3 fejlslagene behandlinger med ICSI...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.482 visninger
6 svar
2 synes godt om
22. december 2015

Amore

I gennemsnit har vi fået taget 12 æg ud per gang efter både lang og kort protokol, men æggene falder langsomt fra i løbet af de 5 dage dyrkningen varer. Det skyldes en kombination af umodne æg, æg der ikke deler sig og æg, hvor deres deling går i stå i løbet af de 5 dage dyrkningen varer.

Er det normalt..? Kan man gøre noget for at få alle de 12 æg til at klare sig til 5. dagen, hvor ægoplægningen foregår..?

Hilsen den frustrerede...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2015

esioul

Amore skriver:

I gennemsnit har vi fået taget 12 æg ud per gang efter både lang og kort protokol, men æggene falder langsomt fra i løbet af de 5 dage dyrkningen varer. Det skyldes en kombination af umodne æg, æg der ikke deler sig og æg, hvor deres deling går i stå i løbet af de 5 dage dyrkningen varer.

Er det normalt..? Kan man gøre noget for at få alle de 12 æg til at klare sig til 5. dagen, hvor ægoplægningen foregår..?

Hilsen den frustrerede...

Det lyder ikke helt usandsynligt. 

Hos mig trak de hormonbehandlingen, så jeg havde meget store follikler. De fandt nemlig ud af at så var alle modne, selvom de frygtede de blev overmodne. 

Har du haft nogle oplægninger i dine forsøg? 

Anmeld Citér

22. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Puha, det lyder som en hård omgang. Hos mig reagerede æggene heller ikke særlig godt på at blive taget ud. Jeg lavede egentlig en del - og de blev også befrugtede, men herefter gik rigtig mange i stå. 

Vi spurgte en del ind til dette - for skuffelsen er naturligvis voldsom. Vi bad lægerne drøfte alternative muligheder. Et par af dem foreslog, at vi prøvede en længere stimulering - andre at vi skiftede fra Menopur til et andet præparat. Det var ikke til at få et komplet klart svar - og vi fik af vide at nogen æg blot ikke egner sig voldsomt godt til udtagning 

I vores sidste IVF-forsøg (nummer 3) fik jeg en voldsom overstimulering - og 19 æg ud. Dette er selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt - men det gav ikke desto mindre 4 æg som kunne anvendes. Jeg fik lagt to op og er nu gravid i uge 25. De kan ikke helt forklare hvorfor det lykkedes denne gang.

Jeg håber at I snart får jeres ønske opfyldt. Det er benhårdt. Hold ud!

Anmeld Citér

23. december 2015

Amore

esioul skriver:

Det lyder ikke helt usandsynligt. 

Hos mig trak de hormonbehandlingen, så jeg havde meget store follikler. De fandt nemlig ud af at så var alle modne, selvom de frygtede de blev overmodne. 

Har du haft nogle oplægninger i dine forsøg? 

Jeg har haft en oplægning på 6. dagen.

1. Forsøg: 8 æg udtaget, 6 æg var modne, 3 blev befrugtet, ingen klarede det til 5. dagen. Lægerne mente det skyldtes understimulation.

2. Forsøg: 15 æg udtaget, 9 modne, 4 blev befrugtet. 1 nåede til blastocyst stadiet på 6. dagen. Fik en oplægning, men det blev ikke til noget.

3. Forsøg: Her valgte vi kort protokol. Skanning forud for ægudtagning viste mange umodne. 17 æg blev udtaget. 6 var modne, 4 blev befrugtet. Ingen klarede det til 5. dagen.

Anmeld Citér

23. december 2015

esioul

Amore skriver:

Jeg har haft en oplægning på 6. dagen.

1. Forsøg: 8 æg udtaget, 6 æg var modne, 3 blev befrugtet, ingen klarede det til 5. dagen. Lægerne mente det skyldtes understimulation.

2. Forsøg: 15 æg udtaget, 9 modne, 4 blev befrugtet. 1 nåede til blastocyst stadiet på 6. dagen. Fik en oplægning, men det blev ikke til noget.

3. Forsøg: Her valgte vi kort protokol. Skanning forud for ægudtagning viste mange umodne. 17 æg blev udtaget. 6 var modne, 4 blev befrugtet. Ingen klarede det til 5. dagen.

Jeg tror jeg ville foreslå kort protokol og så trække stimuleringen lidt længere, så nogle af de umodne har mulighed for at nå med. 

Har du prøvet forskelligt hormon?

Anmeld Citér

23. december 2015

Lilotte87

Jeg ville spørge en anden læge. Vi var syv ICSI forsøg igennem før der var gevinst. Havde en læge der hele tiden prøvede noget nyt og løsningen endte med at være en ret utraditionel hormonstimulering, AHA på æggene og æo på 3. dagen. Hver dag et lille skud ovittelle (ægløsningssprøjte). 

Du laver jo mange æg. Måske for mange. Hvad med japanermodellen, har du læst om den?

Anmeld Citér

25. december 2015

Amore

esioul skriver:

Jeg tror jeg ville foreslå kort protokol og så trække stimuleringen lidt længere, så nogle af de umodne har mulighed for at nå med. 

Har du prøvet forskelligt hormon?

Hej esiouls

Vi er kommet frem til samme forslag som du forslår: kort protokol med lidt højere dosis og trække hormonstimuleringen 2-3 dage ud inden ægudtagning.

Min kæreste vil samtidig prøve at tage selen, zink og D-vitamin. Det har vi læst skulle have en positiv indflydelse på sædcellernes motilitet, hvilket er vores eneste problem.

Jeg har prøvet lang protokol med Suprecur næsespray 4 gange i døgnet, Menopur 112,5 IE de første 4 dage og øget til 187,5 IE de øvrige 7 dage og Ovitrelle 250 ug til ægløsning. 8 æg blev udtaget, men kun 6 var modne. 3 blev befrugtet og ingen klarede det til blastocyststadie.

Anden gang lang protokol var med samme præparater, dog med Menopur dosis på 187,5 IE alle dagene. Det resulterede i 15 udtagne æg, hvoraf 9 var modne. Kun 4 blev befrugtet og 1 enkelt klarede det til 6. dagen og var blevet en pæn blastocyst. Blev dog ikke gravid.

Tredje gang var med kort protokol, hvor jeg fik Elonva depot til at starte med, afløst af Bemfola 187,5 i 2 dage og dosis-øgning til 250 i yderligere 2 dage. De sidste tre dage fik jeg Orgalutran til hæmning af ægløsning. 36 timer før ægudtagning fik jeg Pregnyl 10 000 IE. Det resulterede i 17 udtagne æg, hvoraf kun 6 var modne, 4 blev befrugtet. På tredje dagen var 3 ægceller stoppet med at dele sig. Den sidste havde delt sig, men så ikke så godt ud i mikroskopet. Der var for meget fragmentering, men vi valgte ægoplægning alligevel forudgået af assisted hatching. Tror ikke jeg bliver gravid denne om gang, men ved først besked ved blodprøvetagningen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.