esioul skriver:
Jeg tror jeg ville foreslå kort protokol og så trække stimuleringen lidt længere, så nogle af de umodne har mulighed for at nå med.
Har du prøvet forskelligt hormon?
Hej esiouls
Vi er kommet frem til samme forslag som du forslår: kort protokol med lidt højere dosis og trække hormonstimuleringen 2-3 dage ud inden ægudtagning.
Min kæreste vil samtidig prøve at tage selen, zink og D-vitamin. Det har vi læst skulle have en positiv indflydelse på sædcellernes motilitet, hvilket er vores eneste problem.
Jeg har prøvet lang protokol med Suprecur næsespray 4 gange i døgnet, Menopur 112,5 IE de første 4 dage og øget til 187,5 IE de øvrige 7 dage og Ovitrelle 250 ug til ægløsning. 8 æg blev udtaget, men kun 6 var modne. 3 blev befrugtet og ingen klarede det til blastocyststadie.
Anden gang lang protokol var med samme præparater, dog med Menopur dosis på 187,5 IE alle dagene. Det resulterede i 15 udtagne æg, hvoraf 9 var modne. Kun 4 blev befrugtet og 1 enkelt klarede det til 6. dagen og var blevet en pæn blastocyst. Blev dog ikke gravid.
Tredje gang var med kort protokol, hvor jeg fik Elonva depot til at starte med, afløst af Bemfola 187,5 i 2 dage og dosis-øgning til 250 i yderligere 2 dage. De sidste tre dage fik jeg Orgalutran til hæmning af ægløsning. 36 timer før ægudtagning fik jeg Pregnyl 10 000 IE. Det resulterede i 17 udtagne æg, hvoraf kun 6 var modne, 4 blev befrugtet. På tredje dagen var 3 ægceller stoppet med at dele sig. Den sidste havde delt sig, men så ikke så godt ud i mikroskopet. Der var for meget fragmentering, men vi valgte ægoplægning alligevel forudgået af assisted hatching. Tror ikke jeg bliver gravid denne om gang, men ved først besked ved blodprøvetagningen.
Anmeld
Citér