Mærker ikke længere den lille..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
8 svar
2 synes godt om
19. december 2015

mortilpige

Hej alle.

Bliver nød til at høre hvad i ville tænke..

Jeg er 2. gangs gravid, og mærkede den lille nye allerede meget tidligt i denne graviditet. Faktisk allerede i uge 11. Mærkede det meget tydeligt, og var slet ikke i tvivl om at det var baby.

Dette gjorde jeg i et par uger, og nogle gange flere gange om dagen. Nu mærker jeg ikke længere nogle spark eller noget, og er sku lidt bekymret for det  

Er i dag 16.3, og ved godt at det er tidligt, men når jeg har mærket den lille så tydeligt før, kan jeg ikke lade være med at tænke tanken.

Ville i være bekymret?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2015

L-mor

mortilpige skriver:

Hej alle.

Bliver nød til at høre hvad i ville tænke..

Jeg er 2. gangs gravid, og mærkede den lille nye allerede meget tidligt i denne graviditet. Faktisk allerede i uge 11. Mærkede det meget tydeligt, og var slet ikke i tvivl om at det var baby.

Dette gjorde jeg i et par uger, og nogle gange flere gange om dagen. Nu mærker jeg ikke længere nogle spark eller noget, og er sku lidt bekymret for det  

Er i dag 16.3, og ved godt at det er tidligt, men når jeg har mærket den lille så tydeligt før, kan jeg ikke lade være med at tænke tanken.

Ville i være bekymret?

Jeg mærkede min søn meget tidligt - i 14 uge. En svag, men tydelig kildren et bestemt sted i livmoderen. Efter ca. 14 dage stoppede det og så mærkede jeg ham først igen omkring uge 25. Og han er sund og rask og særdeles levedygtig - og 10 måneder i dag.

Hvis det stresser dig for meget at vente til misdannelsesscanningen om 4 uger, så kan du jo købe dig en billig scanning bare lige for at tjekke.

Anmeld Citér

19. december 2015

mortilpige

L-mor skriver:

Jeg mærkede min søn meget tidligt - i 14 uge. En svag, men tydelig kildren et bestemt sted i livmoderen. Efter ca. 14 dage stoppede det og så mærkede jeg ham først igen omkring uge 25. Og han er sund og rask og særdeles levedygtig - og 10 måneder i dag.

Hvis det stresser dig for meget at vente til misdannelsesscanningen om 4 uger, så kan du jo købe dig en billig scanning bare lige for at tjekke.

Åh, det giver mig da lidt håb stadigvæk  

Er nok bare nervøs for, at den lille er gået til derinde, nu når jeg ikke mærker den mere.. Man får jo læst så mange ting her på nettet 

Anmeld Citér

19. december 2015

CutieKiwi

Jeg ville ikke være nervøs  mener jm siger at det først er fra uge 24 du skal mærke liv hver dag.

Anmeld Citér

19. december 2015

Sara.

Jeg vil kke være nervøs 

Den lille har sikkert bare lagt sig på en anden måde... Måske sparker han Mod moderkagen i stedet for..

kram herfra 

Anmeld Citér

19. december 2015

GrønStjerne

Jeg forstår dig, jeg mærkede også liv meget tidligt her sidste gang, og jeg ville også,være bekymret. 

Har du prøvet de der trick med at prøve at få gang i baby? 

Altså lægge dig om aftenen på,sofaen og drikke en gang kold juice og vente og se om der sker lidt? Hvis du fortsat er bekymret ville jeg nok tjekke med en Jm om de lige kan tjekke hjerteløs, når du har mærket baby så tidligt...

Anmeld Citér

20. december 2015

mortilpige

GrønStjerne skriver:

Jeg forstår dig, jeg mærkede også liv meget tidligt her sidste gang, og jeg ville også,være bekymret. 

Har du prøvet de der trick med at prøve at få gang i baby? 

Altså lægge dig om aftenen på,sofaen og drikke en gang kold juice og vente og se om der sker lidt? Hvis du fortsat er bekymret ville jeg nok tjekke med en Jm om de lige kan tjekke hjerteløs, når du har mærket baby så tidligt...

Jeg har ikke prøvet med at drikke noget koldt, men har "skubbet rundt" med maven, for at prøve at se, om det kunne gøre noget. Men det har det desværre ikke 

Snakkede med min læge om det, da jeg var deroppe for en uge siden alligevel med noget andet, og han sagde, at han syntes ikke at der var grund til at være nervøs. Det var jo tidligt..

Men kan jo ikke lade være med at være det alligevel  

Anmeld Citér

20. december 2015

GrønStjerne

mortilpige skriver:

Jeg har ikke prøvet med at drikke noget koldt, men har "skubbet rundt" med maven, for at prøve at se, om det kunne gøre noget. Men det har det desværre ikke 

Snakkede med min læge om det, da jeg var deroppe for en uge siden alligevel med noget andet, og han sagde, at han syntes ikke at der var grund til at være nervøs. Det var jo tidligt..

Men kan jo ikke lade være med at være det alligevel  

Prøv at drikke et glas iskold juice og lægge dig og slappe af. Hvis der ikke sker noget ville jeg ringe til Jm i morgen, ikke fordi jegbtænker der er noget men fordi du er bekymret...

Det tager ikke ret lang tid for hende enten at fortælle dig at det er for tidligt og ok, eller tage dig ind og tjekke hjertelyden,., få det gjort inden juleferien så du kan slappe af i julen..

Anmeld Citér

20. december 2015

lineog4

Med min nummer 3 mærkede jeg ham også forholdsvist tidligt og  stoppede det. Det viste sig at moderkagen lå ud mod maven og han derfor skulle sparke igennem den for jeg kunne mærke det. Men i den tidlige graviditet hvor jeg havde kunne mærke ham var moderkagen ikke særlig stor - så der var en logisk forklaring. 

Kom aldrig til at mærke ham på samme voldsomme måde som de andre pga moderkagen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.