Tom fostersæk, hcg, ved ikke hvad jeg skal tro?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.710 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. december 2015

Anonym trådstarter

Hej.. Jeg ved ikke om jeg er købt eller solgt, eller hvad jeg skal tro..... 

I sidste uge var jeg til en tryghedsscanning da jeg efter egen beregning skulle være 6+2, det eneste man kunne se var en Tom fostersæk der målte 7 x 13 mm. Gynækologen sagde at det svarede til jeg var i uge 5, og den nok ikke var stor nok til at man kan se noget endnu, og jeg fik en tid igen om et par uger. 

I torsdags får jeg så taget en blodprøve for at måle mit hcg, og det ligget på 11982, idag mandag for jeg så taget en ny blodprøve for at se om det er steget, og det ligger på 16090. 

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal tro på. Syntes det er så svært og frustrerende. Jeg prøver at slappe af og lade vær med at tænke over det, men det er sku svært  

jeg har de samme symptomer som jeg har haft fra start, træt, ekstrem ømme bryster, og her de sidste par dage er jeg også begyndt at have lidt kvalme... Og jeg har ikke på noget tidspunkt blødt det mindste. 

Det blev lidt langt men måtte lige ud med det, og høre hvad andre tænker?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Hej med dig

Sikke en usikkerhed at skulle gå rundt med - det er møghårdt og jeg kender det desværre alt for godt. Det er selvfølgelig ikke muligt for noget herinde at vide hvad der sker, men du spørger hvad vi tænker - så here goes:

På den positive side tæller, at man kan konstatere graviditeten indeni livmoderen og derved så godt som udelukke en GUL. Samtidig er HCG stigende, og peger derfor ikke i retning af en MA.

Men HCG stiger selvfølgelig ikke så meget som ønsket, samtidig med at du ikke på scanningen ser ud til at være så langt henne som du troede. Dette kan måske forklares med en sen æggeløsning, samtidig med at HCG ikke helt længere kan forventes at følge samme stigningskurve, når det kommer så højt op som det er hos dig nu.

Jeg er ikke meget for at give falske håb, men jeg vil alligevel sige at jeg umiddelbart tænker at der stadig er gode chancer for at det er en helt almindelig graviditet, som bare er fanget meget tidligt. Jeg håber at du meget hurtigt kan blive afklaret og scannet igen, så du ikke skal gå i usikkerhed.

De bedste tanker til dig!

Anmeld Citér

21. december 2015

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hej med dig

Sikke en usikkerhed at skulle gå rundt med - det er møghårdt og jeg kender det desværre alt for godt. Det er selvfølgelig ikke muligt for noget herinde at vide hvad der sker, men du spørger hvad vi tænker - så here goes:

På den positive side tæller, at man kan konstatere graviditeten indeni livmoderen og derved så godt som udelukke en GUL. Samtidig er HCG stigende, og peger derfor ikke i retning af en MA.

Men HCG stiger selvfølgelig ikke så meget som ønsket, samtidig med at du ikke på scanningen ser ud til at være så langt henne som du troede. Dette kan måske forklares med en sen æggeløsning, samtidig med at HCG ikke helt længere kan forventes at følge samme stigningskurve, når det kommer så højt op som det er hos dig nu.

Jeg er ikke meget for at give falske håb, men jeg vil alligevel sige at jeg umiddelbart tænker at der stadig er gode chancer for at det er en helt almindelig graviditet, som bare er fanget meget tidligt. Jeg håber at du meget hurtigt kan blive afklaret og scannet igen, så du ikke skal gå i usikkerhed.

De bedste tanker til dig!

Mange tak for dit svar  

jeg syntes godt nok det er svært, og håber snart der kommer en afklaring på det jeg vil heller ikke tro for meget på det før jeg har set der er liv derinde på en scanning så det er lod med blandede følelser.... Der er lige pludselig ekstremt lang tid til den 6 januar  

jeg kan mærke der sker et eller andet der inde, om det så er godt eller dårligt aner jeg ikke, men syntes det "strækker" lidt, de sidste par dage har det føltes lidt som en ballon der blev pustet alt for meget op i min mave, og har haft lidt ondt i ryggen og lænden.. Jeg håber det er godt tegn, men prøver også ikke at over analysere hver lille ting der sker i min krop  

Anmeld Citér

21. december 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Hej.. Jeg ved ikke om jeg er købt eller solgt, eller hvad jeg skal tro..... 

I sidste uge var jeg til en tryghedsscanning da jeg efter egen beregning skulle være 6+2, det eneste man kunne se var en Tom fostersæk der målte 7 x 13 mm. Gynækologen sagde at det svarede til jeg var i uge 5, og den nok ikke var stor nok til at man kan se noget endnu, og jeg fik en tid igen om et par uger. 

I torsdags får jeg så taget en blodprøve for at måle mit hcg, og det ligget på 11982, idag mandag for jeg så taget en ny blodprøve for at se om det er steget, og det ligger på 16090. 

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal tro på. Syntes det er så svært og frustrerende. Jeg prøver at slappe af og lade vær med at tænke over det, men det er sku svært  

jeg har de samme symptomer som jeg har haft fra start, træt, ekstrem ømme bryster, og her de sidste par dage er jeg også begyndt at have lidt kvalme... Og jeg har ikke på noget tidspunkt blødt det mindste. 

Det blev lidt langt men måtte lige ud med det, og høre hvad andre tænker?  

Krydser for, at du bare ikke er så langt henne. Har du testet for ægløsning eller på anden måde en ide om ægløsningstidspunktet, for så ved du jo, at du var 2+0 der.

Der er jo desværre også en risiko for et vindæg, men behold håbet indtil andet er bevist.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.