Dåsetun og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.482 visninger
9 svar
6 synes godt om
21. december 2015

Anonym trådstarter

Har lige siddet og spist en hel dåsetun er i uge 6, kan læse mig frem til det indeholder kviksølv mest i frisk men meget lidt i dåsetun. Er det for meget at spise en hel dåse så? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2015

Steffecph

Midt i min graviditet i 2014 anbefalede de at man helt undlod at spise tun - også dåsetun. 

Jeg havde dog spist massere af tun på dåse inden da. Men jeg stoppede helt med at spise det derefter. 

Anmeld Citér

21. december 2015

ErDetSnartNU

I følge de nye anbefalinger skal man helt holde sig fra tun - også dåsetun. 

Anmeld Citér

21. december 2015

Mortil2drenge<3

Min jordmoder sagde man højst måtte spise 2 om ugen 

Anmeld Citér

21. december 2015

Mortil2drenge<3

Min jordmoder sagde man højst måtte spise 2 om ugen 

Anmeld Citér

21. december 2015

Krydserfingre

Min læge siger man må spise 1 dåse om ugen 

Anmeld Citér

21. december 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

min last i sidste graviditet var dåsetun. Spiste det hverdag fra jeg fandt ud af det og til uge 25 så kunne jeg ikke døje det længere.

og min datter er sund og rask

Anmeld Citér

21. december 2015

SofiaMik

Man kan i realiteten overhovedet ikke vurdere, hvorvidt ens børn har taget skade af skadelige ting, som man har spist i graviditeten. Det kan være det mister nogle iq point, det kan også være at dets risiko for en bestemt cancerform stiger. Det bedste. Som man kan gøre, er nok at forsøge at følge sundhedsstyrelsens vejledninger og så tilgive sig selv, hvis man en enkelt gang eller to har gjort noget "farligt"

Anmeld Citér

21. december 2015

Denførste

Undskyld mig, men nu må dette " det er farligt og man må ikke" stoppe. Alt med måde! Og så tænk lige engang på hvad vores mødre og deres mødre osv gjorde/ har gjort. Og har vi taget skade? Min mor spiste meget dåse tun og der er sku ikke sket noget med mig, hun drak også en kold øl på en mega varm sommerdag!.. 

., det er så STORT at være gravid Idag, og man må ingen ting og man må ikke være tyk og du skal bare motivere hver dag og ikke spise usundt, men jeg har sindsyg chokolade trang og så spiser jeg det altså!.. Mega pres på gravide og mødre/ fædre Idag, både fra folket og især staten.. ALT skal fanme være så PERFEKT Idag. Får sku mere kvalme af det end at nyde det nogle gange!

er jeg den eneste som har det sådan....?

Anmeld Citér

21. december 2015

Carina:-)

Denførste skriver:

Undskyld mig, men nu må dette " det er farligt og man må ikke" stoppe. Alt med måde! Og så tænk lige engang på hvad vores mødre og deres mødre osv gjorde/ har gjort. Og har vi taget skade? Min mor spiste meget dåse tun og der er sku ikke sket noget med mig, hun drak også en kold øl på en mega varm sommerdag!.. 

., det er så STORT at være gravid Idag, og man må ingen ting og man må ikke være tyk og du skal bare motivere hver dag og ikke spise usundt, men jeg har sindsyg chokolade trang og så spiser jeg det altså!.. Mega pres på gravide og mødre/ fædre Idag, både fra folket og især staten.. ALT skal fanme være så PERFEKT Idag. Får sku mere kvalme af det end at nyde det nogle gange!

er jeg den eneste som har det sådan....?

Jeg kan godt følge dig til en vis grad

Men grunden til der er anbefalinger er jo at man bliver klogere og det er blandt andet pga andres dårlige oplevelser eller forskning

Da min mor ventede mig fik hun medicin som kunne give voldsomme fosterskader -Hun drak indimellem og røg hash ( de glade 70 er)

Da jeg ventede den første var der ingen der vidste hvad rygning gør ved fostre så jeg fortsatte med at ryge.

Min veninde var maler og malede lystigt under hele graviditeten med blyholdig maling

Dengang var der heller ikke lovpligtigt at spænde sine børn fast så skete der ulykker så lå der døde børn på vejbanen selv ved små ulykker.

Hvem kører med sine børn uden selepude i dag?

Min den første skulle sove på maven da det var godt for rygmusklerne.

( Vores nabos datter døde af vuggedød men ingen anede at det kunne skyldes at hun havde sovet på maven og at forældrene røg i soveværelset...)

Da min svigerfar var 4 blev han sendt i marken og da han var 7 ud og tjene Hans søster var superdygtig til at sy lave mad og passe spædbørn men hun var jo også fyldt 5 da hun startede med at være til hånde ved nabogården I dag ville de færreste overlade et spædbarn til en under 15.

Vi udvikler os og bliver klogere over hvad der er godt for fostre,børn og voksne Så jeg har stor respekt for anbefalingerne der hele tiden udvikles da jeg bare behøver at tænke på hvad jeg "udsatte" mit første barn på og kan komme til at gyse ved tanken om 20+ cecils ,soven på maven osv -Jeg tænker ikke at de må tage fejl når de siger det er farligt ,men mere at hold kæft jeg er heldig at jeg ikke ubevist skadede eller i værste fald mistede et barn . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.