jeg ikke, men har lige været inde og kigge på den. Ved du om der er et antal minimum dage man skal leje i? Det syntes jeg ikke lige der står noget om

Anmeld Citér

22. december 2015

Berta

Paddehatten skriver:

Jeg malkede som regel ud om morgenen lige efter at jeg havde ammet på det ene bryst - og malkede derefter det andet tomt. Så var nedløbet aktiveret.  Jeg havde også meget mælk. Og mest om morgenen.  Jeg malkede primært ud til at putte i mos/grød. Det var ikke hver dag at jeg malkede. 

Jeg sad bare på en stol - og masserede brystet og håndmalkede. Prøv at finde nogle gode videoer på YouTube med håndmalkning. Evt. Find link fra ammenet.dk s side om at håndmalke. 

Prøv det evt i nogle dage inden du bruger penge på mere udstyr.

Pøj pøj med det. 

Anmeld Citér

22. december 2015

GrønStjerne

Det lykkedes aldrig mig at malke ud med hånden, jeg var glad for den manuelle fra avent..

Anmeld Citér

22. december 2015

Berta

Paddehatten skriver:

Link til ammenets side om håndmalkning

http://www.ammenet.dk/wiki/håndudmalkning

Anmeld Citér

22. december 2015

Anja82

Paddehatten skriver:

Ok, den side kender jeg ikke, men har lige været inde og kigge på den. Ved du om der er et antal minimum dage man skal leje i? Det syntes jeg ikke lige der står noget om

Det ved jeg ikke.. Synes ikke det ser ud til det...

Anmeld Citér

22. december 2015

Paddehatten

Berta skriver:

Jeg malkede som regel ud om morgenen lige efter at jeg havde ammet på det ene bryst - og malkede derefter det andet tomt. Så var nedløbet aktiveret.  Jeg havde også meget mælk. Og mest om morgenen.  Jeg malkede primært ud til at putte i mos/grød. Det var ikke hver dag at jeg malkede. 

Jeg sad bare på en stol - og masserede brystet og håndmalkede. Prøv at finde nogle gode videoer på YouTube med håndmalkning. Evt. Find link fra ammenet.dk s side om at håndmalke. 

Prøv det evt i nogle dage inden du bruger penge på mere udstyr.

Pøj pøj med det. 

Tak det vil jeg gøre ��

Anmeld Citér

23. december 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Hehe sommetider føler man sig da som sådan én  har nu ellers set en guide til udmalkning med hånden, så hvorfor skulle man ikke kunne det? 

Ja den følelse kender jeg alt for godt!

Måske tager jeg fejl, kan bare ikke forestille mig man kan få samme sug på som en pumpe. Selvfølgelig kan man få overtrykket ud, men sådan en reel mængde til fryseren har jeg svært ved at forestille mig. Men måske hvis din kæreste er landmand med et godt greb om den slags...? 

havde selv en Pigeon manuel til overskudsmælk, den fungerede rigtig godt. De elektriske er mere til store mængder samt for at få produktionen op - fx i tilfælde af at baby kun vil acceptere flaske, så kan man alligevel godt give dem ens modermælk i mange måneder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.