Hejsa.
Jeg skriver da jeg efterhånden ikke lige ved hvad jeg skal gøre og gribe i.
Sagen er den, at jeg for ca. 4 måneder siden stoppede med p-piller.
Mine første 2 menstruationer kom præcis til tiden, men sidste gang var jeg nu pludselig oppe på 33 dage istedet for de 28, og nu er jeg så på 36 dagen hvor jeg endnu ikke har set skyggen af blødning.
Min sidste menstruation var 11/11, jeg havde ubeskyttet sex 17/11. Dagene taget i betragtning gør jo, efter mit regnestykke, at jeg på ingen måde har været i nærheden af ægløsning da jeg havde sex.
Dog, små 14 dage efter, begyndte jeg at få ømme bryster som med tiden er blevet mere og mere ømme (det er ikke uudholdeligt men de er ømme!) Yderligere er det som jeg har en "brændende" følelse i siden at hvert bryst ud mod armhulen. Med tiden er jeg også blevet øm i lænden.
For 3 dagen siden fik jeg muren i underlivet, præcis som lige op til menstruation. Dog er min menstruation endu ikke kommet og min muren i underlivet er nu helt væk igen. Jeg har stadig ømme bryster og den brændende fornemmelse samt ømhed i lænden.
Mit spørgsmål er nu, om jeg faktisk kan være blevet gravid da min cyklus pludselig har ændret sig med nogle dage på plus kontoen.
Det undrer mig bare meget at jeg har haft de ømme bryster så længe, at jeg har været øm i lænden en uges tid og at muren i underliver kommer, for så at forsvinde igen? Jeg har aldrig oplevet dette, før så jeg aner ikke om det kan være en mulig graviditet, eller om det er helt normalt at have flere mens "symptomer" dog uden at få mens.
Jeg har testet en del gange siden først i december. Alle tests var negative.
Håber du kan hjælpe.
Kærligst Line
Lisbeths svar
Kære Line. !
Forstår godt du undrer dig. både over den lange cyklus , dine symptomer og en negativ test.
Når testen er negativ er du ikke gravid.
Efter P pillestop kan der gå måneder inden din egen hormonproduktion har overtaget cyklus. Der er ubalancer lige nu og det kan give symptomer.
Det er frustrende og sorgfuldt hvis en graviditet er ønsket.
Det skal nok blive bedre og jeg er sikker på det nok skal lykkes for dig,
Varme Hilsner og Glædelig Jul
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk