Juridisk assistent?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.628 visninger
11 svar
7 synes godt om
20. december 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Godaften,

Er der nogen herinde som er uddannet juridisk assistent, og som ikke er advokat sekretær?

Overvejer nemlig den uddannelse, men er i tvivl om den kun "gavner" advokat sekretærer..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg har en tidligere kollega som har den uddannelse, og hun har virkelig fortrudt, at hun ikke bare læste jura i stedet! 

Det giver så mange flere muligheder. Hun var ihvertfald rigtig ked af, at hun havde "nøjedes" med assistenten.

Anmeld Citér

20. december 2015

Mom

Profilbillede for Mom
EBK skriver:

Jeg har en tidligere kollega som har den uddannelse, og hun har virkelig fortrudt, at hun ikke bare læste jura i stedet! 

Det giver så mange flere muligheder. Hun var ihvertfald rigtig ked af, at hun havde "nøjedes" med assistenten.

1000 tak for svar.

Jeg vil gerne noget med Jura, men ved ikke helt hvad endnu, og det hverken kan eller skal være fuldtidsstudie, da jeg gerne vil passe mit job ved siden af

Anmeld Citér

20. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mom skriver:

1000 tak for svar.

Jeg vil gerne noget med Jura, men ved ikke helt hvad endnu, og det hverken kan eller skal være fuldtidsstudie, da jeg gerne vil passe mit job ved siden af

Og du vil ikke være sekretær? 

Anmeld Citér

20. december 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dobbelt

Anmeld Citér

20. december 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
EBK skriver:

Det er jo to vidt forskellige ting - jurastudiet er normeret til fem år, mens juridisk assistent er et deltidsstudium på bare otte måneder. Jeg tror ikke, det er samme ansøgerfelt - det er lidt som at sammenligne SOSU-assistentuddannelsen med medicinstudiet, så det  med "bare" at læse jura i stedet er nok ikke et aktuelt valg for ret mange. 

Anmeld Citér

20. december 2015

Mom

Profilbillede for Mom
EBK skriver:

Og du vil ikke være sekretær? 

Nja jeg vakler lidt...

Jeg har netop overstået specialefag på kommunomuddannelsen i hverdagsjura på akademiker niveau, og har fået blod på tanden, men kan ikke rigtig bestemme mig...

Anmeld Citér

20. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er jo to vidt forskellige ting - jurastudiet er normeret til fem år, mens juridisk assistent er et deltidsstudium på bare otte måneder. Jeg tror ikke, det er samme ansøgerfelt - det er lidt som at sammenligne SOSU-assistentuddannelsen med medicinstudiet, så det  med "bare" at læse jura i stedet er nok ikke et aktuelt valg for ret mange. 

Faget er det samme. Mange tror, at man også har fingrene nede i bolledejen på samme måde som en jurist har. 

Det har man ikke, og det blev min veninde skuffet over og fortrød at hun ikke var sprunget i med begge ben på jurastudiet i stedet. 

Har man interessen, lysten og tiden, så er det klart det man skal gøre i stedet for at læse assistenten.

Der er ikke særlig meget kød på den uddannelse, og hvis det er det TS eftersøger, så må jeg da vel nok skrive hvad min venindes erfaringer med den er, så hun ikke begår samme fejl

Det var slet ikke det tråden handlede om.

Anmeld Citér

20. december 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mom skriver:

Nja jeg vakler lidt...

Jeg har netop overstået specialefag på kommunomuddannelsen i hverdagsjura på akademiker niveau, og har fået blod på tanden, men kan ikke rigtig bestemme mig...

Min personlige holdning er, at man ikke skal gøre noget halvt. 

Har man interessen for juraen, så synes jeg, at man skal gå all in for det er et super spændende fag som åbner en masse døre m.v. 

Nu tør jeg slet ikke komme med andre muligheder for hvad du kan læse i stedet for jura, eller hvad mine erfaringer er, for så råder jeg dig jo sikkert til at blive kok når du i virkeligheden kun vil være bager 

Held og lykke med det. Følg din mavefornemmelse 

Anmeld Citér

20. december 2015

Mom

Profilbillede for Mom
EBK skriver:

Min personlige holdning er, at man ikke skal gøre noget halvt. 

Har man interessen for juraen, så synes jeg, at man skal gå all in for det er et super spændende fag som åbner en masse døre m.v. 

Nu tør jeg slet ikke komme med andre muligheder for hvad du kan læse i stedet for jura, eller hvad mine erfaringer er, for så råder jeg dig jo sikkert til at blive kok når du i virkeligheden kun vil være bager 

Held og lykke med det. Følg din mavefornemmelse 

Tak

Har som sådan ingen interesse i at blive advokat, så at læse jura på fuldtid vil nok være at skyde over "målet", også fordi jeg ikke vil arbejde mere end normaltid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.