Inberetning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2015

CutieKiwi

FruStolpe skriver:

Jeg tror da ikke jeg skrev nogen steder at der var forkert at underrette -vel 

Nej, blot at du ikke forstod det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Han er ikke til at tale med omkring det. Det er sådan han opdrager bla derfor vi ikke er sammen mere.

Ok, det var bare dig selv som skrev at i havde et ok samarbejde 

Anmeld Citér

19. december 2015

Anonym trådstarter

CutieKiwi skriver:

Hvorfor fortryder du? Det vigtigste er vel at børnene kommer til at trives igen og at far får noget hjælp?

Ja men han vil ikke se det som hjælp han vil se det som et angreb og vil blive rigtig rigtig sur. Men det er jo fordi han er bange for at de fjerner hans barn det har de været ved før.

Anmeld Citér

19. december 2015

FruStolpe

CutieKiwi skriver:

Nej, blot at du ikke forstod det 

Men det er da også det mest oplagte lige at tale sammen først, når man har et ok samarbejde.  Det fremmer jo selvfølgelig ikke samarbejdet med en indberetning som man ikke ved kommer. 

Men ts har jo efterfølgende skrevet at han ikke er til at tale med, så er det jo nok grunden. Den manglende bare i første indlæg 

Anmeld Citér

19. december 2015

CutieKiwi

Anonym skriver:

Ja men han vil ikke se det som hjælp han vil se det som et angreb og vil blive rigtig rigtig sur. Men det er jo fordi han er bange for at de fjerner hans barn det har de været ved før.

Bag den frygt skjuler sig måske at han ikke ved hvad der kommer til at ske. Og udtrykker han med at reagere med vrede. Han vil i første omgang blive indkaldt til en samtale. 

Anmeld Citér

19. december 2015

Mor i Aarhus

Anonym skriver:

Jeg har indberettet mine børns far til kommunen, han har selv et barn ud over vores fælles som bor hos ham. Han råbte og skreg af vores ene barn her i tirsdags da han var her og det er bla en af grundene til vi ikke er sammen længere og han har indtil videre accepteret at samvær foregår her hos mig. Men efter den episode i tirsdags tænkte jeg at nu kan jeg ikke lade det gå ubemærket hen længere. Hans barn har også flere gange været voldelig overfor de andre med slag og spark og for få uger siden taget kvælertag på vores fælles barn så der var mærker på halsen. Han drikker og ryger hash hver dag. De vil først informere ham om indberetningen efter nytår og det passede mig fint da vi skal holde jul hos hans familie i år og vil ikke ødelægge det for børnene lige op til da de glæder sig. Men nu går jeg og fortryder at jeg lavede den indberetning har ondt i maven hovedpine kvalme og har ikke nogen appetit. Vi har et ok samarbejde men ved at han vil gå amok over indberetningen. Har lyst til at fortælle ham hvad jeg har gjort men igen så ødelægger jeg nok børnenes jul, det er bare så svært at gå med selv. Hvad havde i gjort.

Jeg kan godt forstå at du går rundt og bliver nervøs. Det er også lang tid at vente på, at finde ud af, hvordan han reagerer og hvilke konsekvenser underretningen får for jeres børn, jeres samarbejde og for dig. Det her handler jo om det aller vigtigste i livet, ens børn, og så er det da klart at du bliver så nervøs og utryg, at det kommer til at føles som om, at det havde været bedre at have ladet være. Men det havde ikke været bedre. Det var godt helt nødvendigt at du gjorde det. 

Hold usikkerheden ud og afvent situationen.

Anmeld Citér

19. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Når dine børn (og det andet barn) vokser op med vold og trusler fra far, så er det ærlig talt ikke deres jul du skal være bekymret for at ødelægge...

Det handler jo om at stoppe overgreb og sikre at både far og børn for hjælp - så må "julehyggen" sgu komme i anden række. Selvfølgelig har du gjort det rigtige ...

Anmeld Citér

19. december 2015

Bebsen

Først, du har gjort det helt rigtige. Hvis han ikke vil høre hvad du siger, er du nødt til at gå videre. 

Men i og med du siger I har et ok samarbejde ville jeg efter jul fortælle ham hvad du har gjort, og holde på at du gør det for at hjælpe dit barn, og hans, og ham. For kommer indberetningen helt ud af det blå (for ham) vil det føles som et en endnu større angreb for ham. Jeg ville helt klart 'advare' ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.