Anonym skriver:
Jeg har indberettet mine børns far til kommunen, han har selv et barn ud over vores fælles som bor hos ham. Han råbte og skreg af vores ene barn her i tirsdags da han var her og det er bla en af grundene til vi ikke er sammen længere og han har indtil videre accepteret at samvær foregår her hos mig. Men efter den episode i tirsdags tænkte jeg at nu kan jeg ikke lade det gå ubemærket hen længere. Hans barn har også flere gange været voldelig overfor de andre med slag og spark og for få uger siden taget kvælertag på vores fælles barn så der var mærker på halsen. Han drikker og ryger hash hver dag. De vil først informere ham om indberetningen efter nytår og det passede mig fint da vi skal holde jul hos hans familie i år og vil ikke ødelægge det for børnene lige op til da de glæder sig. Men nu går jeg og fortryder at jeg lavede den indberetning har ondt i maven hovedpine kvalme og har ikke nogen appetit. Vi har et ok samarbejde men ved at han vil gå amok over indberetningen. Har lyst til at fortælle ham hvad jeg har gjort men igen så ødelægger jeg nok børnenes jul, det er bare så svært at gå med selv. Hvad havde i gjort.
Jeg kan godt forstå at du går rundt og bliver nervøs. Det er også lang tid at vente på, at finde ud af, hvordan han reagerer og hvilke konsekvenser underretningen får for jeres børn, jeres samarbejde og for dig. Det her handler jo om det aller vigtigste i livet, ens børn, og så er det da klart at du bliver så nervøs og utryg, at det kommer til at føles som om, at det havde været bedre at have ladet være. Men det havde ikke været bedre. Det var godt helt nødvendigt at du gjorde det.
Hold usikkerheden ud og afvent situationen.
Anmeld
Citér