Snakker om at bolle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.221 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. december 2015

Anonym trådstarter

Hej derude. 

Min datter på 6, er begyndte at snakke meget om at bolle. Altså hvad er det, hvordan gør man det, hvem gør det osv. 

Jeg synes hun er en smule fikseret på det og ved ikke helt hvor hun har det fra. Hun startede i skole i sommers, så tænker lidt at det kommer derfra. 

Forleden sagde hun til min kæreste at hun glædede sig til at blive stor for så kunne de bolle. Min kæreste blev helt forfærdet og sagde bare at man ikke måtte bolle med sine børn. Det accepterede hun så. Jeg var ikke selv hjemme men han fortalte mig det. 

Igår ville hun gerne vide hvordan hunde de boller. Jeg fortalte det så til hende. Så siger hun bare nåe okay mennesker boller ikke sådan, de gør (beskriver hvad mennesker gør) 

Ved ikke hvor alt den bolle snak kommer fra, vi er sådan rimelig åbne herhjemme, så hvis hun vil vide noget får hun et svar. Har fx heller aldrig sagt at storken kommer med babyer, for det synes jeg er så latterligt. 

Men bekymre mig lidt om det er helt normalt er være så interesseret i det? Er jeres børn også det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2015

GrønStjerne

Min datter havde også en fase ca et halvt år efter hun startede i skole. Kom fnisende hjem og fortalte at x havde sagt sådan og sådan om præcis hvordan babyer blev lavet (vi har aldrig snakket om stork heller, men heller ikke gået i detaljer).

Jeg bekræftede dette, og hun snakkede om i en periode. Vi snakkede jo med, og fortalte om hvem der gjorde det (voksne, kærester, koner og mænd osv)

Min mor kom så og fortalte at hun havde spurgt om mormor og morfar også bollede, hvad hun havde bekræftet.

Det fyldte en del i en måneds tid ca, så gik det over. Hun skulle ligesom have svar på spørgsmålene, og så var det overstået. Synes det er naturligt at det fylder noget i en periode, og så går over igen.

Anmeld Citér

19. december 2015

Bebsen

Nu er min egen dreng ikke så stor, men min bedste venindes datter, der lige er blevet 7, har osse haft den fase for et halvt år siden... Hun var meget optaget af bolle, tissemand og tissekone, selvom hun knap ku sige ordene uden at fnise 

Anmeld Citér

19. december 2015

Anonym

Min datter går også i nulte og er 6 år. Hun er også meget optaget af det i øjeblikket. Spørger hele tiden, om vi boller eller skal til det, så vi kan lave baby til trods for, at der er en baby i maven allerede og vi har læst en bog om det mange gange. Det går vel over.

Anmeld Citér

19. december 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Hej derude. 

Min datter på 6, er begyndte at snakke meget om at bolle. Altså hvad er det, hvordan gør man det, hvem gør det osv. 

Jeg synes hun er en smule fikseret på det og ved ikke helt hvor hun har det fra. Hun startede i skole i sommers, så tænker lidt at det kommer derfra. 

Forleden sagde hun til min kæreste at hun glædede sig til at blive stor for så kunne de bolle. Min kæreste blev helt forfærdet og sagde bare at man ikke måtte bolle med sine børn. Det accepterede hun så. Jeg var ikke selv hjemme men han fortalte mig det. 

Igår ville hun gerne vide hvordan hunde de boller. Jeg fortalte det så til hende. Så siger hun bare nåe okay mennesker boller ikke sådan, de gør (beskriver hvad mennesker gør) 

Ved ikke hvor alt den bolle snak kommer fra, vi er sådan rimelig åbne herhjemme, så hvis hun vil vide noget får hun et svar. Har fx heller aldrig sagt at storken kommer med babyer, for det synes jeg er så latterligt. 

Men bekymre mig lidt om det er helt normalt er være så interesseret i det? Er jeres børn også det? 

Det er højst sandsynligt bare en fase. Sådan synes jeg altid det er med børn, der er en fase hvor de ikke vil spise ting, en fase hvor de vil bestemme alting, flere faser hvor de ikke vil sove osv osv. min datter er 4 år og herhjemme fortæller vi hende mere eller mindre råt for usødet hvordan virkeligheden er. Vi har næsten lige haft en lang fase med babyer, fødsler osv som hun har snakket meget om, lige nu er det, det med at være kærester og kysse hun går meget op i, hvem der gør det, hvor, hvorfor osv og jeg er sikker på at "bolle" fasen nok skal komme en dag også.

Bare ride it out. det går over igen, selv det da godt kan være en smule grænseoverskridende når ungen spørger en om man skal hjem og bolle med far, midt i frost afdelingen i netto.;D

Anmeld Citér

19. december 2015

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres søde dejlige og beroligende svar. Det har hjulpet og er sikker på at som I andre siger, at det bare er en fase. 

Vi svarer selvfølgelig på hendes spørgsmål selvom de kan være grænseoverskridende. 

Sjovt nok har hun ikke endnu spurgt om mig og min kæreste boller, måske fordi vi ikke har en baby sammen.

Håber at den fase går over inden længeKan bare ikke huske jeg selv havde en fase som denne  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.