Hvor meget liv skal man mærke om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

289 visninger
9 svar
2 synes godt om
20. december 2015

Anonym trådstarter

Er det nok man kun mærker baby 1 gang i uge 25+ ? Eller skal det være flere gange? 

Kan der være nogle dage hvor de er stille i flere dage i træk hvor man også kun mærker dem en gang? 

Spørg fordi jeg syntes  der ikke sker så meget aktivitet i øjeblikket  mærker dog baby hverdag ...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2015

morlinen

Så længe du mærker lidt bevægelse hver dag, kan du jo være sikker på, at der er liv, og baby har det godt

Det er også helt normalt at man mærket mest om aftenen, når man sidder og slapper af i sofaen. I løbet af dagen gennem alle ens aktiviteter, lægger man ikke mærke til det. 

Anmeld Citér

20. december 2015

alenemor42

Baby har det også med at ændre position og lægge sig anderledes så man måske ikke mærker det lige så tydeligt osv.

Anmeld Citér

20. december 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Baby har det også med at ændre position og lægge sig anderledes så man måske ikke mærker det lige så tydeligt osv.

Okay synes bare ikke rigtig der sker noget derinde i øjeblikket 

Anmeld Citér

20. december 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Okay synes bare ikke rigtig der sker noget derinde i øjeblikket 

Kan de have ændret position i flere dage??

Anmeld Citér

20. december 2015

Carina:-)

Ifølge de læger jeg har været under på Herning og Skejby så skal man mærke daglig liv fra uge 24 og mærkbar forskel skal altid tages alvorligt

Hvis du er urolig og synes det er for meget forskel ville jeg ikke tøve med at ringe til fødegangen så de kan tjekke om alt er ok.

Anmeld Citér

20. december 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ifølge de læger jeg har været under på Herning og Skejby så skal man mærke daglig liv fra uge 24 og mærkbar forskel skal altid tages alvorligt

Hvis du er urolig og synes det er for meget forskel ville jeg ikke tøve med at ringe til fødegangen så de kan tjekke om alt er ok.

Hvad kan der være galt da 

Anmeld Citér

20. december 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Ja de kan sagtens vende sig... Det gør der jo så længe der er plads.

Ring til fødegangen hvis du er bekymret 

Anmeld Citér

20. december 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Højst sandsynligt ingenting

Men det kan være prob med trivsel og så er det vigtigt med den rette hjælp til baby.

Men kan berolige dig med at jeg har mange gange været til ekstra tjek fordi jeg har diabetes og det er kun med et barn der opstod prob. der gjorde han måtte ud før tid. 

Men better safe than sorry og de kan også berolige dig sådan at du ikke går rundt med unødig stress .

Anmeld Citér

20. december 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Det er rigtigt nok at fra ca uge 24 skal man mærke liv dagligt. Men hvordan sidder din moderkage? Det kan jo være at den sidder ud mod maven, eller at baby vender med ryggen ud. 

Nu er det jo ikke fordi at det er en markant ændring. Men ved fx markante ændringer kan det være at navlesnoren er klemt så der er nedsat flow hvilket sløver baby. 

Jeg tror jeg ville ringe til jm i morgen og fortælle rent ud hvordan det er og hvad der bekymrer mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.